• Anonym (ts)

Tips mot "kameltå"?

Jag kan väl ändå inte vara den enda med det här problemet?
    Jag tränar i tights och jag får hela tiden gå och dra i och rätta till byxorna för att dom inte ska skära in mellan benen...värst är det när jag sitter och stretchar med benen åt sidan och sedan tar ihop dom igen.
    Vad gör man? Har testat med olika underkläder men det gör ingen skillnad.
    Vill verkligen inte springa omkring på gymmet med cameltoe men jag vill ju fortfarande kunna träna i tights.

• Svar på tråden Tips mot "kameltå"?
  • Anonym (Mjo)
    HejPippi skrev 2015-11-14 01:03:48 följande:

Ts tycker att det är jobbigt att det blir en kameltå. Ett problem för vissa, för andra ett ickeproblem.

Jag menade, vad tror du att anledningen till kameltå är, om inte sömmar/tajts/modell som inte sitter bra? Såg nu att du skrivit om blygdläppar.. Visst är vi alla olika bygda men jag har inga "stora/hängiga" och jag får kameltå i fel tajts. Det kanske har med kombinationen att göra. Hur man är bygd kontra vilka tajts. Det gäller nog att hitta rätt bara!
  • Mooomin
    Anonym (ts) skrev 2015-11-14 01:10:21 följande:

Jag missade ditt inlägg.

Det borde ju ha något med dom att göra eftersom det väl borde vara det enda som skiljer oss åt och en del har ju inga problem trots samma byxor...

Jag vet däremot inte varför dom skulle orsaka mig problem eftersom dom inte direkt är stora..dom hänger inte eller så =/

Får väl skaffa något sorts inlägg...som ett hårdare trosskydd haha...

Rent logiskt så borde ett hårdare trosskydd förvärra detta eftersom trosskyddet förmodligen bara kommer att framhäva detta mera genom att forma sig ifall det är sömmen som "skär in".. Men prova. Hemma! ;D
  • Anonym (ts)
    Mooomin skrev 2015-11-14 01:32:38 följande:
    Rent logiskt så borde ett hårdare trosskydd förvärra detta eftersom trosskyddet förmodligen bara kommer att framhäva detta mera genom att forma sig ifall det är sömmen som "skär in".. Men prova. Hemma! ;D
    hehe, jag skämtade mest, men menade ett hårt, som inte är formbart :P
  • Mooomin
    HejPippi skrev 2015-11-14 01:15:16 följande:

Haha :) fast när jag Mooomins inlägg så lät det mer rimligt i din situation. Har inte riktigt reflekterat över det förut och har alltid köpt låga träningsbyxor men tror verkligen hen har en poäng! Särskilt om du inte har stora blygdläppar. Prova, som Mooomin sa, att vika ner tajtsen på höften nästa gång :) värt ett försök iaf! Blev själv lite nyfiken och ska prova att träna i ett par midjehöga träningstajts nästa gång.

Precis! :) Fast, har du tur och de midjehöga tajtsen är rätt för dig så får du kanske inte kameltå! alla är vi som sagt olika bygda. Vissa kan tamigfan ha vad som helst på sig! :D Men vad vet jag, är absolut ingen expert, det är bara en teori som jag märkt på mig själv iaf.
  • HejPippi
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-14 01:30:38 följande:

Jag menade, vad tror du att anledningen till kameltå är, om inte sömmar/tajts/modell som inte sitter bra? Såg nu att du skrivit om blygdläppar.. Visst är vi alla olika bygda men jag har inga "stora/hängiga" och jag får kameltå i fel tajts. Det kanske har med kombinationen att göra. Hur man är bygd kontra vilka tajts. Det gäller nog att hitta rätt bara!

Jaha jag förstår :) nej jag gissar bara! Har ingen aning. Vid närmare eftertanke tror jag att du och Mooomin har rätt.
  • HejPippi
    Mooomin skrev 2015-11-14 01:35:38 följande:

Precis! :) Fast, har du tur och de midjehöga tajtsen är rätt för dig så får du kanske inte kameltå! alla är vi som sagt olika bygda. Vissa kan tamigfan ha vad som helst på sig! :D Men vad vet jag, är absolut ingen expert, det är bara en teori som jag märkt på mig själv iaf.

Haha ja men det är en teori väl värd att pröva!
  • Mooomin
    Anonym (ts) skrev 2015-11-14 01:20:03 följande:

Ja, det vore kul om någon som har samma problem också testade (jag vet ju att jag inte är helt ensam om det här haha). skulle vara kul att veta kroppsform:)

Ok. Här kommer min kroppsform (ursäkta de pinsamma "form-koll" bilderna, men ändå..)

Jag har midjan högt upp och ganska bred och "fyrkantig" höft. Stor rumpa, både muskulös o med lite hull på. Jag föredrar tajts som sitter i höjd med höftbenet. Inte ovanför, men mitt på eller hur man ska säga. Där jag har min hand/fingrarna på bilden, ungefär. Men sen kan ju som sagt tex material/sömmar påverka vissa tajts som sitter i den höjden ändå. Det är en hel vetenskap! Haha..

• Anonym (Jomk)

Usch, låter skavigt o obehagligt.

Mitt råd: Odla buske!

• Anonym (Maja)

2 olika produkter alltså. 

Ena är ngn form av inlägg och andra en trosa med inbyggt skydd. 

Svar på tråden Tips mot "kameltå"?