• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Oscarsmamma84

Jag har druckit hallonbladste o fick jätte onda förvärkar men inget annat. Har tagit en paus nu tills fredag för att se hur barnets hjärta mår. Mår det bra börjar jag med det igen. Vill ha en snabb förlossning o läka bra efteråt.

Någon mer än jag som lider i värmen? Vi har 26 grader o jag flyter bort känns det som.

• Amanda811
    Blomman1985 skrev 2016-06-01 10:14:53 följande:
    När har du BF? Har också funderat på hallonbladste men har hört att det också kan göra förlossningen snabbare vilket jag är lite rädd för då det gick så snabbt med dottern. Rädd att inte hinna in denna gången när man dessutom måste hitta någon barnvakt först också...
    Bf den 15:e så ett par veckor kvar... Ah, jag har inte läst nåt om att förlossningen kan gå snabbare om man dricker hallonbladste. Vi har en timme till sjukhuset så jag vill ju inte heller att det ska gå för snabbt. Men å andra sidan så är detta första barnet och då brukar det ju vanligtvis ta sin lilla tid innan bebis är ute.. Jag har iaf inte känt nåt, varken ökade sammandragningar eller nåt annat som skulle indikera att bebis är påväg. Jag får nog gott vänta till bf eller ännu längre om min magkänsla är riktig... :-/
  • Amanda811
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-01 12:24:55 följande:

Jag har druckit hallonbladste o fick jätte onda förvärkar men inget annat. Har tagit en paus nu tills fredag för att se hur barnets hjärta mår. Mår det bra börjar jag med det igen. Vill ha en snabb förlossning o läka bra efteråt.

Någon mer än jag som lider i värmen? Vi har 26 grader o jag flyter bort känns det som.

Usch ja! Värmen är inte min bästa vän just nu. Ben, fötter o händer är supersvullna så allt jag vill göra är att vara i sjön! Då känns åtminstone inte svullnaden (även om jag är lika svullen när jag kommer upp ur vattnet)...
  • annieh897

Funkar verkligen hallonbladste? Och hur bra är det egentligen? Jag är tveksam till sånt där så har inte vågat testa.

• annieh897
    Lilldoriz skrev 2016-06-01 09:53:22 följande:

Jag har också fruktansvärd foglossning och är sängliggande (kan inte sitta) och går med kryckor. Min bm skickade remiss till förlossningen om igångsättning i v. 38/ v. 39 för att jag skulle slippa få gå tiden ut. Är idag i v. 37+2 och fick tid för samtal om igångsättning bf+1. Känns förjäkligt just nu. Tänkte be min bm göra en hinnsvepning när jag ska dit nästa vecka. Det som förvånar mig är att min bm sa att om jag inte blev beviljad igångsättning tyckte hon att jag skulle ta ricinolja! Vilket inte ska vara något att rekommendera när man läser om det här på fl. Hursomhelst det här blev långt :) Men hör med din bm så kan hon förhoppningsvis hjälpa dig :)

Oj, jag googlade ricinolja och det verkade ju inte alls rekommenderas! Vad konstigt att din bm föreslog det.

Jag får kanske kontakta min bm ändå, har ingen tid förrän nästa vecka på bf+1. Jag vill egentligen inte bli igångsatt, men om valet står mellan det och att gå över massa dagar känns det ändå lite lockande.
  • Oscarsmamma84
    annieh897 skrev 2016-06-01 14:33:13 följande:

Funkar verkligen hallonbladste? Och hur bra är det egentligen? Jag är tveksam till sånt där så har inte vågat testa.

Jag googlade hallonbladste innan jag började o det e typ en myt att det startar förlossningen men det e ändå bra för kroppen då man läker bättre efteråt o tydligen även kan ha en snabbare förlossning. Det e helt ofarligt för barnet då det bara innehåller grejor som redan finns i kroppen.
  • Amanda811
    annieh897 skrev 2016-06-01 14:33:13 följande:

Nja, det finns inget vetenskapligt alls som visar att hallonbladste skulle funka. Jag var också skeptisk men pratade med min bm o hon sa att det inte finns några belägg för att det skulle skada bebisen. Jag har druckit det i två dagar nu o har inte känt nånting alls mer än vanligt så tror inte det funkar, men det var faktiskt gott så jag tänker väl fortsätta ett tag till så får vi se om det har nån effekt längre fram :)
  • Bibi84

Jag märkte stor skillnad med förvärkar efter att jag började med hallonbladskapslar. Men har slutat med dom sen en vecka tillbaka. Förvärkarna blev så starka efter sex att jag behövde ta alvedon. Men kan ju säga att Jag nu kan få otroligt starka förvärkar utan kapslarna och efter sex. Idag tog jag en promenad efter sex för att se om jag kunde starta igång nåt.... men har bara haft skit onda förvärkar där alvedonen bara dämpar smärtan och intervallerna.

Vi har 28-30 grader här....är mest inne men fläkt på i sovrummet. Gardiner för fönstren och Air conditioning nede. Där är det svalt.

Risinolja har jag hört inte är så bra då det kan ge otroligt intensiv start och värkar. Som därav kan stressa både barn och mor. Men jag vet ju inte helt säkert.

• ostpaj
    emuya skrev 2016-06-01 09:21:47 följande:

Hallå alla förväntansfulla! :)

Har följt tråden i smyg sedan en tid tillbaka. Kul och se att det börjat komma bebisar!

Väntar vårat första barn med bf 14/6. Har molvärk nu sedan en stund tillbaka. Hur vet man när det är "the real deal" och när det bara är förvärkar?

Har 12 mil enkel väg till förlossningen så vill inte gärna åka i "onödan" :P

Förra gången när jag väntade min första, läste jag ett så irriterande svar, som jag förstår mig bättre på idag, när jag väntar andra barnet.

Ngn frågade "hur vet man att det är värkar" och svaret löd "det vet du" ;)

Och idag kan jag hålla med. Du märker när det är The real deal ;)
  • emuya
    ostpaj skrev 2016-06-01 19:14:23 följande:

Förra gången när jag väntade min första, läste jag ett så irriterande svar, som jag förstår mig bättre på idag, när jag väntar andra barnet.

Ngn frågade "hur vet man att det är värkar" och svaret löd "det vet du" ;)

Och idag kan jag hålla med. Du märker när det är The real deal ;)

Haha. Bara att vänta då :P Vill ha bebis nuuuu!
Svar på tråden Junibebisar 2016