• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Bibi84
    Sa adjö till en del av slemproppen idag, har haft 4-5 förvärkar utöver dagen och molvärk, så får se vad det leder till. Kanske fl inte är långt ifrån ändå. :)
  • frucgsvensson
    Lutetzia skrev 2016-05-23 15:22:31 följande:

35+0 i morgon och var hos BM i dag. Allt såg bara bra ut! Bebisen var nu fixerad. Jag är inte förvånad eftersom jag verkligen känt en förändring den senaste veckan. Ett starkare tryck i nedre delen av magen + sämre matsmältning + att jag jämnt känner mig kissnödig. 

Har fixat det mesta inför ankomsten. I alla fall av de stora grejerna som vagn, spjälsäng, amningskudde, babynest, skötbord osv. Dock har jag inte packat BB-väskan än och inte hellre börjat tvätta bebiskläder. Mest stressad är jag dock över att jag inte hunnit fundera på förlossningsplan. Har ni någon sådan? Hur ska man veta hur man vill ha det? Jag menar, det är ju mitt första barn.

Förlossningsplan gick jag igenom med min BM i v.37, så det kommer säkert för din del också. Jag tror att oavsett om man är förstföderska eller inte (jag är också det), så går det ju inte att veta att det kommer bli så som man "bestämt". Huvudsaken de vet vad man är öppen för för bedövning, och andra viktiga saker som om man helst inte vill ha studenter osv i rummet. Sen kan man ju ändra sig helt och hållet då man är smärtpåverkad osv.
  • Tiana

Har idag börjat plocka ut semesterdagar så jag går bara hemma nu. Fyra veckor kvar idag. TUL nr två på fredag.

Har försökt vila men fått städfnatt verkar det som.

• Bibi84
    Lutetzia skrev 2016-05-23 15:22:31 följande:

35+0 i morgon och var hos BM i dag. Allt såg bara bra ut! Bebisen var nu fixerad. Jag är inte förvånad eftersom jag verkligen känt en förändring den senaste veckan. Ett starkare tryck i nedre delen av magen + sämre matsmältning + att jag jämnt känner mig kissnödig. 

Har fixat det mesta inför ankomsten. I alla fall av de stora grejerna som vagn, spjälsäng, amningskudde, babynest, skötbord osv. Dock har jag inte packat BB-väskan än och inte hellre börjat tvätta bebiskläder. Mest stressad är jag dock över att jag inte hunnit fundera på förlossningsplan. Har ni någon sådan? Hur ska man veta hur man vill ha det? Jag menar, det är ju mitt första barn.

som skrivet över.... jag har slutat skriva fl brev, men det är för att jag tar det som det kommer. Min man vet vad jag önskar och jag har ofta sagt i starten när vi kommer in vad jag tänker. Brukar alltid säga att jag vill ha lustgas, men vill se om jag vill ha epidural, men ber jag om det så vill jag ha det. Tar gärna emot förslag osv. :)
    Men skrev ett brev första gången jag födde. :) 
  • ostpaj

Idag var min första föräldrarlediga dag. Har bara njutit! Hur härligt som helst. Är hos mammans särbo som bor ute i skogen. Vi har städat altanen, suttit i hammocken och gjort korsord, sparkat boll med dottern och blåst bubblor. Grillat och nu står en rabarberpaj i ugnen. Så fördjävla härligt att bara vara! Ska hem imorgon. Då blir det nog lite städ och hitta en plats till bebisens kläder! Bor i en liten tvåa, så måste planera noga :) Har bm på torsdag. Tycker det är ganska kul. Ser att allting är bra och så. Mysigt, mer verkligt på ngt sätt. Sen har jag bara en till hos henne, den 14e :(

• Gweny

Lutezia>> du kan skriva vad du vill... Nu var det längesen för mig, men skrev bla att jag var öppen för förslag med smärtlindring, men inte sterila kvaddlar, vill ha dämpad belysning, orolig för att spricka, vi vill kolla könet själva...

Skrev även ingen elev, men dem frågade om en go BM-elev.. Så sa ja, glad för efteråt, jättefint stöd.

Lite sånt...

Bibi84>> låter ju lovande! Så har mina 2 börjat.

Tiana>> skönt få gå hemma nu! Städa/boa är nog många som har dille på.

• Lutetzia

Ja det är bestämt att vi ska gå igenom förlossningsbrev med BM nästa gång. Men fick i "hemläxa" att fundera på hur jag vill ha det. 

Gweny: Bra tips om dämpad belysning och att vi vill kolla könet själva. Det hade jag inte tänkt på. :)

• Oscarsmamma84

Blir galen på denna jäkla smärta i magen o ryggen Ska till bm imorgon så får ta upp det med henne att jag har så ont. Sen ska jag på ul igen på torsdag o se så bebisen fortfarande har det bra. Är i v 37 nu o tycker det e så jobbigt o vara gravid nu. Mitt humör suger o jag vill bara ha det överstökat nu.

• ostpaj
    Gweny skrev 2016-05-23 19:28:29 följande:
    Lutezia>> du kan skriva vad du vill... Nu var det längesen för mig, men skrev bla att jag var öppen för förslag med smärtlindring, men inte sterila kvaddlar, vill ha dämpad belysning, orolig för att spricka, vi vill kolla könet själva... Skrev även ingen elev, men dem frågade om en go BM-elev.. Så sa ja, glad för efteråt, jättefint stöd. Lite sånt... Bibi84>> låter ju lovande! Så har mina 2 börjat. Tiana>> skönt få gå hemma nu! Städa/boa är nog många som har dille på.

Skrev aldrig ngt brev förra gången och inte gjort nu heller. Det där med dämpad belysning var jätteskönt på förra fl. Hon föddes en februarikväll straxt före 21, kontra nu, bf på midsommarafton, årets ljusaste dag. Svårt att få det lika :D
  • Gweny
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-23 20:18:30 följande:

Blir galen på denna jäkla smärta i magen o ryggen Ska till bm imorgon så får ta upp det med henne att jag har så ont. Sen ska jag på ul igen på torsdag o se så bebisen fortfarande har det bra. Är i v 37 nu o tycker det e så jobbigt o vara gravid nu. Mitt humör suger o jag vill bara ha det överstökat nu.

uch det är inte kul att ha ont. Har själv väldigt ont i ena benet, en nerv i kläm och kan knappt stödja eller gå imellanåt. det tar styggt på humöret, då jag inte kan gå eller greja som jag vill. varit hos sjukgymnast, men inte mycket dem kan göra nu.

inte många veckor kvar som tur är, hoppas du kan få lite svar på det onda och allt är bra på ditt ul.  
Svar på tråden Junibebisar 2016