• Anonym (ts)

Tips mot "kameltå"?

Jag kan väl ändå inte vara den enda med det här problemet?
    Jag tränar i tights och jag får hela tiden gå och dra i och rätta till byxorna för att dom inte ska skära in mellan benen...värst är det när jag sitter och stretchar med benen åt sidan och sedan tar ihop dom igen.
    Vad gör man? Har testat med olika underkläder men det gör ingen skillnad.
    Vill verkligen inte springa omkring på gymmet med cameltoe men jag vill ju fortfarande kunna träna i tights.

• Svar på tråden Tips mot "kameltå"?
  • Tom Araya
    Anonym (ts) skrev 2015-11-13 12:41:53 följande:

Jag kan väl ändå inte vara den enda med det här problemet?
    Jag tränar i tights och jag får hela tiden gå och dra i och rätta till byxorna för att dom inte ska skära in mellan benen...värst är det när jag sitter och stretchar med benen åt sidan och sedan tar ihop dom igen.
    Vad gör man? Har testat med olika underkläder men det gör ingen skillnad.
    Vill verkligen inte springa omkring på gymmet med cameltoe men jag vill ju fortfarande kunna träna i tights.

Vad är problemet? Att det är fysiskt obekvämt? Hur det ser ut? Att folk glor?
  • Anonym (Skräddare)

Grenhöjden på träningsbyxan är för låg. En skräddare kan skära grenen lite lägre och ändra på formen av grenen, om det behövs. Det här är ett ganska vanligt problem - både framtill och/eller baktill på byxor. Alternativt kan du leta efter byxor som är längre i grenen eller lägre höftmodeller, som förhoppningsvis inte kryper upp.

• Anonym (Mjo)
    Tom Araya skrev 2015-11-15 03:25:55 följande:

Vad är problemet? Att det är fysiskt obekvämt? Hur det ser ut? Att folk glor?

Ja, det kan ju vara bland det fulaste som finns! Personligen tycker jag det är ett privat område och att folk ser konturen av ens blygdläppar känns obekvämt. Det är ju inte ett knä eller armveck..
  • Efraim Barkbit

Använd lite tjockare trosa vid träning. Annars borde inte synliga konturer av blygdläppar vara hela världen.

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Hmmm)

Inga killar badar ju i "speedos" längre heller ... snacka om att visa upp tillgångarna, haha. Eller om det var kallt i vattnet så syns ju det också :)

• Anonym (Mjo)
    ErnstHugo skrev 2015-11-15 17:56:34 följande:

Använd lite tjockare trosa vid träning. Annars borde inte synliga konturer av blygdläppar vara hela världen.

Nej, det är inte alls hela världen att visa sitt kön på gymmet! :D

• Anonym (Mjo)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-11-15 18:24:42 följande:

Inga killar badar ju i "speedos" längre heller ... snacka om att visa upp tillgångarna, haha. Eller om det var kallt i vattnet så syns ju det också :)

Tack gode gud för det! Lika osmakligt som kameltå. Speciellt när speedosarna är lite för små, så man kan se pungen från sidan.. Mmmmmm. Najs.
  • Anonym (Hmmm)

Haha, du menar som 
    - De här badbrallorna hade jag för 25 år sedan och de funkar fortfarande!!

JA, jösses, kan tycka att en kameltå kan vara lite tilltalande men ..speedos, lite för små, lite slapp resår - nää, inte ens jag bjuder på sånt :)

Svar på tråden Tips mot "kameltå"?