• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Gweny
    tofslan skrev 2016-05-16 09:36:29 följande:

Tack! Stämmer bra.

Vecka 36+0 kom mina fina små tvillingpojkar. De vägde 2,5kg vardera så en helt ok vikt ändå, och de mår fint!

Kämpa på alla! Snart snart är bebisarna här :)

Grattis till era killar!
  • Cherryay
    Plärtan skrev 2016-05-16 13:16:07 följande:

Jag hade stort Sf-mått min första graviditet (minns inte exakt hur stort men har för mig det låg på tvillingkurvan) och sonen föddes i v 40+4 och vägde 4,5 kg så han var ju rätt stor.

Andra graviditeten låg Sf-måttet på eller strax över normalkurvan och bebisen kom v 40+3 och vägde 3,7 kg. För mig har alltså måtten stämt överens med hur stora bebisarna blivit.

Vilken v är du i och vad har du för mått? Jag hade gjort ett litet skutt i kurvan sist bm mätte, Sf-mått 35 i v 36+. Hon tyckte det var så pass stort att jag eventuellt skulle få gå på ett extra Ul, men jag tyckte inte själv det lät så himla stort.

Jaså? Jag har haft sf-mått 35 i v. 36+ båda mina tidigare graviditeter och bm har inte ansett det som konstigt alls, ligger ju inom normalkurvan? Denna gång hade jag dock SF-mått 37 i v. 36+ men inte ens det anses det som att det behövs ett ul? Konstigt hur olika det kan vara.

Jag är inte orolig dock, stort sf-mått behöver inte alls betyda ett stort barn, jag har fått normalstora bebisar båda gångerna tidigare, dock har jag haft en heeel del fostervatten :P
  • Familjen N

Va hos barnmorskan i dag. Jag har haft litet SF-mått hela graviditeten men nu nu har bebisen sjunkit ner med huvudet ännu mer så va nästan under "understa" kurvan idag. Hade mått på knappt 31 cm och är i v 37+2 idag. För två veckor sedan var måttet på knappa 30 cm. Får väl ses snart om det har betydelse för hur stort barnet är.

• valpis85

Är i vecka 37 och sf måttet var 40 :( huvudet ligger jätte långt ner så hon kände bara axlarna.

• annanaa
    valpis85 skrev 2016-05-16 18:17:23 följande:

Är i vecka 37 och sf måttet var 40 :( huvudet ligger jätte långt ner så hon kände bara axlarna.

Jag va hos barnmorskan idag. Hon mätte SF två gånger och sedan ville hon hämta en till barnmorska för säkerhetsskull... Var 39 & jag är idag vecka 35+2 så jag är stor :O jag lämnade kurvan rejält kan man säga..

Ironin i att jag går på tillväxtkontroller eftersom de misstänkte ett "litet" barn pga av medicin.

Nästa ultraljud är på onsdag så får vi se!

Konstaterade förra gången att huvudet var stort, lucky me! Finns vissa planer på kejsarsnitt om det fortsätter såhär...
  • evaaki

Mina SF mått tidigare har legat lite över den övre kurvan, och första vägde lite över 4 kg kom i v 39 andra vägde 3600 och kom v 37

Nu ligger min kurva liite lägre så vi får se vad det betyder. Har gått upp mkt mindre i vikt denna gång, har legat på +15 kg vid denna tidpunkt tidigare i båda grav. Denna gång +4

Får se om det ger mindre bebis

• rpl
    jag_1987 skrev 2016-05-16 08:09:48 följande:

Japp ja är från göteborg väntar barn nr 2, har en dotter på 3 år, och är i vecka 38. Bor i Torslanda:)

Väntar också nr 2 och bor i Torslanda ???? Liten värld.
  • jag_1987
    rpl skrev 2016-05-16 21:57:43 följande:
    Väntar också nr 2 och bor i Torslanda ???? Liten värld.
    Nej men vad är oddsen:) när ska du ha? Hur gammal är din första? Ja ska ha 1 juni och min första är en flicka på 3 och ett halvt!
  • Tiana

35+0, bm-besök i morse och barnet är näst intill fixerat. Passerade också +15 kg idag på vågen. Nu känns de sista veckorna långa!

Svar på tråden Junibebisar 2016