• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Väntande

Jag försökte förklara att man kan va konstig och tycka saker luktar eller smakar illa när man är gravid när jag hämtade på skolan, gick bättre än det skräckscenario jag målat upp! Hahaha!

H*n trodde att bebisen lurade mig till att vilja ha något annat, den kanske var sugen på potatismos ist för pepparkakor. Så kom h*n på att huset kan ju stå inne på h*ns rum :P problemet löst!

• moja

Har i kväll känt lite smärta i nedredelen av magen, på vänster sida.... Ej ihållande... Blöder inget heller.. Borde jag vara orolig? Ska jag ringa min bm imr eller ska jag avvakta?

• Enlitentill
    Väntande skrev 2015-12-14 14:50:10 följande:

Mitt barn har gjort ett jättestort fint pepparkakshus här hemma ... Idag när jag vaknade, vi sover i bäddsoffa i vardagsrummet, så var hela rummet fyllt av pepparkaksdoft. Och gissa vad? Jag klarar tydligen inte av lukten för fem öre!! Har gömt huset tillfälligt ute i köket, men jag får hålla andan när jag ska gå in dit.

Och vad sjutton gör man nu liksom!? Jag kan ju inte kasta det, vore ju hemskt! Men jag kan ju inte gömma det heller ... Så himla tråkigt! Vet inte vad jag ska ta mig till, h*n är ju så sjukt stolt över mästerverket. Jag med såklart. Hur hade ni gjort!?

Haha,förlåt att jag skrattar men jag har precis samma problem. Jag kräks av pepparkakslukten och den är precis överallt nu tycker jag. På jobbet bakas det, vi bjuds på lussekatter hos vänner osv. Och vi har ju inte berättat för mer än våra syskon så det är jättejobbigt.
  • MammaTillBäbis

Min otur fortsätter. Förra graviditeten var jag sjukskriven för illamående men denna tänkt rjag klara utan sjukskrivning, fast jag mår fruktansvärt illa. Dock har jag varit sjuk flera gånger senaste månaderna pga kass mage, förkylningar och nu blev jag magsjuk också. Nu får gärna resten av graviditeten gå på utan sjukdomar.

Jobbiga är att både jag och sambon är magsjuka. Så har vi en ettåring hemma vi ska underhålla.

• Väntande
    Enlitentill skrev 2015-12-14 21:36:01 följande:
    Haha,förlåt att jag skrattar men jag har precis samma problem. Jag kräks av pepparkakslukten och den är precis överallt nu tycker jag. På jobbet bakas det, vi bjuds på lussekatter hos vänner osv. Och vi har ju inte berättat för mer än våra syskon så det är jättejobbigt.
    Jag förstår vad du menar! Jag tycker det kan vara svårt att gå på gator inne i stan också, mycket folk som röker eller har parfymer.

Jag har fått en sån otrolig avsmak för choklad och godis och alla sötsaker egentligen. Och alla slags snacks. Det känns lite udda! Men det är väl bra istället för tvärt om. Däremot äter jag hundra rostmackor om dagen, så det väger väl upp! ;P
  • MålaMittHjärta
    Mymlann skrev 2015-12-14 09:46:19 följande:

Jag är tillbaka, i chock, nån form av mirakel har skett. Förra veckan var på kontroll efter blödningen och det konstaterades MA. Idag skulle jag ta första tabletten men ville ha ett ultraljud först. Kotten lever, såg jättefina hjärtslag v 7+2, blev tillbakaflyttad 5 dagar, beräknad 30 juli istället för 25 juli. Är så chockad, och glad att jag dubbelkollade och inte bara svalde den där tabletten.

Men hur kan de konstatera MA så tidigt när det är för tidigt att se något ?! Jäkla tur du fick ett extra vul (vilken man inte borde be om vid ma utan borde vara rutin ) och fick se ett tickande hjärta <3
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Igår fick vi se vår lilla bebis på ul i v 11+1 :) Helt underbart att se en liten räka som sprattlar, nu vågar vi berätta att sonen ska bli storebror i juli <3

• Enlitentill
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-15 09:27:26 följande:

Igår fick vi se vår lilla bebis på ul i v 11+1 :) Helt underbart att se en liten räka som sprattlar, nu vågar vi berätta att sonen ska bli storebror i juli <3

Vad skönt. : )
  • MålaMittHjärta
    Enlitentill skrev 2015-12-15 12:30:25 följande:
    Vad skönt. : )
    Ja, var en magisk känsla att se bebisen sprattla där inne :) Längtar till att få känna sparkar och till RUL :)
  • Mymlann
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-15 09:26:03 följande:
    Men hur kan de konstatera MA så tidigt när det är för tidigt att se något ?! Jäkla tur du fick ett extra vul (vilken man inte borde be om vid ma utan borde vara rutin ) och fick se ett tickande hjärta <3
    Veckan innan såg de ju ett litet embryo och anade hjärtaktivitet, förra veckan menade dom att det hade tillbakabildats eftersom dom inte hittade någonting förutom "rester", men i själva verket gömde sig bara Kotten. Tror att det är standard med extra ul så här tidigt på många ställen men inte där jag bor, så glad att jag litade på magkänslan som sa att jag ska dubbelkolla
Svar på tråden BF juli 2016