Anonym (ts) skrev 2015-11-13 23:13:11 följande:
Oj. Vilken debatt det blev om träningskläder.
1. Jag trivs bäst att träna i tights. Jag vill träna i tights.
2. Jag håller även på med annan idrott som kräver att jag använder tighta kläder och jag vill inte behöva köpa kläder som inte fungerar till båda. Dessutom kvarstår problemet på dom träningarna.
3. Jag har tränat i lösare kläder och det är faktiskt opraktiskt. Kläderna är i vägen, jag fastnar och det är svårt att se om många övningar utförs korrekt. Jag gick faktiskt och bytte om mitt i ett pass för att det blev så svårt för min pt att se knä/höft/fotposition.
Egentligen ska jag inte behöva motivera. Jag vet självklart att jag slipper problemet om jag väljer lösa byxor, det behöver folk inte berätta för mig här. Hade jag velat ha den lösningen så hade jag fixat det själv utan att starta en tråd om det. Nu vill jag köra i den typen av kläder jag använder.
Jag är inte heller överviktig/har för små byxor (väger 45 kg)
Till er som skriver att jag ska strunta i det för att andra inte bryr sig.. som jag skrev innan så struntar jag i vad andra tycker - jag tycker det är obekvämt.
Jag förstår precis vad du menar, jag kan inte heller träna i annat än tajts.. Som jag skrev förut, det handlar nog om modellen/passformen! Du får prova alla möjliga olika tajts i provhytten! Huka dig, stretcha, gör allt det där du gör under träning för att se om du får kameltå.. Det spelar ingen roll om andra inte ser eller inte kollar, känslan av att ha det är jobbig och distraherande som fan! Men som sagt, får det på några enstaka tajts (använder de inte) men på de flesta inte. Har aldrig tänkt på just vad i de modellerna som gör att jag får det. Kan vara hur grenen/grensömmen är skuren, den kanske är kortare på vissa tajts så grenen gärna "dras upp" där.. Det handlar kanske inte om att stl är för liten utan modellen, grenen är för kort eller nåt. Jag tror att tajts med lägre midja sitter bättre på mig än de med hög midja, tex. Jag har min midja ganska högt upp och har breda höfter. Ju längre ner mina tajts sitter desto mindre risk för kameltå. Som sagt, prova alla möjliga! Och dra inte upp tajtsen högt, vissa tjejer gör det. Prova tex vik ner dom.