• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Sookie85

Vad duktiga ni är som fortfarande orkar jobba. Själv fick jag gå hem innan jul pga mitt arbete då det kan finnas en risk för fosterskador (jobbar på ett stökigt HVB-hem). Har småklättrat på väggarna här hemma men är snart i v 37 så nu är det skönt att bara glida runt här hemma :)

Någon mer som svullnat upp i händer och fötter?

• annanaa
    Sookie85 skrev 2016-05-10 16:36:15 följande:

Vad duktiga ni är som fortfarande orkar jobba. Själv fick jag gå hem innan jul pga mitt arbete då det kan finnas en risk för fosterskador (jobbar på ett stökigt HVB-hem). Har småklättrat på väggarna här hemma men är snart i v 37 så nu är det skönt att bara glida runt här hemma :)

Någon mer som svullnat upp i händer och fötter?

Mina fötter har svullnat ordentligt. Gått från storlek 37 till 39 & även det börjar klämma lite... Plockade fram sandalerna från förra året och det var bara att glömma.

Tog av mig alla ringar för någon vecka sedan i förebyggande syfte & tvivlar på att de skulle gå att trä på nu..
  • Sookie85

Jag kan inte heller ha mina ringar, och fötterna är svullna. Kan tipsa om fotbad fast med kallt vatten, tog ett igår och det var såååå skönt :)

• Gweny

Jo mina fötter och händer svullnar upp lätt! Har dessutom fått en nerv i kläm i vänsterbenet, så jobbigt att gå överlag nu.

Var hos BM idag och h*n ligger nu långt ner med huvudet! Låg på tvären sist. Så kändes bra.

• Familjen N

Här är en till med supersvullna fötter! Ligger just nu i soffan med benen i högläge. Hade inte så här med första barnet och då va jag ändå höggravid i augusti! Tycker det är så skönt att inte jobba nu när det är sommarvärme och vi kan va på stranden och sola och bada hela dagarna. Men jag har ju också varit hemma länge ( mitten på feb) så har klättrat på väggarna i några månader. Men NU är det skönt att va hemma :)

• Millemupp
    Gweny skrev 2016-05-10 20:20:30 följande:

Jo mina fötter och händer svullnar upp lätt! Har dessutom fått en nerv i kläm i vänsterbenet, så jobbigt att gå överlag nu.

Var hos BM idag och h*n ligger nu långt ner med huvudet! Låg på tvären sist. Så kändes bra.

Härligt! :)
  • Millemupp

Ska jobba fram till vecka 38. Har ett bra jobb jag trivs med och som inte är fysiskt ansträngande så det funkar bra. Men... räknar verkligen ner dagarna nu. Inte nog med att man har fullt upp med sina ordinarie arbetsuppgifter, man är ju samtidigt mer sliten än vanligt p g a graviditeten och så ska man lyckas lära upp en vikarie också! Är helt slut!

• ostpaj

V. 35 idag! Sjukt att skriva det. Det är ju liksom, snart dags?! Fan va fort det har gått :) :)

• rpl

Här är en till som kör in i kaklet. Har Ng 16 juni och jobbar sista dagen 15 juni med skolavslutningen. Vill följa klassen hela vägen så hoppas inte jag missar avslutningen. Än sålägne har jag mått såpass bra nu i slutet att jag tom orkat cykla till och från jobbet. Det kunde jag inte med första. Då gick jag hem redan i v 32 och kunde knappt röra mig. So far so good.

• Gweny
    ostpaj skrev 2016-05-10 20:59:33 följande:

V. 35 idag! Sjukt att skriva det. Det är ju liksom, snart dags?! Fan va fort det har gått :) :)

Visst har det! Hänger ju inte med. Imorgon är det bara 1 månad kvar för mig till BF.
Svar på tråden Junibebisar 2016