• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Lutetzia
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-01 12:24:55 följande:

Någon mer än jag som lider i värmen? Vi har 26 grader o jag flyter bort känns det som.

Oh ja! Mår inte alls bra. Känner mig stor, svullen och yr. Har dessutom haft huvudvärk flera dagar i rad, har knappt haft huvudvärk alls sen jag blev gravid. Brukar ha huvudvärk annars i samband med mens.

Någon annan som har ont i fingrarna av svullnaden? Jag kan knappt hålla i en osthyvel eller kniv. :(
  • ostpaj
    emuya skrev 2016-06-01 21:32:35 följande:
    Haha. Bara att vänta då :P Vill ha bebis nuuuu!

Jepp! Kroppen sköter det där så fantastiskt och vet själv vad den ska göra. Så häftigt! En annan grej jag läst, är att förväntar kan avta av en varm dusch/varmt bad, eller alvedon . Nu var det ju olyckligt att just jag som aldrig upplevt förvärkar kommer med tips och råd :D
  • Bibi84
    Lutetzia skrev 2016-06-01 21:34:54 följande:
    Oh ja! Mår inte alls bra. Känner mig stor, svullen och yr. Har dessutom haft huvudvärk flera dagar i rad, har knappt haft huvudvärk alls sen jag blev gravid. Brukar ha huvudvärk annars i samband med mens.

Någon annan som har ont i fingrarna av svullnaden? Jag kan knappt hålla i en osthyvel eller kniv. :(
    om jag är mycket ute i värmen och har gått en promenad så måste jag fort in i duschen när jag kommer hem för att svalka mig. Ja...jag känner mig som en uppblåst val och det är obehagligt i både händer och fötter.
  • ostpaj

Idag var det 28-29 grader här och hann tänka att OM jag blir gravid fler ggr i mitt liv så aldrig att slutet ska vara en sommarmånaderna! Min andra är född i februari och det var inga problem ;)

• ostpaj

Har en 3åring som är uppe och "ska bara" plocka med sina leksaker lite. La henne för en timme sen, men men... antar att det är varmt för henne med. Svårt att sova då. Kul med lite sällskap.

• Millemupp
    ostpaj skrev 2016-06-01 19:14:23 följande:

Förra gången när jag väntade min första, läste jag ett så irriterande svar, som jag förstår mig bättre på idag, när jag väntar andra barnet.

Ngn frågade "hur vet man att det är värkar" och svaret löd "det vet du" ;)

Och idag kan jag hålla med. Du märker när det är The real deal ;)

Haha, har precis samma erfarenhet! Jag var jättetråkig som gav en kompis det svaret för ett tag sen måste jag erkänna... om jag ska försöka beskriva hur starten på värkarna kändes för min del förra gången så var det som mensvärk som höll i sig ett visst antal sekunder, man märker det väldigt fort och det dröjer inte länge förrän man hunnit ladda ner en värk-app som hjälper en klocka intervallerna. :)
  • Bibi84

Mensvärk här....ger sig inte. Blir att sova med vetekudde.... Varmt...men skönt.

Jag har en känsla av att jag kommer inse så fort värkarna kommer at jag absolut inte vill föda! Men nu kan jag inget annat än att hoppas på att det ska börja.

• evaaki

Vad hände nu?

Mått rätt bra idag!

Somnade typ 22,45 vaknade en halvtimme senare av helt galet illamående

Fick grabba tag i en hink på väg till toa och tur var det för dit hann jag inte. Ursäkta mig men kaskadkräktes ut allt i magen.

Fattade inget. En kvart senare började det om igen. Nu ligger jag i sängen, mindre illamående men med molande värk i ryggslutet.

Kan det varit att jag tog järntabletterna försent? Tar i brusformat, brukar ta det mitt på dagen men kom på vid 21.30 att jag hade glömt och tog det då. Men kräktes alltså lite mer än 1.5 h senare......

Hoppas inte det är magsjuka iaf

Usch

• Bibi84

usch va jobbigt! hoppas inte det är kräksjuka!

Själv får jag inte sova. mensvärk och hård mage (sd hård), just nu sitter jag på en boll i vardagsrummet. Det bubblar i magen, men får jag gå på toa...nej. Magen ser ut som en jävla kanonkula. helt sjukt!

• emuya

Woaaaah! Jag misstänker att mitt vatten gått!!! Var upp på toa och när jag var färdig kom det "lite extra" utan att jag kunde hålla emot. Har tagit på binda för att se om det fortsätter. Fått byta en gång och då var det lätt rosafärgat. Det liksom läcker när jag reser mig eller ändrar ställning. Ska avvakta lite och om det fortsätter ringer jag förlossningen. Är SÅ exalterad och nu finns det inte ens chans att jag kan somna om. Haha :D

Svar på tråden Junibebisar 2016