Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Tack! Stämmer bra.
Vecka 36+0 kom mina fina små tvillingpojkar. De vägde 2,5kg vardera så en helt ok vikt ändå, och de mår fint!
Kämpa på alla! Snart snart är bebisarna här :)
Jag hade stort Sf-mått min första graviditet (minns inte exakt hur stort men har för mig det låg på tvillingkurvan) och sonen föddes i v 40+4 och vägde 4,5 kg så han var ju rätt stor.
Andra graviditeten låg Sf-måttet på eller strax över normalkurvan och bebisen kom v 40+3 och vägde 3,7 kg. För mig har alltså måtten stämt överens med hur stora bebisarna blivit.
Vilken v är du i och vad har du för mått? Jag hade gjort ett litet skutt i kurvan sist bm mätte, Sf-mått 35 i v 36+. Hon tyckte det var så pass stort att jag eventuellt skulle få gå på ett extra Ul, men jag tyckte inte själv det lät så himla stort.
Va hos barnmorskan i dag. Jag har haft litet SF-mått hela graviditeten men nu nu har bebisen sjunkit ner med huvudet ännu mer så va nästan under "understa" kurvan idag. Hade mått på knappt 31 cm och är i v 37+2 idag. För två veckor sedan var måttet på knappa 30 cm. Får väl ses snart om det har betydelse för hur stort barnet är.
Är i vecka 37 och sf måttet var 40 :( huvudet ligger jätte långt ner så hon kände bara axlarna.
Är i vecka 37 och sf måttet var 40 :( huvudet ligger jätte långt ner så hon kände bara axlarna.
Mina SF mått tidigare har legat lite över den övre kurvan, och första vägde lite över 4 kg kom i v 39 andra vägde 3600 och kom v 37
Nu ligger min kurva liite lägre så vi får se vad det betyder. Har gått upp mkt mindre i vikt denna gång, har legat på +15 kg vid denna tidpunkt tidigare i båda grav. Denna gång +4
Får se om det ger mindre bebis
Japp ja är från göteborg väntar barn nr 2, har en dotter på 3 år, och är i vecka 38. Bor i Torslanda:)
Tack tack för alla grattis! :)
35+0, bm-besök i morse och barnet är näst intill fixerat. Passerade också +15 kg idag på vågen. Nu känns de sista veckorna långa!