• Anonym (ts)

Tips mot "kameltå"?

Jag kan väl ändå inte vara den enda med det här problemet?
    Jag tränar i tights och jag får hela tiden gå och dra i och rätta till byxorna för att dom inte ska skära in mellan benen...värst är det när jag sitter och stretchar med benen åt sidan och sedan tar ihop dom igen.
    Vad gör man? Har testat med olika underkläder men det gör ingen skillnad.
    Vill verkligen inte springa omkring på gymmet med cameltoe men jag vill ju fortfarande kunna träna i tights.

• Svar på tråden Tips mot "kameltå"?
  • HejPippi
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-14 00:57:55 följande:

Vilka andra saker tex? Sömmar kan absolut påverka. fel byx/tajtsmodell på en kropp sitter illa.

Nä det är sant att inte alla tajts har likadan söm, uttryckte mig nog lite luddigt. Men om man har problem i de flesta tajts man provar så är det nog inte tajtsens problem.
  • Anonym (Mjo)
    HejPippi skrev 2015-11-14 01:00:07 följande:

Nä det är sant att inte alla tajts har likadan söm, uttryckte mig nog lite luddigt. Men om man har problem i de flesta tajts man provar så är det nog inte tajtsens problem.

Men vad skulle problemet vara?
  • HejPippi
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-14 01:01:57 följande:

Men vad skulle problemet vara?

Ts tycker att det är jobbigt att det blir en kameltå. Ett problem för vissa, för andra ett ickeproblem.
  • Anonym (ts)

Kan ju säga att jag använder byxor från Nike, Adidas, Reebok, Casall, Under Armor, 2xu, Soc, H&M osv, så att det skulle vara fel på byxorna känns inte helt troligt. Sedan får man väl avgöra själv om det är "billig skit" och tycker man det får man gärna tipsa om riktiga träningskläder (y)

• HejPippi
    Anonym (ts) skrev 2015-11-14 01:04:55 följande:

Kan ju säga att jag använder byxor från Nike, Adidas, Reebok, Casall, Under Armor, 2xu, Soc, H&M osv, så att det skulle vara fel på byxorna känns inte helt troligt. Sedan får man väl avgöra själv om det är "billig skit" och tycker man det får man gärna tipsa om riktiga träningskläder (y)

Men vad tror du om det jag skrev om blygdläppar? Vill inte vara för personlig men tänker att det kanske är en orsak? Vi är alla byggda på olika sätt :)
  • Mooomin
    Anonym (ts) skrev 2015-11-14 00:57:23 följande:

Det låter som att jag kanske ska kolla på tights med lägre midja. Typiskt. Har svårt att hitta byxor som passar redan som det är eftersom jag är väldigt kort..

Hmm.. Prova vik ner en bit av midjan på tajtsen. Problemet för mig är som sagt ibland med tajts som har hög midja att när man har dom högt, ovanför höftbenet och uppåt mot midjan där man är som smalast och sedan rör på sig så "åker de uppåt". Har jag däremot tajtsen mer på "höften" så stannar de kvar på ett annat sätt och grensömmen "smiter inte in/uppåt" utan hålls lite "lös" i skrevet. Nu ser vi kanske inte alks likadana ut i kroppen, men det kan vara värt att testa. Om du har linne som täcker så syns det inte att du vikt ner kanten.
  • Anonym (ts)
    HejPippi skrev 2015-11-14 01:07:25 följande:
    Men vad tror du om det jag skrev om blygdläppar? Vill inte vara för personlig men tänker att det kanske är en orsak? Vi är alla byggda på olika sätt :)
    Jag missade ditt inlägg.
    Det borde ju ha något med dom att göra eftersom det väl borde vara det enda som skiljer oss åt och en del har ju inga problem trots samma byxor...
    Jag vet däremot inte varför dom skulle orsaka mig problem eftersom dom inte direkt är stora..dom hänger inte eller så =/

Får väl skaffa något sorts inlägg...som ett hårdare trosskydd haha...
  • Anonym (ts)
    Mooomin skrev 2015-11-14 01:08:22 följande:
    Hmm.. Prova vik ner en bit av midjan på tajtsen. Problemet för mig är som sagt ibland med tajts som har hög midja att när man har dom högt, ovanför höftbenet och uppåt mot midjan där man är som smalast och sedan rör på sig så "åker de uppåt". Har jag däremot tajtsen mer på "höften" så stannar de kvar på ett annat sätt och grensömmen "smiter inte in/uppåt" utan hålls lite "lös" i skrevet. Nu ser vi kanske inte alks likadana ut i kroppen, men det kan vara värt att testa. Om du har linne som täcker så syns det inte att du vikt ner kanten.
    Det kanske faktiskt är det som är problemet.. även byxor som inte är tänkta att vara höga i midjan är lite högre på mig och även om jag är "petite" så har jag en del midja. Får testa det imorgon.
  • HejPippi
    Anonym (ts) skrev 2015-11-14 01:10:21 följande:

Jag missade ditt inlägg.

Det borde ju ha något med dom att göra eftersom det väl borde vara det enda som skiljer oss åt och en del har ju inga problem trots samma byxor...

Jag vet däremot inte varför dom skulle orsaka mig problem eftersom dom inte direkt är stora..dom hänger inte eller så =/

Får väl skaffa något sorts inlägg...som ett hårdare trosskydd haha...

Haha :) fast när jag Mooomins inlägg så lät det mer rimligt i din situation. Har inte riktigt reflekterat över det förut och har alltid köpt låga träningsbyxor men tror verkligen hen har en poäng! Särskilt om du inte har stora blygdläppar. Prova, som Mooomin sa, att vika ner tajtsen på höften nästa gång :) värt ett försök iaf! Blev själv lite nyfiken och ska prova att träna i ett par midjehöga träningstajts nästa gång.
  • Anonym (ts)
    HejPippi skrev 2015-11-14 01:15:16 följande:
    Haha :) fast när jag Mooomins inlägg så lät det mer rimligt i din situation. Har inte riktigt reflekterat över det förut och har alltid köpt låga träningsbyxor men tror verkligen hen har en poäng! Särskilt om du inte har stora blygdläppar. Prova, som Mooomin sa, att vika ner tajtsen på höften nästa gång :) värt ett försök iaf! Blev själv lite nyfiken och ska prova att träna i ett par midjehöga träningstajts nästa gång.
    Ja, det vore kul om någon som har samma problem också testade (jag vet ju att jag inte är helt ensam om det här haha). skulle vara kul att veta kroppsform:)
Svar på tråden Tips mot "kameltå"?