Väntande skrev 2015-12-15 14:46:54 följande:
Hade ett skitjobbigt samtal imorse ... Ringde privata kvinnoläkarna i stan för att boka ett vul innan jul. Vart så fruktansvärt dåligt bemött! Det har blivit så sjukt vanligt att många vill göra ett tidigt vul att dom i princip måste förhöra en när man ska boka tid, det var sjukt! Hon jag pratade med bad om ursäkt efter att vi pratat ett tag, hon verkade uppriktigt ledsen. Men jag blir nästan lite arg över alla som kanske haft komplikationer som ringer dit och inte klarar av att räkna upp tidigare graviditeter och på nytt berätta hur det gick! Förstår inte varför det blivit typ trendigt att man gör tidiga vul, folk verkar tro att det är en rätt man har. När jag fick min första för 10år sedan så fanns det ju inte en chans att man skulle få en tid eller ens försöka om man inte visade symtom på att något skulle vara fel. Jag menar inte att det var bättre förr, så stor insikt har jag inte ... Men det känns sjukt kasst att behöva, i detalj, gå igenom sina misslyckade graviditeter för att dom ska ta emot en. Dom borde ha en "tidig ultraljudsklinik" där dom bara gör det på rullande band för alla eller så borde det finnas några slags restriktioner ...
Fick hur som helst tid imorgon, och får jag inte fler blödningar så blir det inget besök förrän rul i jan-feb. Hoppas på hjärtaktivitet!
Jag förstår dig. Är sjukt hur många som utnyttjar vul. Jag vill också gärna se min men eftersom jag inte misstänker något eller har något symtom för nåt knas så får jag stå ut.
I min förra graviditet fick jag plötsligt såna hemska smärtor i höjd med äggstockarna och kunde inte stå upprätt på flera dagar. Sedan började jag plötsligt kaskadkräkas och åkte in tillgynakuten och då gjorde de ett vul för de misstänkte att fostret växte på utsidan. Som tur var gjorde den inte det.