• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Väntande

Hade ett skitjobbigt samtal imorse ... Ringde privata kvinnoläkarna i stan för att boka ett vul innan jul. Vart så fruktansvärt dåligt bemött! Det har blivit så sjukt vanligt att många vill göra ett tidigt vul att dom i princip måste förhöra en när man ska boka tid, det var sjukt! Hon jag pratade med bad om ursäkt efter att vi pratat ett tag, hon verkade uppriktigt ledsen. Men jag blir nästan lite arg över alla som kanske haft komplikationer som ringer dit och inte klarar av att räkna upp tidigare graviditeter och på nytt berätta hur det gick! Förstår inte varför det blivit typ trendigt att man gör tidiga vul, folk verkar tro att det är en rätt man har. När jag fick min första för 10år sedan så fanns det ju inte en chans att man skulle få en tid eller ens försöka om man inte visade symtom på att något skulle vara fel. Jag menar inte att det var bättre förr, så stor insikt har jag inte ... Men det känns sjukt kasst att behöva, i detalj, gå igenom sina misslyckade graviditeter för att dom ska ta emot en. Dom borde ha en "tidig ultraljudsklinik" där dom bara gör det på rullande band för alla eller så borde det finnas några slags restriktioner ...

Fick hur som helst tid imorgon, och får jag inte fler blödningar så blir det inget besök förrän rul i jan-feb. Hoppas på hjärtaktivitet!

• MammaTillBäbis
    Väntande skrev 2015-12-15 14:46:54 följande:

Hade ett skitjobbigt samtal imorse ... Ringde privata kvinnoläkarna i stan för att boka ett vul innan jul. Vart så fruktansvärt dåligt bemött! Det har blivit så sjukt vanligt att många vill göra ett tidigt vul att dom i princip måste förhöra en när man ska boka tid, det var sjukt! Hon jag pratade med bad om ursäkt efter att vi pratat ett tag, hon verkade uppriktigt ledsen. Men jag blir nästan lite arg över alla som kanske haft komplikationer som ringer dit och inte klarar av att räkna upp tidigare graviditeter och på nytt berätta hur det gick! Förstår inte varför det blivit typ trendigt att man gör tidiga vul, folk verkar tro att det är en rätt man har. När jag fick min första för 10år sedan så fanns det ju inte en chans att man skulle få en tid eller ens försöka om man inte visade symtom på att något skulle vara fel. Jag menar inte att det var bättre förr, så stor insikt har jag inte ... Men det känns sjukt kasst att behöva, i detalj, gå igenom sina misslyckade graviditeter för att dom ska ta emot en. Dom borde ha en "tidig ultraljudsklinik" där dom bara gör det på rullande band för alla eller så borde det finnas några slags restriktioner ...

Fick hur som helst tid imorgon, och får jag inte fler blödningar så blir det inget besök förrän rul i jan-feb. Hoppas på hjärtaktivitet!

Jag förstår dig. Är sjukt hur många som utnyttjar vul. Jag vill också gärna se min men eftersom jag inte misstänker något eller har något symtom för nåt knas så får jag stå ut.

I min förra graviditet fick jag plötsligt såna hemska smärtor i höjd med äggstockarna och kunde inte stå upprätt på flera dagar. Sedan började jag plötsligt kaskadkräkas och åkte in tillgynakuten och då gjorde de ett vul för de misstänkte att fostret växte på utsidan. Som tur var gjorde den inte det.
  • Maka94

Barnmorskan ringde igår.. :( Har avvikande TSH värde och måste komma in på ytterligare provtagning imorgon för att se om och hur mycket medicin som ska sättas in.. Hoppas bara att bebis mår bra, älskade lilla stjärnan i magen..

• idaadi

Kollade upp mitt blödande idag och allt såg bra ut tack och lov! Dom hade inget svar på varför det blödde men hen där inne hade det bra :) blev flyttad till 11+5 istället för 10+6.

