• Anonym (ts)

Tips mot "kameltå"?

Jag kan väl ändå inte vara den enda med det här problemet?
    Jag tränar i tights och jag får hela tiden gå och dra i och rätta till byxorna för att dom inte ska skära in mellan benen...värst är det när jag sitter och stretchar med benen åt sidan och sedan tar ihop dom igen.
    Vad gör man? Har testat med olika underkläder men det gör ingen skillnad.
    Vill verkligen inte springa omkring på gymmet med cameltoe men jag vill ju fortfarande kunna träna i tights.

• Svar på tråden Tips mot "kameltå"?
  • Anonym (laila)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-13 20:47:50 följande:
    Du tränar inte mycket va?
    Mycket vet jag väl inte, brukar spela fotboll och handboll och ibland springer jag tillsammans med några andra tjejer.
  • Anonym (Mjo)
    Anonym (laila) skrev 2015-11-13 20:50:15 följande:

Mycket vet jag väl inte, brukar spela fotboll och handboll och ibland springer jag tillsammans med några andra tjejer.

Tycker du om att springa i pösiga byxor? Jag tycker det skaver o är för varmt. Och på gymmet skulle jag aldrig kunna ha lösa byxor. Man är inte lika rörlig, måste dra upp dom när man behöver rörlighet till att sitta i vissa maskiner eller positioner.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-13 20:47:05 följande:
    Haha, nä.. Det handlar inte om luftmotståndet på gymmet iaf. Rörlighet, smidighet, bl.a... Det är otroligt klumpigt med lössittande byxor! Sen är det varmare/svettigare med lössittande byxor. Tro mig. Jag har tränat i allt möjligt, alla dar i veckan. Tajts är överlägset skönast att träna i..
    Att det är skönare köper jag, det är en smaksak, men att träningen blir bättre med tights är just vad jag kallade det, trams.
  • Anonym (J)

Kör med mjukisbyxor eller ett långt linne som täcker rumpan och "framstjärten" :D 

• Anonym (Trams)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-13 21:17:37 följande:

Tycker du om att springa i pösiga byxor? Jag tycker det skaver o är för varmt. Och på gymmet skulle jag aldrig kunna ha lösa byxor. Man är inte lika rörlig, måste dra upp dom när man behöver rörlighet till att sitta i vissa maskiner eller positioner.
    Du vet om att det finns modeller mellan pösiga och tights?
  • Anonym (Eh kör bara)

Kör bara! Har då aldrig kollat efter någons kameltå på gymmet.. När jag tänker efter har jag bara reflekterat över det en gg och det va en rätt överviktig tjej på tuben med rejäl kameltå i för små tajts och magtröja till. Enda gg jag kan komma på helt ärligt. (Nope, inte emot överviktiga, men aldrig snyggt med fel storlek på nån, bäst att påpeka på en gg här på familjeliv.)

• Anonym (Mjo)
    Anonym (Trams) skrev 2015-11-13 21:49:07 följande:

Du vet om att det finns modeller mellan pösiga och tights?

Allt som inte är tajt är löst i träningssammanhang. Skulle aldrig funka för mig iaf.

Det är lite dumt att ifrågasätta varför ts inte kan ha andra byxor än tajts. Varför inte ge henne råd om tajts eller vad det kan bero på.
  • Anonym (Ingen tå)

Har nog bara sett fenomenet på överviktiga tjejer i för små tights så jag skulle gissa på att ha större storlek. Men också testa annan modell eller annat märke för liknande tights kan ha rätt olika passform. Sen tror jag också på att ha rejäla trosor som är breda fram så de ligger plattare kanske?

Sen har jag inte problemet själv så jag är väl fel person att svara men ändå...

• Anonym (Mjo)
    Anonym (Trams) skrev 2015-11-13 21:40:48 följande:

Att det är skönare köper jag, det är en smaksak, men att träningen blir bättre med tights är just vad jag kallade det, trams.

Klart träningen blir bättre om ens rörelser inte blir hämmade osv!?
  • Anonym (Trams)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-11-13 22:02:49 följande:
    Klart träningen blir bättre om ens rörelser inte blir hämmade osv!?
    Det finns massor av byxor, lösare än tights, som inte på något vis hämmar dina rörelser.

Att ha aningens lösare byxor är ett bra tips om man tycker det är jobbigt att tightsen smiter upp i skrevet.

Missförstå mig gärna rätt, jag bryr mig inte om hur folk ser ut när de tränar. Själv tränar jag i ett par urtvättade avklippta "joggingbyxor", för det tycker jag är skönast. Även om de ser för taskiga ut.
Svar på tråden Tips mot "kameltå"?