Anonym (nä) skrev 2015-11-02 23:04:54 följande:
Skojar du?
Så du förstår inte att fett som inte ska vara på ett ställe är på ett ställe och trycker in/undan "saker" som finns där, typ en vagina.
Du har aldrig pluggat fysik va..?
Det roliga är att jag vet hur ett kvinnligt könsorgan ser ut och är uppbyggt, och just därför verkligen inte förstår hur du menar. Men om du har pluggat fysik, vilket jag inte gjort på nån högskola så får du gärna förklara för en som inte förstår, än att bara konstatera att jag inte fattar. Jag försöker ju verkligen förstå hur du menar.
Vaginan i sig består bara av fettvävnad på venusberget och yttre blygdläppar, och dessa kan bli tjockare hos överviktiga personer. Så långt är jag med. Vävnaden inuti slidan består av slemhinna och omges dels av en stor muskelgrupp, bäckenbottenmuskulaturen, samt själva bäckenet, dvs ben från "alla håll" runtom.
Och ja, kalla mig dum, men jag förstår inte hur detta kan påverkas av övervikt till den grad att det skulle "bulla in" något som nån skrev. Du sa att du inte menar så. Så berätta hur du menar att vävnaden blir tajtare, för du började snacka om överviktigas hjärtan, att de får jobba hårdare osv. Och jag förstår inte vad högt blodtryck skulle ha med detta att göra, eller varför du jämförde med det.
Man kan nästan likna insidan av slidan vid insidan av munnen, det är samma sorts vävnad och det finns även muskler där och det omges oxå av ben. Överviktiga kan ha stor haka och stora kinder men insidan av munnen blir ju inte tajtare.
Så. Förklara gärna vad det är jag missar.