• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Liinaa91
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-31 09:45:45 följande:

Ja jag blev oxå jätte rädd igår när de sa det till mig. Var ju inte därför jag sökte vård så blev helt paff. Ja tror oxå det blir bra e mest irriterad på min svärmor som gråter o inte förstår varför de väntar med kejsarsnitt tills fredag o vi har inte sagt kejsarsnitt överhuvudtaget o inte läkarna heller. Ångrar att vi sa nåt till den dramaqueenen .

Ska dom göra kejsarsnitt? Sånt går över, tror om hjärtslagen sjunker och bebisen inte mår bra att dom överväger ks men annars är det kontroller ofta och vänta in värkarna.

Usch jag förstår dig!
  • annanaa
    ostpaj skrev 2016-05-31 08:52:17 följande:

Justja, letar tecken överallt. Jag har fått enorma finnar på hakan! Haft i princip felfri hy i 9 månader. Ser det som ngn hormonförändring nu när det börjar närma sig :D

Samma här! Vaknade igår med massor på hakan och en på låret?! Spännande
  • Oscarsmamma84
    Liinaa91 skrev 2016-05-31 11:57:38 följande:

Ska dom göra kejsarsnitt? Sånt går över, tror om hjärtslagen sjunker och bebisen inte mår bra att dom överväger ks men annars är det kontroller ofta och vänta in värkarna.

Usch jag förstår dig!

Nej läkarna har inte sagt nåt om det. Det är min svärmor som fantiserat ihop det. O hur hon fått det på sin hjärna är det ingen som vet för min sambo sa att jag ska på kontroll på fredag o helt plötsligt sitter hon o gråter o kan inte förstå varför de inte tog ut barnet igår utan ska vänta tills fredag. Så hon gör det inte direkt bättre för oss då vi är oroliga o hon beter sig som barnet är döende eller nåt. Jag räknar med att de bara kollar hjärtat på fredag o sen har det under kontroll fram tills den föds. Men o få mina tröga svärföräldrar att fatta det e hopplöst
  • Liten2016
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-31 14:40:06 följande:
    Nej läkarna har inte sagt nåt om det. Det är min svärmor som fantiserat ihop det. O hur hon fått det på sin hjärna är det ingen som vet för min sambo sa att jag ska på kontroll på fredag o helt plötsligt sitter hon o gråter o kan inte förstå varför de inte tog ut barnet igår utan ska vänta tills fredag. Så hon gör det inte direkt bättre för oss då vi är oroliga o hon beter sig som barnet är döende eller nåt. Jag räknar med att de bara kollar hjärtat på fredag o sen har det under kontroll fram tills den föds. Men o få mina tröga svärföräldrar att fatta det e hopplöst
    Tröga svärföräldrar finns det gott om! Herregud, så de ska hålla på. Vi ska ha om 15 dagar och igår när ingen av oss svarade i telefon när hon ringde en gång kl 12 så var hon ju övertygad om att vi var på förlossningen. För det kan ju inte vara så att man är upptagen och inte märker att det ringer. Vi ska träffa dem i helgen, och jag är redan orolig för hur hon ska hålla på.

Jobbigt att din svärmor håller på som hon gör. Du får be henne lägga av! När hon efter bebisen har kommit frågar varför du var otrevlig så kan du ju bara skylla på hormonerna, att du inte riktigt var som dig själv. Det är en bra ursäkt, även om det kanske inte har något med hormoner att göra alls.
  • Liinaa91

Ja inga roliga svärmödrar! Säg att dom inte rycker ut barnet för allra minsta som dom gjorde på din tid!

• Oscarsmamma84

Hehe känns skönt ändå att jag inte e den enda med jobbiga svärföräldrar. Just nu försöker jag undvika dem för jag klarar knappt att vara trevlig.

• Amanda811

Här kommer bebisarna på löpande band verkar det som! Jag har ännu inte känt nånting som skulle indikera att bebis är påväg än.. Men idag började jag dricka hallonbladste på min mans initiativ. Han har googlat o hittat denna "väl beprövade men dock ovetenskapliga metod" o så länge det inte är farligt för bebis så tänkte jag att man kan ju testa iaf ;) får de hur det går! Färdknäppen har iaf inte funkat än så länge men färdknäpp tsm med hallonbladste kanske ger utdelning, vem vet? :P

• gr0

Här har det börjat mola, spänna och trycka på lite här och var i mage och rygg... Min bebis har legat felvänd ganska mycket fast har de senaste veckorna lagt sig åt rätt håll men är ej ännu fixerad, så jag vet inte om det är det hen kanske gör nu... iom at jag känner tydligt tryck neråt som jag knappt känt förut.

Jag har iaf order om att åka in tidigt till förlossningen så att de får konstatera bebins läge. Men än så länge vet jag inte vad det är jag känner ens ju? Det är bf+2 idag iaf.

• valpis85

Är det förlossning på G? Har fått mensvärk och värk på vänster ryggsida. Andra barnet men första barnet gick vattnet först och sedan värk

Svar på tråden Junibebisar 2016