Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag har druckit hallonbladste o fick jätte onda förvärkar men inget annat. Har tagit en paus nu tills fredag för att se hur barnets hjärta mår. Mår det bra börjar jag med det igen. Vill ha en snabb förlossning o läka bra efteråt.
Någon mer än jag som lider i värmen? Vi har 26 grader o jag flyter bort känns det som.
Jag har druckit hallonbladste o fick jätte onda förvärkar men inget annat. Har tagit en paus nu tills fredag för att se hur barnets hjärta mår. Mår det bra börjar jag med det igen. Vill ha en snabb förlossning o läka bra efteråt.
Någon mer än jag som lider i värmen? Vi har 26 grader o jag flyter bort känns det som.
Funkar verkligen hallonbladste? Och hur bra är det egentligen? Jag är tveksam till sånt där så har inte vågat testa.
Jag har också fruktansvärd foglossning och är sängliggande (kan inte sitta) och går med kryckor. Min bm skickade remiss till förlossningen om igångsättning i v. 38/ v. 39 för att jag skulle slippa få gå tiden ut. Är idag i v. 37+2 och fick tid för samtal om igångsättning bf+1. Känns förjäkligt just nu. Tänkte be min bm göra en hinnsvepning när jag ska dit nästa vecka. Det som förvånar mig är att min bm sa att om jag inte blev beviljad igångsättning tyckte hon att jag skulle ta ricinolja! Vilket inte ska vara något att rekommendera när man läser om det här på fl. Hursomhelst det här blev långt :) Men hör med din bm så kan hon förhoppningsvis hjälpa dig :)
Funkar verkligen hallonbladste? Och hur bra är det egentligen? Jag är tveksam till sånt där så har inte vågat testa.
Jag märkte stor skillnad med förvärkar efter att jag började med hallonbladskapslar. Men har slutat med dom sen en vecka tillbaka. Förvärkarna blev så starka efter sex att jag behövde ta alvedon. Men kan ju säga att Jag nu kan få otroligt starka förvärkar utan kapslarna och efter sex. Idag tog jag en promenad efter sex för att se om jag kunde starta igång nåt.... men har bara haft skit onda förvärkar där alvedonen bara dämpar smärtan och intervallerna.
Vi har 28-30 grader här....är mest inne men fläkt på i sovrummet. Gardiner för fönstren och Air conditioning nede. Där är det svalt.
Risinolja har jag hört inte är så bra då det kan ge otroligt intensiv start och värkar. Som därav kan stressa både barn och mor. Men jag vet ju inte helt säkert.
Hallå alla förväntansfulla! :)
Har följt tråden i smyg sedan en tid tillbaka. Kul och se att det börjat komma bebisar!
Väntar vårat första barn med bf 14/6. Har molvärk nu sedan en stund tillbaka. Hur vet man när det är "the real deal" och när det bara är förvärkar?
Har 12 mil enkel väg till förlossningen så vill inte gärna åka i "onödan" :P
Förra gången när jag väntade min första, läste jag ett så irriterande svar, som jag förstår mig bättre på idag, när jag väntar andra barnet.
Ngn frågade "hur vet man att det är värkar" och svaret löd "det vet du" ;)
Och idag kan jag hålla med. Du märker när det är The real deal ;)