Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Här är en till som kör in i kaklet. Har Ng 16 juni och jobbar sista dagen 15 juni med skolavslutningen. Vill följa klassen hela vägen så hoppas inte jag missar avslutningen. Än sålägne har jag mått såpass bra nu i slutet att jag tom orkat cykla till och från jobbet. Det kunde jag inte med första. Då gick jag hem redan i v 32 och kunde knappt röra mig. So far so good.
[quote=76616810][quote-nick]ostpaj skrev 2016-05-12 01:54:33 följande:[/quote-nick] Det går nog bra ska du se! Annars brukar ju många vara ute i god tid och få åka hem från förlossförloss för att värkarna inte är tillräckligt täta. Jag har ganska nyligen blivit ensamstående. För bara 4-5 veckor sen. Jag är lite nojig över att allt ska starta mitt i natten och sen måste man ringa efter barnvakt, ringa efter skjuts, alla sover med ljudlöst på telefonen, eller att alla är extremt fulla/bakis/halvt medvetslösa eftersom jag har bf på midsommarafton. MEEEEN det löser sig! Ut kommer den ju alltid :)[/
Ja precis har sagt till sambon att skulle det skita sig helt får vi ringa en ambulans så de möter oss hehe. E kontrollmänniska o det stör mig att jag inte kan kontrollera detta. Med sonen blev allt så snabbt. Hade svår Hf gick till bm på rutinkontroll o blev inskickad till förlossningen o igångsatt samma dag så där hann jag knappt tänka. Usch du får säga till nån att de får vara i beredskap när det närmar sig. Men spännande e det att snart får man träffa bebisen o har börjat få förvärkar på nätterna vaknade tom inatt av att jag hade sjukt ont
Suck... Återkommer till försäkringskassan. Har bara en vecka kvar att jobba (halvtid) och de har fortfarande inte godkänt min sjukpenning. Kommer totalt att ha jobbat halvtid i ca 7 veckor så det hade ju varit bra för planeringen framåt att veta hur mycket man har att röra sig med.
Suck... Återkommer till försäkringskassan. Har bara en vecka kvar att jobba (halvtid) och de har fortfarande inte godkänt min sjukpenning. Kommer totalt att ha jobbat halvtid i ca 7 veckor så det hade ju varit bra för planeringen framåt att veta hur mycket man har att röra sig med.
Har varit i kontakt med dem flera gånger. Alla papper finns hos dem men de hänvisar bara till sina 30 dagar just nu. Fredag nästa vecka går jag på semester, och de har till onsdag på sig att fatta beslut.
Beslut om kommande föräldrapenning är redan klart (BF 20 juni).
Alltså inatt och imorse hade jag så sjukt ont i ljumsken. Kändes som extrem träningsvärk och gjorde ont när jag gick. Det kom igen för ett par timmar sen och nu liksom drar det i ljumsken, som mensvärk på fel ställe. Samtidigt är bebisen jätteaktiv! Nästan nojig att ngt på g. Men v 35 nu ju bara!
Här är en till om man får hänga på :) ska ha den 11 juni och går in i vecka 37 på söndag :)
Alltså inatt och imorse hade jag så sjukt ont i ljumsken. Kändes som extrem träningsvärk och gjorde ont när jag gick. Det kom igen för ett par timmar sen och nu liksom drar det i ljumsken, som mensvärk på fel ställe. Samtidigt är bebisen jätteaktiv! Nästan nojig att ngt på g. Men v 35 nu ju bara!