• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ostpaj
    Gweny skrev 2016-05-10 22:16:43 följande:
    Visst har det! Hänger ju inte med. Imorgon är det bara 1 månad kvar för mig till BF.

Spännande! En månad?! Det är ju liksom ingenting! För en ny människa att dyka upp. En ny liten person ingen har träffat. Fantastiskt :)
  • Bibi84

Nä hurrni. Idag måste vara en tömningsdag. Varit på toa 4 gånger på ca 1,5 timma. Det är helt sjukt. Känns som om man har lätt mensvärk hela tiden. Men absolut inte sd eller förvärkar. Känns mer som om mensen är på g.

Ska till bm nu kl 12:30. Får se vad hon säger.

• Gweny
    ostpaj skrev 2016-05-10 22:18:50 följande:

Spännande! En månad?! Det är ju liksom ingenting! För en ny människa att dyka upp. En ny liten person ingen har träffat. Fantastiskt :)

Ja det är verkligen nedräkning nu! Hoppas slippa gå över. Vi vet inte kön heller, så kul få se vem som lurar där inne.
  • Gweny
    Bibi84 skrev 2016-05-11 11:20:36 följande:

Nä hurrni. Idag måste vara en tömningsdag. Varit på toa 4 gånger på ca 1,5 timma. Det är helt sjukt. Känns som om man har lätt mensvärk hela tiden. Men absolut inte sd eller förvärkar. Känns mer som om mensen är på g.

Låter ju som ett bra tecken. Hur långt gången är du?
  • Bibi84
    Gweny skrev 2016-05-11 12:24:39 följande:
    Låter ju som ett bra tecken. Hur långt gången är du?
    Ja, kanske jag inte behöver gå til v. 40, men är just nu i v. 33+3, så om 4 dagar så är det ok för bebis att komma ut. :) Men såklart, ju längre dom är inne, desto bättre.
    Bm besöket gick väldigt bra, nu är huvudet fixerad, trodde verkligen inte att hon skulle fixera sig alls innan fl. 

Det jag kan komma ihåg med mina tömningsdagar tidigare är att fl inte har startat så himla långt efter. Frågan är om det är samma mönster den här gången också. 
  • Gweny
    Bibi84 skrev 2016-05-11 13:38:39 följande:

Ja, kanske jag inte behöver gå til v. 40, men är just nu i v. 33+3, så om 4 dagar så är det ok för bebis att komma ut. :) Men såklart, ju längre dom är inne, desto bättre.

Bm besöket gick väldigt bra, nu är huvudet fixerad, trodde verkligen inte att hon skulle fixera sig alls innan fl. 

Det jag kan komma ihåg med mina tömningsdagar tidigare är att fl inte har startat så himla långt efter. Frågan är om det är samma mönster den här gången också. 

Oj redan fixerad alltså? Låter som du nog inte kommer gå över iallafall.

Min ligger långt ner nu iallafall. (v.36)
  • annieh897

36+0 idag och tillräckligt långt gången för att få föda på sjukhuset här i stan. Känns bra! Försöker packa bb-väskan men går sakta, orkar knappt resa mig ur soffan.

• TwinkyIVF
    Bibi84 skrev 2016-05-11 13:38:39 följande:

Jag verkar vara inne i någon slags tömningsvecka.. Herregud säger jag bara ! Flera gånger om dagen och bara lös i magen. Var det så för dig då?

Detta är första barnet så jag vet inget alls hur det kan starta :)

Vecka 34+5 och bebis ligger med huvudet neråt sen vecka 28
  • ostpaj
    Bibi84 skrev 2016-05-11 11:20:36 följande:

Sådär var det för mig igår och hann nästan bli nervös! Från förstoppad i 7 månader blev det raka motsatsen. Finns det inget mellanting, liksom?! Är v. 35. Tur gick det över. Nu är jag bara tjock igen och den kan få ligga kvar ett par, tre veckor till :)
  • ostpaj
    Gweny skrev 2016-05-11 12:23:47 följande:

Ja det är verkligen nedräkning nu! Hoppas slippa gå över. Vi vet inte kön heller, så kul få se vem som lurar där inne.

Har inte heller kollat kön. Så sjuuukt nyfiken! Övertygad om att det är en pojke :) 41 dagar kvar till midsommarafton nu. Har en dotter som är 3. Då var man bara gravid och hade inget att jämföra med.

Men nu har jag nästan börjat fundera lite, vad har jag gett mig in på?! Ska jag ha en helt ny bebis om fyra veckor?! Känns liksom overkligt.
Svar på tråden Junibebisar 2016