• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • rpl
    UK Jennie skrev 2016-05-11 22:05:41 följande:

Heja heja! Cykla ar bra for da ar magen inte i vagen! Jag kor fortfarande spinning 2-3 ggr/v, vill vara i god form for den stora dagen...Sarskilt som jag idag fatt hora att bebisens huvud ar fixerat!! Haller tummarna for vaginal forlossning denna gangen - forra gangen blev det planerat snitt pga satesbjudning. Snittet var en jattebra upplevelse, men jag vill garna foda naturligt om det gar  

Haha va komiskt. Samma sak för mig, snitt med förra pga säte. Fick också en jättebra upplevelse av snittet men hade varit skönt att slippa nu när man kommer ha två. Får veta på tisdag hur han ligger men hittills har han legat rätt.

När har du BF och hur gammal är din första?
  • Gweny
    valpis85 skrev 2016-05-12 20:38:43 följande:

Här är en till om man får hänga på :) ska ha den 11 juni och går in i vecka 37 på söndag :)

Välkommen! Vi har samma BF. Nära nu.
  • Oscarsmamma84

[quote=76618814][quote-nick]ostpaj skrev 2016-05-12 18:51:51 följande:[/quote-nick]Alltså inatt och imorse hade jag så sjukt ont i ljumsken. Kändes som extrem träningsvärk och gjorde ont när jag gick. Det kom igen för ett par timmar sen och nu liksom drar det i ljumsken, som mensvärk på fel ställe. Samtidigt är bebisen jätteaktiv! Nästan nojig att ngt på g. Men v 35 nu ju bara![/

Det e barnet som trycker på nåt i ljumskarna har oxå så o kan knappt gå ibland. Min bm konstaterade att barnet låg väldigt långt ner. Har haft det så i flera veckor

• ostpaj
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-12 21:18:43 följande:
    [quote=76618814][quote-nick]ostpaj skrev 2016-05-12 18:51:51 följande:[/quote-nick]Alltså inatt och imorse hade jag så sjukt ont i ljumsken. Kändes som extrem träningsvärk och gjorde ont när jag gick. Det kom igen för ett par timmar sen och nu liksom drar det i ljumsken, som mensvärk på fel ställe. Samtidigt är bebisen jätteaktiv! Nästan nojig att ngt på g. Men v 35 nu ju bara![/ Det e barnet som trycker på nåt i ljumskarna har oxå så o kan knappt gå ibland. Min bm konstaterade att barnet låg väldigt långt ner. Har haft det så i flera veckor

Åh, ok. Va bra! Min dotter låg ju aldrig långt nere. Var aldrig fixerad, så det här är nytt. Men den här ligger långt ner nu, fick jag reda på förra veckan. Kan ju vart det och att jag satt mycket igår. Brukar mest stå upp på dagarna. Så när jag satt i soffan igår kväll kände jag av det minst. Måste stånoch röra på mig! :)
  • ostpaj
    evaaki skrev 2016-05-12 20:48:28 följande:
    Är det inte fogarna du känner av när huvudet ligger nedåt? Det känns ju oftast i ljumskarna

Jo, kan säkert vara så. Man överanalyserar allt nu när det är då långt gånget, haha. Mitt bajs är löst?! Mitt baja är hårt?! Nu gjorde det ont där! Nu gjorde det ont där! Vill bara bli klar med min praktik, har nästa vecka kvar. Sen är det fritt fram :p
  • valpis85
    Gweny skrev 2016-05-12 21:08:51 följande:

Välkommen! Vi har samma BF. Nära nu.

visst är vi nära :) har haft förvärkar sedan vecka 35 och med första barnet kom den vecka 38 och hon på mödravården tror inte att jag går över denna heller. Hoppas det :)
  • Oscarsmamma84

[quote=76619910][quote-nick]ostpaj skrev 2016-05-13 06:16:56 följande:[/quote-nick] Åh, ok. Va bra! Min dotter låg ju aldrig långt nere. Var aldrig fixerad, så det här är nytt. Men den här ligger långt ner nu, fick jag reda på förra veckan. Kan ju vart det och att jag satt mycket igår. Brukar mest stå upp på dagarna. Så när jag satt i soffan igår kväll kände jag av det minst. Måste stånoch röra på mig! :)[/

Mitt barn e inte fixerat men ligger med huvudet neråt vid min ena höft. När jag väntade sonen låg han oxå långt ner så jag bär dem tydligen så. Samma här när jag sitter ner så känner jag inte det men när jag reser mig upp kan jag knappt gå. Har mest ont i min vänstra ljumske o barnets huvud ligger i den högra typ

• Gweny
    valpis85 skrev 2016-05-13 06:41:51 följande:

visst är vi nära :) har haft förvärkar sedan vecka 35 och med första barnet kom den vecka 38 och hon på mödravården tror inte att jag går över denna heller. Hoppas det :)

Oj ja det låter ju som du säkert slipper det denna gången med då.

Jag gick över mycket med 1a och fick 5 dgr före med 2a.. Så vi får se nu.
  • UK Jennie
    rpl skrev 2016-05-12 21:08:38 följande:
    Haha va komiskt. Samma sak för mig, snitt med förra pga säte. Fick också en jättebra upplevelse av snittet men hade varit skönt att slippa nu när man kommer ha två. Får veta på tisdag hur han ligger men hittills har han legat rätt.

När har du BF och hur gammal är din första?
    Wow - samma upplevelse! Hoppas vi bada far foda vaginalt nu da. Min Mathilda blir 4 strax innan bebisen kommer - hur gammal ar din? BF 5 juni har, du da?
  • Tiana
    Moorii skrev 2016-05-12 14:45:42 följande:
    Fy vad dåligt! Semestertider då gissar jag, fast dom borde väl inte börjat redan. Håller tummarna för att de löser det snart! Sånt där är ju sjukt stressande :/
    Idag kom beskedet till slut! Äntligen!
Svar på tråden Junibebisar 2016