• Anonym (ts)

Tips mot "kameltå"?

Jag kan väl ändå inte vara den enda med det här problemet?
    Jag tränar i tights och jag får hela tiden gå och dra i och rätta till byxorna för att dom inte ska skära in mellan benen...värst är det när jag sitter och stretchar med benen åt sidan och sedan tar ihop dom igen.
    Vad gör man? Har testat med olika underkläder men det gör ingen skillnad.
    Vill verkligen inte springa omkring på gymmet med cameltoe men jag vill ju fortfarande kunna träna i tights.

• Svar på tråden Tips mot "kameltå"?
  • Anonym (Mjo)
    Anonym (Jomk) skrev 2015-11-14 11:45:14 följande:

Oj, känsligt? Nej det vet jag inte. Vet du? Jag kan inte lova att det funkar men kan möjligen tänka mig att det hjälper. Blir kanske lite "fluff" mellan hud och kläder. Jag är orakad o har aldrig lidit av kameltå.

Haha, varför skrev du att ts ska odla buske då? Vilket vi inte vet om hon har redan eller inte.

Och nej, kameltå har inget med hår eller inte att göra. Man har ju fortfarande en springa och två blygdläppar. Så mycket hår kan ju ingen ha så att mellanrummet mellan blygdläpparna "täpps igen" så att byxor inte kan skära in..

I två av ca 15 par tajts får jag lätt kameltå oavsett hår eller inte. Det är helt enkelt en dålig modell för mig.
  • Anonym (Mjo)
    Anonym (hairy) skrev 2015-11-14 13:53:57 följande:

Håret bildar ett lager som gör att konturerna av blygdläpparna inte syns.

Nej. kameltå har inget med hår eller inte att göra. Man har ju fortfarande en springa och två blygdläppar. Så mycket hår kan ju ingen ha så att mellanrummet mellan blygdläpparna "täpps igen" så att byxor inte kan skära in..

Jag har provat både och och det spelar ingen roll i de två tajtsen jag äger som jag kan få det i. Det är helt enkelt dåliga modeller..
  • Anonym (Mjo)
    Anonym (I-landsproblem) skrev 2015-11-14 12:20:58 följande:

Det är klart att buske eller inte har med kameltå eller inte att göra.

Nej, verkligen inte. Springan melkan blygdläpparna försvinner inte för det! Det har med tajtsen kontra kroppsformen att göra.
  • Anonym (Jomk)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-14 16:54:55 följande:

Haha, varför skrev du att ts ska odla buske då? Vilket vi inte vet om hon har redan eller inte.

Och nej, kameltå har inget med hår eller inte att göra. Man har ju fortfarande en springa och två blygdläppar. Så mycket hår kan ju ingen ha så att mellanrummet mellan blygdläpparna "täpps igen" så att byxor inte kan skära in..

I två av ca 15 par tajts får jag lätt kameltå oavsett hår eller inte. Det är helt enkelt en dålig modell för mig.

Nej men håret fyller ut så det bildas ett lager m luft o hår mellan trosa och blygdläppar. Tyget är ju knappt i kontakt med min hud.

När vi är flera st som säger att det funkar för oss kan du väl tro på oss? Sen om det inte funkar för alla kan jag som sagt inte garantera.

Det var bara ett tips till ts som ju bad om tips. Jisses vilka ömma tår du har!
  • Mooomin
    Anonym (k) skrev 2015-11-14 16:51:30 följande:

Tycker det låter som att du drar upp tajtsen för mycket. Det ser man även på bilden ovan på tjejen med grå shorts. Jag drar inte upp mina kläder och har aldrig haft det där problemet.

Håller med.
  • Anonym (Mjo)
    Anonym (Jomk) skrev 2015-11-14 17:05:46 följande:

Nej men håret fyller ut så det bildas ett lager m luft o hår mellan trosa och blygdläppar. Tyget är ju knappt i kontakt med min hud.

När vi är flera st som säger att det funkar för oss kan du väl tro på oss? Sen om det inte funkar för alla kan jag som sagt inte garantera.

Mellan trosa och blygdläppar, ja. Men om du sen drar upp en grensöm för högt så menar du att detta luftlager gör att sömmen på inget sätt kan åka i där? Jag har ju provat, så jag vet. I byxor som har dålig passform så funkar inte det! Du kanske har bra passform och ändå inte skulle få kameltå även om du inte hade hår!? Man får inte kameltå i alla tajts!
  • Anonym (Mjo)
    Anonym (Jomk) skrev 2015-11-14 17:05:46 följande:

Det handlar inte om ömma tår. Jag blir frustrerad när folk inte vet vad de pratar om och använder påhitt som fakta. Skillnad vore om du och de andra håriga damerna här kom med ideer och gissningar, men ni skriver ut det som om det vore fakta. Allt handlar om hur man uttrycker sig. Tänk lite logiskt. Inget hår eller luftlager kan förhindra en söm från att åka in i "springan", speciellt inte i rörelse/belastning.
  • Anonym (Jomk)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-14 17:09:25 följande:

Mellan trosa och blygdläppar, ja. Men om du sen drar upp en grensöm för högt så menar du att detta luftlager gör att sömmen på inget sätt kan åka i där? Jag har ju provat, så jag vet. I byxor som har dålig passform så funkar inte det! Du kanske har bra passform och ändå inte skulle få kameltå även om du inte hade hår!? Man får inte kameltå i alla tajts!

Nej självklart! Om man drar upp en söm tillräckligt högt upp så skär den in, det säger väl sig självt.

Vadå påhitt? Ursäkta men du vet inte hur mitt underliv och anatomi ser ut. Jag får lättare kameltå när jag rakat mig. Sedan när har du en utbildning i kameltår som gör att du har behörighet att utdöma mina upplevelser som påhitt? Häng inte på offentliga forum om du inte klarar av att folk har andra upplevelser än du.

Sluta trolla - Puss o kram!
  • Anonym (k)

På bilden med tjejen i grå shorts har shortsen format sig runt fittan trots musskyddet som gör att byxorna inte åker in mellan blygdläpparna. Det ser helt fruktansvärt ut. Har man ett diagonalt veck på byxorna längs med ljumsken sitter kläderna för högt.

• Anonym (Mjo)
    Anonym (Jomk) skrev 2015-11-14 17:48:27 följande:

Nej självklart! Om man drar upp en söm tillräckligt högt upp så skär den in, det säger väl sig självt.

Vadå påhitt? Ursäkta men du vet inte hur mitt underliv och anatomi ser ut. Jag får lättare kameltå när jag rakat mig. Sedan när har du en utbildning i kameltår som gör att du har behörighet att utdöma mina upplevelser som påhitt? Häng inte på offentliga forum om du inte klarar av att folk har andra upplevelser än du.

Sluta trolla - Puss o kram!

Jag uppfattade dig som ett troll som bara skrev som ett faktum att allt löser sig med hår. Hade du skrivit så som du sa nu, i ditt första inlägg så hade man ju förstått att du menade dig själv. Och det lät som att inget då kan skära in mellan blygdläpparna, bara man har hår. :D Och du säger "lättare". Alltså får du det även med hår, eller?

Jag har inte utbildning i kameltår men du sa inte att du bara menade dig. Jag vet ju att det inte hjälper mig med att ha hår iaf.
Svar på tråden Tips mot "kameltå"?