• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Cherryay
    Krickelin med Naemi skrev 2015-11-08 21:21:20 följande:

Välkommen!

Jag berättade oxå i fredags, mina är 6 och 8 med (äldsta fyller iofs 9år 25dec). Trodde inte de skulle bli så glada då de har en lillasyster på snart1år. Men de blev jäätteglada .

Har oxå rul 28december. Längtar! Jag var länge oviss om min graviditetsvecka oxå pga ppiller haha. Fick ett vul och bekräftade bf26maj.

Jag tycker att veckorna bara flyger iväg än så länge. Tiden går så fort, jag hinner inte med allt :-P

Första gången jag stöter på någon som känner till namnet Naemi, coolt! (Var inne på din sida o läste att din äldsta dotter heter det) Jag hade det som alternativ när min äldsta dotter föddes 2005 men hon blev en Tindra istället, däremot sparade jag namnet och nu i maj i år när andra dottern föddes fick hon heta Naemi :D
  • MakeitHappen
    Jag är bara jag skrev 2015-11-08 19:47:10 följande:
    Embryodonation. Min 6:e nu,kostat ca 400000:- inkl. allt att komma hit... Tyvärr mer tvivlande än nånsin innan ikväll..
    Oj! Varför kostar det så mycket!! Men då håller vi verkligen tummarna för er!!
    vad är det som känns tvivelaktigt?
  • MakeitHappen
    eborgander skrev 2015-11-08 19:57:28 följande:

här är en till med bf i maj. Lite osäker på hur långt gången jag är med tanke på att jag blivit gravid under p-pillerätandet... Men min bm har uppskattat det till v.12 nu; 11+5 idag.

Ultraljud 28 dec, så då får vi se om det stämmer.

Mår illa mest hela tiden...dock bara vagt, vilket är nog så irriterande. Tröttheten är dock jobbigare, då jag arbetar som förskollärare och inte har möjlighet att slappa på jobbet precis. Men det går väl över snart hoppas jag.

Ska bli kul detta, är graviditet nr3 för min del o de stora barnen i huset (6 o 8 år) ser fram emot en bebis i familjen. Vi berättade det för dem i fredes o det togs emot med stora leenden.

oj spännande att bli gravid under p-pillerätandet :P hur mäkte ni det då ?

Jag jobbar med på förskola så vet exakt vad du menar med att inte kunna slappa på jobbet :p ja min trött har minskat lite iaf :) ja går in i vecka 14 idag :)

åh mysigt..  :D
  • saaara
    Majorie skrev 2015-11-07 17:39:58 följande:

Någon som börjat få växtvärk? Jag är i vecka 14+3 och det molar i både mage och rygg. Känns lite som det gjorde när jag var nygravid. Fler med växtvärk? Jag vet ju att det är bra att livmoder och bebis växer, men blir ändå orolig över denna nya känsla.

Jag har också börjat känna "värk" i magen (ungefär som att det drar). Och det måste nog vara växtvärk.

Men eftersom det är första barnet så vet man inte alls hur det ska kännas eller något så det blir lite oroväckande.
    Jag är nu i v.14 (13+1)

• Jag är bara jag
    MakeitHappen skrev 2015-11-09 05:43:55 följande:
    Oj! Varför kostar det så mycket!! Men då håller vi verkligen tummarna för er!!
    vad är det som känns tvivelaktigt?
    14 privata IVF:er kostar liksom alla resor. För att inte prata om alla mediciner under alla år!  En ED i sig kostar ca 50000:- färskförsök plus att få i frysen. Jag tvivlar eftersom jag försökt så vansinnigt länge och haft flera MA. Tack för tummen! {#emotions_dlg.flower}
  • Jag är bara jag
    saaara skrev 2015-11-09 10:25:27 följande:

Jag har också börjat känna "värk" i magen (ungefär som att det drar). Och det måste nog vara växtvärk.

Men eftersom det är första barnet så vet man inte alls hur det ska kännas eller något så det blir lite oroväckande.
    Jag är nu i v.14 (13+1)

Exakt samma dag som jag. Har också väldig molvärk ibland,speciellt efter ansträngning.
  • fleapeas

Hej allesammans!

Under min första graviditet var jag med i en föräldragrupp via familjeliv vilket var jättekul att kunna följa andra, så nu när jag väntar mitt andra barn så tänkte jag att det kunde vara lika kul att göra det nu också.

Väntar mitt andra barn BF 27/5, hittills har allt känts bra, dock är jag tröttare nu än under min första graviditet men det beror nog på att då hade jag inte en 2-åring att jaga :P 

Någon som känner sig manad att starta en facebook-grupp ist som vi kan vara medlemmar i? Jag tycker det är lite smidigare och enklare att hålla koll på uppdateringar osv :)

• nonameleft
    Jag är bara jag skrev 2015-11-09 12:41:18 följande:
    14 privata IVF:er kostar liksom alla resor. För att inte prata om alla mediciner under alla år!  En ED i sig kostar ca 50000:- färskförsök plus att få i frysen. Jag tvivlar eftersom jag försökt så vansinnigt länge och haft flera MA. Tack för tummen! {#emotions_dlg.flower}
    Jag vet inte om jag är speciellt troende direkt men när jag hör din historia så måste jag be till vad det nu är som styr våra liv och universum att ditt barn ska vara med dig hela vägen denna gången. Blir rörd till tårar när jag tänker på det. {#emotions_dlg.flower}

Får jag fråga när ni började med IVF? Måste man betala allt ur egen ficka i Sverige? Känns så vansinnigt orättvist. 

Här i Frankrike är det lite snällare. Fram till att kvinnan fyllt 45 
    år bekostar staten alla IVF-försök. 

• nonameleft

En fråga till er som fått barn tidigare: När brukar man kunna känna fosterrörelser som tidigast vid andra barnet? I vilken vecka kände ni?

Jag är nu i vecka 16 (15+4) och väntar ju ivrigt p
    å att känna något. Igår trodde jag att jag kände någonting men det kan lika gärna ha varit magen som var i uppror. Jag kan heller inte minnas hur det kändes när jag var gravid med min son eftersom det var nästan 8 år sedan.

• Alice i Underlandet
    nonameleft skrev 2015-11-09 13:26:01 följande:

En fråga till er som fått barn tidigare: När brukar man kunna känna fosterrörelser som tidigast vid andra barnet? I vilken vecka kände ni?

Jag är nu i vecka 16 (15+4) och väntar ju ivrigt på att känna något. Igår trodde jag att jag kände någonting men det kan lika gärna ha varit magen som var i uppror. Jag kan heller inte minnas hur det kändes när jag var gravid med min son eftersom det var nästan 8 år sedan.

Med sonen kom de första känningarna i vecka 17, när vi lyfte med ett flygplan..

Som en liten fjäril som slår sina vingar på insidan..
Svar på tråden Majbebisar 2016