• Anonym (ts)

Tips mot "kameltå"?

Jag kan väl ändå inte vara den enda med det här problemet?
    Jag tränar i tights och jag får hela tiden gå och dra i och rätta till byxorna för att dom inte ska skära in mellan benen...värst är det när jag sitter och stretchar med benen åt sidan och sedan tar ihop dom igen.
    Vad gör man? Har testat med olika underkläder men det gör ingen skillnad.
    Vill verkligen inte springa omkring på gymmet med cameltoe men jag vill ju fortfarande kunna träna i tights.

• Svar på tråden Tips mot "kameltå"?
  • sara75632664

Testa större storlek på byxorna.

Gärna med snöre runt midjan så att de inte åker av..

• Anonym (snuskgubbe)

Störs du av hur det ser ut eller hur det känns? Om det är att du är orolig för hur det ser ut så kan jag lugna dig med att det inte är så farligt som du tror. Alla är medvetna om att kvinnor såväl som män är utrustade med ett kön och att tighta byxor gör att konturer av könet kan synas.

Om något så är det sexigt, om du inte vill se sexig ut så får jag föreslå något annat än tights, vilket är sexigt oavsett kameltå eller ej.

• Anonym (ts)
    sara75632664 skrev 2015-11-13 12:48:07 följande:
    Testa större storlek på byxorna.
    Gärna med snöre runt midjan så att de inte åker av..
    Dom är inte för små. Tar jag en storlek som behöver snöre för att sitta uppe av en modell som ska sitta tight så kommer det ju se helt galet ut.
    Anonym (snuskgubbe) skrev 2015-11-13 12:49:36 följande:
    Störs du av hur det ser ut eller hur det känns? Om det är att du är orolig för hur det ser ut så kan jag lugna dig med att det inte är så farligt som du tror. Alla är medvetna om att kvinnor såväl som män är utrustade med ett kön och att tighta byxor gör att konturer av könet kan synas.

Om något så är det sexigt, om du inte vill se sexig ut så får jag föreslå något annat än tights, vilket är sexigt oavsett kameltå eller ej.
    Både ock. Jag tycker inte det är snyggt och det känns inte skönt. Vad andra tycker spelar egentligen inte så stor roll.
    Sexigt eller inte, jag vill träna i dom kläderna som fungerar bäst för min träning. Lösa byxor fungerar inte.
    Att folk skulle tända på tighta byxor bryr jag mig inte om.. alla tjejer på gymmet har det, så killarna har ju en del personer att stirra på i så fall.

• Anonym (snuskgubbe)

En lite snävare men ändå täckande trosa borde nog hjälpa isåfall, för att hålla "paketet" på plats så att säga. så att inte byxorna kan glida in (paketet var kanske dåligt ordval, och skulle passa bättre för en kille, men du fattar vad jag menar)

• Anonym (Trosskydd)

Kanske kan hjälpa med trosskydd?

• Anonym (ts)
    Anonym (snuskgubbe) skrev 2015-11-13 13:13:42 följande:
    En lite snävare men ändå täckande trosa borde nog hjälpa isåfall, för att hålla "paketet" på plats så att säga. så att inte byxorna kan glida in (paketet var kanske dåligt ordval, och skulle passa bättre för en kille, men du fattar vad jag menar)
    Jag har testat olika underkläder..men jag tar nog hellre tips från tjejer som har koll än någon "snuskgubbe" som dels inte har koll på kvinnliga kroppsdelar och hur våra underkläder fungerar...
  • Anonym (ts)
    Anonym (Trosskydd) skrev 2015-11-13 13:15:20 följande:
    Kanske kan hjälpa med trosskydd?
    Kanske är olika med olika trosskydd, men jag tycket att det blir "vikt" på längden (när man står osv) så det följer liksom med "in"
    Jag har visserligen bara testat någon gång så jag kanske ska ge det en chans till.
  • Anonym (snuskgubbe)
    Anonym (ts) skrev 2015-11-13 13:16:59 följande:
    Jag har testat olika underkläder..men jag tar nog hellre tips från tjejer som har koll än någon "snuskgubbe" som dels inte har koll på kvinnliga kroppsdelar och hur våra underkläder fungerar...
    Jag har däremot koll på hur mitt eget paket fungerar och vad som får det att stanna på plats så att inte kalsoner eller byxor ställer till det. Att en kvinnas könsorgan skulle vara så himla avancerat att jag inte skulle kunna föreställa mig hur det fungerar i olika kläder finner jag rätt osannolikt. Men visst, vill du inte ha råd av mig så skall jag givetvis inte ge dig några.

Lycka till med kameltån och ha en bra dag.
  • cosinus

Hmm, måste säga att det problemet har jag nog aldrig. Visst när man drar på sig dem så kan det kännas så men så fort man börjar röra sig så tycker jag de hasar ner lite och sen är problemet löst. 

Har du lågt skurna tights som vill upp till midjan? För mig vill aldrig någonsin något uppåt då jag är så rak i kroppen att allt bara vill ner hela tiden men likväl som saker vill hasa ner på vissa kanske de vill uppåt på andra :)

• Anonym (ts)
    cosinus skrev 2015-11-13 13:42:00 följande:
    Hmm, måste säga att det problemet har jag nog aldrig. Visst när man drar på sig dem så kan det kännas så men så fort man börjar röra sig så tycker jag de hasar ner lite och sen är problemet löst. 

Har du lågt skurna tights som vill upp till midjan? För mig vill aldrig någonsin något uppåt då jag är så rak i kroppen att allt bara vill ner hela tiden men likväl som saker vill hasa ner på vissa kanske de vill uppåt på andra :)
    Hm. Nja, dom är rätt höga i midjan och i övrigt tycker jag faktiskt att dom sitter på plats, dom rör sig inte så mycket uppåt att jag märker av det i alla fall..det är bara i "det området" så att säga.. 
Svar på tråden Tips mot "kameltå"?