• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • emilianna
    Moorii skrev 2015-12-18 13:43:54 följande:
    Skönt att göra det innan jul och nyår! Jag är 4 dagar efter dig (9+6 idag) och ska göra mitt kub 12/1, i 13+3. Superduperlångt tills dess! Är borta hela nästa vecka, så därför det blev så dumt. Hoppas det blir ett bra resultat för er! :)
    Ja jag är nervös! Men man får tänka positivt, min familj fick veta nyheten i onsdags och imorgon (eller idag ;)) berättar vi för sambons fld. nervöst! sen väntar vi med nyheten till allmänheten efter kub. Tiden har gått så långsamt hittills, känns som det äntligen börjar gå snabbare nu.
  • emilianna
    skiz skrev 2015-12-18 12:44:58 följande:

Kommer vara 11+3 på tisdag när vi gör vårat, hoppas de kan se allt de behöver se, förra gången var jag 12+4 när vi gjorde kub.
    Om allt visar sig bra på tisdag kommer vi berätta för makens familj på julafton :) Mina föräldrar vet redan om, har svårt att hålla mig när det kommer till min mamma, är min bästa vän så hon fick reda på det så snart jag plussade! :)

Kul att kunna berätta så här roliga saker vid jul och nyår :)

Ja, det är så mysigt att berätta såna saker vid julen. Jag berättade för min familj i onsdag då jag och mamma fyllde år, kändes som en rolig födelsedagspresent ;) imorgon berättar vi för sambons fld, sen väntar vi först på kub innan vi berättar för allmänheten. vill att tiden ska gå snabbare!!! vill veta om allt är bra.. det är min första graviditet :)
  • skiz
    emilianna skrev 2015-12-20 00:49:30 följande:
    Ja, det är så mysigt att berätta såna saker vid julen. Jag berättade för min familj i onsdag då jag och mamma fyllde år, kändes som en rolig födelsedagspresent ;) imorgon berättar vi för sambons fld, sen väntar vi först på kub innan vi berättar för allmänheten. vill att tiden ska gå snabbare!!! vill veta om allt är bra.. det är min första graviditet :)
    Vad mysigt att kunna "ge" en sån fin födelsepresent både till dig själv och mamma :)
    Ja, man sitter bara och väntar in kub för att få ett ok där och sen kunna andas ut lite för man passerat den största "missfallsrisk perioden" dessutom :)
    Känner att denna graviditet har gått väldigt snabbt än när man jämför med den första, då kändes det som en evighet innan man klev in en ny vecka ;) men har redan kub om 2 dgr - känns som det gått väldigt snabbt denna gång :) Fast nu är det väldigt lååånga två dagar kvar ;) *hehehe*
  • wishforbabysobad

Hej! Jag heter Sofie och är 22 år och är gravid med första barnet! Jag har bf den 27/6 och är med i en juni grupp men jag känner att jag är så långt efter alla andra i gruppen så tänkte att jag kanske kan vara med här istället om det går bra då jag känner att jag kanske kan relatera mer till er!

• Körsbärsblomma
    emilianna skrev 2015-12-18 12:26:55 följande:

Kub test den 29 december för oss, perfekt för då kan vi berätta för precis alla vid nyår. Är i vecka 11 nu (10+3) så jag är i vecka 13 när testet görs

Vi har också kub den 29 december och är då i vecka 13 (12+1) Ska bli så skönt att se om allt står rätt till då jag är så rädd för missfall. Ska även bli spännande att se om mitt datum flyttas. Skönt att vi är fler så kan vi vänta denna långa väntan ihop;)
  • Tomtemor

Jag ska på inskrivning på tisdag. Kommer då vara i v12 (11+2). Är inte det sen inskrivning? Jag minns inte när jag var där med första barnet..

• Royalle
    Tomtemor skrev 2015-12-20 18:07:11 följande:

Jag ska på inskrivning på tisdag. Kommer då vara i v12 (11+2). Är inte det sen inskrivning? Jag minns inte när jag var där med första barnet..

Min inskrivning är i januari när jag är i v 13. Det var ungefär samma med förra barnet.
  • tovemaja

Fick i fredags veta att mitt bf blir på min födelsedag 26 juli :) inskrivning 30/12 och kub-ul (vi hör ej testet bara ul) 19/1. Tycker hittills det går mycket mycket snabbare än min första graviditet!

• elevit
    wishforbabysobad skrev 2015-12-20 22:00:14 följande:

Hej! Jag heter Sofie och är 22 år och är gravid med första barnet! Jag har bf den 27/6 och är med i en juni grupp men jag känner att jag är så långt efter alla andra i gruppen så tänkte att jag kanske kan vara med här istället om det går bra då jag känner att jag kanske kan relatera mer till er!

Välkommen :)
    Hur känns det med allt? :)
  • MålaMittHjärta
    Tomtemor skrev 2015-12-20 18:07:11 följande:

Jag har inskrivning den 28 på måndag är i v 14 (13 + 1) skulle egentligen haft inskrivning nu i fredags men bm var tvungen att ändra tiden. Tror det funkar bra ändå.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden BF juli 2016