Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Också dålig i magen nu i vecka 36... De senaste tre dagarna har jag gjort nr 2 typ 10 ggr om dan istället för en. Hoppas det betyder att det snart är på gång! Fast jag har ingen direkt känsla av att det är på gång annars. Möjligen att fötter och händer har svullnat mycket sista dagarna men det beror nog mest på värmen utomhus... Bara en bebis född i denna tråd hittills va? Borde ju bli fler väldigt snart med tanke på att vi är i mitten av maj nu!!!
Och nu har vattnet gått så för mej var det ett förvarning!
Nu jag lite kluven. Hittar inte mina gamla papper från förlossningen men hittade en graviditets bok där jag hade skrivit i att sonen var beräknad den 11 november 08. Och han föddes den 28 oktober. Då kom han ju 14 dagar för tidigt men vilken vecka var jag i då? Har alltid trott att jag födde i vecka 38 alltså 37 + men det stämmer inte alls.
Nu jag lite kluven. Hittar inte mina gamla papper från förlossningen men hittade en graviditets bok där jag hade skrivit i att sonen var beräknad den 11 november 08. Och han föddes den 28 oktober. Då kom han ju 14 dagar för tidigt men vilken vecka var jag i då? Har alltid trott att jag födde i vecka 38 alltså 37 + men det stämmer inte alls.
Alltså. Är det 14 dagar är det ju exakt 2 veckor tidigt så då borde du varit i 37+6? 39+6 är ju bf.
så spännande med att vattnet har gått ! :) då blir det definitivt födsel på dig när som helst!!! :)
i norge så har man bf 40+3, så enligt er då så har jag bf den 26 juni och inte 29.
Men är i v. 34+0 idag. pigg och glad! sovit gott i natt. så ingen födsel på g här inte trotts otroligt dålig mage i 4 dagar. Hade dom förvärkarna igår pga. samlag, men tog mig alvedon när jag skulle sova, vilket var skönt.
Idag har jag bara haft lätta förvärkar, men inget direkt att andas igenom.
Det finns de som räknar 40+0 som bf men det är vanligare inom vården att räkna 39+6 (så räknar iaf mitt landsting). Det beror egentligen på om man räknar mensen från 0+0 eller 0+1. Gemensamt är att man räknar 280 dagar :)