Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
I onsdags den 1 juni kom vår älskade Elsa till världen med planerat snitt. Allt gick bra och vi är nu hemma.
Lycka till på sjukhuset och med svärföräldrarna!
I onsdags den 1 juni kom vår älskade Elsa till världen med planerat snitt. Allt gick bra och vi är nu hemma.
Dubbelslagen var borta idag. O allt såg bra ut . De ville ändå att jag skulle komma på ett besök till nästa vecka för att verkligen se att dubbelslagen är borta
Spännande med allt som händer nu. Dock inga tecken här hos mig. Eller kanske lite molvärk då och då, om det nu inte är inbillning för att man så gärna vill känna ????
En annan fråga till er som vet, jag jobbar sista dag nu på tisdag 7/6 innan jag går på föräldraledighet för barn nr 2. Hur gör jag då med barn nr 1, får jag inte ha henne på förskola alls? Vet inte hur jag ska kunna aktivera en 4 åring hela dagarna när det dessutom är 30 grader varmt ute. Jag orkar ju inget och det kommer verkligen inte funka. Jag har 17 dagar kvar till bf. Någon som vet?
Grattis till Elsa :)
Spännande med allt som händer nu. Dock inga tecken här hos mig. Eller kanske lite molvärk då och då, om det nu inte är inbillning för att man så gärna vill känna ????
En annan fråga till er som vet, jag jobbar sista dag nu på tisdag 7/6 innan jag går på föräldraledighet för barn nr 2. Hur gör jag då med barn nr 1, får jag inte ha henne på förskola alls? Vet inte hur jag ska kunna aktivera en 4 åring hela dagarna när det dessutom är 30 grader varmt ute. Jag orkar ju inget och det kommer verkligen inte funka. Jag har 17 dagar kvar till bf. Någon som vet?
Hos oss (arbetar på fsk) får man ha barnen 30 timmar/veckan när man är föräldraledig/arbetslös, är man sjukskriven så har man rätt till heltid. Här har vi också att de första 30 dagarna efter bebisens ankomst så har man rätt till heltid men efter det går man ner på de antal timmar som är tillåtet i kommunen.
Men det beror ju på vad just er kommun har för bestämmelser kring det, det skiljer ju rätt mycket (allt mellan 15-40 timmar/veckan) mellan olika kommuner. Det är inte upp till rektorn att bestämma utan det finns ett politiskt beslut i varje kommun.
Prata med pedagogerna om vad som gäller hos just er.
Skönt att det fakiskt är igång på riktigt! Hoppas det går smidigt och lagom fort nu. :)
Själv väntar jag fortfarande. Har endast molvärk till och från typ men det känns ändå som att NÅNTING är på g iaf.
Den här mensvärken i ljumskarna har kommit tillbaka nu på kvällen (hade inatt med). Vad är det för värk? Bebisen rör mkt på sig nu, kvällstid. Är den på väg neråt, tro.... 18 dagar kvar. Galet.