• Anonym (ts)

Tips mot "kameltå"?

Jag kan väl ändå inte vara den enda med det här problemet?
    Jag tränar i tights och jag får hela tiden gå och dra i och rätta till byxorna för att dom inte ska skära in mellan benen...värst är det när jag sitter och stretchar med benen åt sidan och sedan tar ihop dom igen.
    Vad gör man? Har testat med olika underkläder men det gör ingen skillnad.
    Vill verkligen inte springa omkring på gymmet med cameltoe men jag vill ju fortfarande kunna träna i tights.

• Svar på tråden Tips mot "kameltå"?
  • Studentpappa
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-15 19:19:19 följande:
    Nej, det är inte alls hela världen att visa sitt kön på gymmet! :D
    En bit silvertejp borde ordna "biffen"
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Kilen)

Det känns obehagligt även om ingen ser, men jag har köpt tajts med grenkil och det funkar bra.

• Anonym (Hmmm)

Silvertejp?? Yes - där har vi svaret!! Anti kameltå och lite trimmning av busken på samma gång. Nästan som ett kinder-ägg ...

• Efraim Barkbit
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-15 19:19:19 följande:

Nej, det är inte alls hela världen att visa sitt kön på gymmet! :D

En fetish-bild är nog inte jämförbar med TS situation.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Mjo)
    ErnstHugo skrev 2015-11-15 20:59:10 följande:
    En fetish-bild är nog inte jämförbar med TS situation.
    Fast, det ser nästan ut sådär på vissa på gymmet. :D Och en tjock trosa hjälper inte mot problemet..
  • Mooomin
    Anonym (Skräddare) skrev 2015-11-15 05:37:34 följande:

Grenhöjden på träningsbyxan är för låg. En skräddare kan skära grenen lite lägre och ändra på formen av grenen, om det behövs. Det här är ett ganska vanligt problem - både framtill och/eller baktill på byxor. Alternativt kan du leta efter byxor som är längre i grenen eller lägre höftmodeller, som förhoppningsvis inte kryper upp.

Hur menar du exakt? Försöker förstå för att se om det är som jag har tänkt med grensömmen.. :)
  • Efraim Barkbit
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-15 21:01:35 följande:

Fast, det ser nästan ut sådär på vissa på gymmet. :D Och en tjock trosa hjälper inte mot problemet..

Bara av nyfikenhet - hur vet du att en tjockare trosa inte hjälper?
  • Anonym (Mjo)
    ErnstHugo skrev 2015-11-15 21:10:15 följande:
    Bara av nyfikenhet - hur vet du att en tjockare trosa inte hjälper?
    Det har redan diskuterats i tråden. Kametå uppstår av att grensömmen skär in. En trosa kan inte vara tillräckligt tjock/hård för att förhindra detta. Man får helt enkelt välja en annan tajtsmodell till sin kropp eller försöka ha tajtsen längre ner, eller inte dra upp dom så högt. Och jag vet även för att jag provat.
  • Anonym (Trams)

Kör lite 80-tal och ta en body utanpå tightsen

• Efraim Barkbit
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-15 21:42:23 följande:

Det har redan diskuterats i tråden. Kametå uppstår av att grensömmen skär in. En trosa kan inte vara tillräckligt tjock/hård för att förhindra detta. Man får helt enkelt välja en annan tajtsmodell till sin kropp eller försöka ha tajtsen längre ner, eller inte dra upp dom så högt. Och jag vet även för att jag provat.

Om det hade diskuterats i tråden eller ej var ju inte frågan. Jag vill mena att det är en personlig fråga utifrån skiftande anatomi.
  • Anonym (Mjo)
    ErnstHugo skrev 2015-11-16 20:05:18 följande:

Om det hade diskuterats i tråden eller ej var ju inte frågan. Jag vill mena att det är en personlig fråga utifrån skiftande anatomi.

ErnstHugo skrev 2015-11-16 20:05:18 följande:

Jag menade att du hade kunnat läst hur resonemanget gick i tidigare inlägg som avsåg samma fråga. :)

Jag kan lova att jag kan fixa kameltå på vem som helst oavsett trosa, i ett par tajts av fel modell som bärs för högt. Trosor och könshår (som någon föreslog) kan inte stå emot en söm som av rörelse och olika positioner dras uppåt in i en springa.
  • Anonym (Ohja)

Det beror väl på vad du vill, om du vill locka hungriga män, så ska du ha "cameltoe" män går igång nått så sinnesjukt på det, Jag är man och det finns INGET som gör mig mer kåt än det, asså inget, får stånd direkt typ om en snygg brud har kameltå...

• Anonym (Ohja)

Ibland kan till och med riktigt fula brudar göra mig riktigt kåt om dom har kameltå, vet inte vad de är men man blir bara djurisk av det, som sagt män är annorlunda ifrån kvinnor och tänder faktist på fysiken, utseendet av tjejens nedre delar.

• Killensomvet

Varför vill ni gömma eran kameltå? jag älskar det iaf,  man blir flippat kåt, naturens väg..

• Anonym (Byxorna)

Beror det på vad det är för byxor är det leggings?

• Anonym (Biobonus)

Trosskydd gör det mindre synligt.

• Anonym (Byxorna)
    Anonym (Biobonus) skrev 2021-08-30 14:08:46 följande:

Trosskydd gör det mindre synligt.

Så det är lätt fixat men i övrigt är det väl inte så många som tänker på det 
  • Anonym (Camel)

Kameltå borde hyllas som något vackert.

Svar på tråden Tips mot "kameltå"?