• MålaMittHjärta
    Mymlann skrev 2015-12-15 13:54:08 följande:
    Veckan innan såg de ju ett litet embryo och anade hjärtaktivitet, förra veckan menade dom att det hade tillbakabildats eftersom dom inte hittade någonting förutom "rester", men i själva verket gömde sig bara Kotten. Tror att det är standard med extra ul så här tidigt på många ställen men inte där jag bor, så glad att jag litade på magkänslan som sa att jag ska dubbelkolla
    Okej, trodde du bara gjort ett. Men skönt det slutade bra :) , var med om ett  ma i somaras och önskar inte det till någon!
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Väntande
    Maka94 skrev 2015-12-15 15:40:19 följande:

Barnmorskan ringde igår.. :( Har avvikande TSH värde och måste komma in på ytterligare provtagning imorgon för att se om och hur mycket medicin som ska sättas in.. Hoppas bara att bebis mår bra, älskade lilla stjärnan i magen..

Oj vad menas med det? Vet inte om du sagt ngt tidigare här om det ... Hoppas allt är bra!
  • Maka94
    Väntande skrev 2015-12-15 17:40:46 följande:

Oj vad menas med det? Vet inte om du sagt ngt tidigare här om det ... Hoppas allt är bra!

Det är kroppens sköldkörtelhormon.. Min pappa har struma och därför skulle dom hålla extra koll under hela graviditeten då förändrad nivå av sköldkörtelhormon kan vara farligt för bebisen. Hann bara ta blodprovet på inskrivningen så upptäckte som att jag redan hade fått det.. Men dom vill dubbelkolla med ett till prov innan dom sätter in medicin :)
  • Royalle
    Maka94 skrev 2015-12-15 15:40:19 följande:

Mitt TSH leker jojo för jämnan. Har tagit levaxin i 8 år snart och anpassar det efter hur jag mår. Nu när jag är gravid ska jag lämna prov var 6 vecka och får inte bestämma mängden själv Jättebra att de har koll. Inte roligt om det blir fel.
  • bfsnartlängtar

Hej

Jag är nu i inne i vecka 11 och känner att jag måste dela med mej av mitt konstiga symptom..

jag har överallt läst att gravida får större sexlust och att man bör kramas mer och mysa för det ökar hormoner i kroppen och att man ska må bättre av det

Jag däremot (från att ha varit på myshumör dygnet runt) klarar inte längre av min man! Detta har blivit riktigt jobbigt för honom och han vill så gärna kramas och har stor sexdrift. Jag däremot mår illa av hans lukt och hans kramar stör mig

Han får gärna sitta i samma rum som jag men helst vill jag ha honom på andra sidan soffan ..

Jag klarar inte av närheten han ger mig

Mitt illamående har blivit mycket bättre men jag har försökt förklara för han att jag inte känner igen mig själv i min kropp längre, nu när så många hormoner är överallt och att jag är ständigt trött.. han försöker att vara förstående men jag ser att det gör ont i han när jag tar bort hans kamar

Finns det någon här som alls kan relatera till detta jag skriver? Känner mig så löjlig och detta var nog den minst förväntade symptom jag trodde jag skullefå när vi plussade..

• idaadi
    bfsnartlängtar skrev 2015-12-15 19:43:34 följande:

Hej

Jag är nu i inne i vecka 11 och känner att jag måste dela med mej av mitt konstiga symptom..

jag har överallt läst att gravida får större sexlust och att man bör kramas mer och mysa för det ökar hormoner i kroppen och att man ska må bättre av det

Jag däremot (från att ha varit på myshumör dygnet runt) klarar inte längre av min man! Detta har blivit riktigt jobbigt för honom och han vill så gärna kramas och har stor sexdrift. Jag däremot mår illa av hans lukt och hans kramar stör mig

Han får gärna sitta i samma rum som jag men helst vill jag ha honom på andra sidan soffan ..

Jag klarar inte av närheten han ger mig

Mitt illamående har blivit mycket bättre men jag har försökt förklara för han att jag inte känner igen mig själv i min kropp längre, nu när så många hormoner är överallt och att jag är ständigt trött.. han försöker att vara förstående men jag ser att det gör ont i han när jag tar bort hans kamar

Finns det någon här som alls kan relatera till detta jag skriver? Känner mig så löjlig och detta var nog den minst förväntade symptom jag trodde jag skullefå när vi plussade..

Man kan tro att jag skrev det där! Har exakt samma problem. Vad ska man göra!?
Svar på tråden BF juli 2016