• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Lilla Luna

Jag ser något svagt där. Hoppas!

9camilla9 skrev 2016-03-03 11:12:47 följande:

Vad tror ni om de här cb testet?:)

• Lilla Luna

Arh, vilken bm har du? Privat? Jag går inte till privat, men min håller även till i Sundsvall, inte bara Timrå. :) ska träffa henne idag och jag är så nervös! Tusen tankar som snurrar i huvudet och jag känner mig så förvirrad. :)

• Dellla

Hej hoppar in här om det går bra, är gravid med andra barnet är i v 4+6 idag och är lite orolig för jag känner mig inte direkt gravid men det kommer väll så småning om. :) jag är 20 år och min dotter är 1,5 år. :) 

• Liiillao

Hoppar gärna in jag (21 i år) och min sambo (23) har börjat försöka. Är dock lite rädd för att det inte ska fungera, då min mens har varit uppochner sedan jag fick den vid 10 åts ålder. Hade Mirena spiral i ca 3,5 - 4 år och har endometrios...

• obalanserad
    Liiillao skrev 2016-03-03 12:55:29 följande:

Hoppar gärna in jag (21 i år) och min sambo (23) har börjat försöka. Är dock lite rädd för att det inte ska fungera, då min mens har varit uppochner sedan jag fick den vid 10 åts ålder. Hade Mirena spiral i ca 3,5 - 4 år och har endometrios...

Har också endometrios så är rädd att det inte ska gå för mig. <3 ge inte upp hoppet bara
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-03-03 12:26:00 följande:

Arh, vilken bm har du? Privat? Jag går inte till privat, men min håller även till i Sundsvall, inte bara Timrå. :) ska träffa henne idag och jag är så nervös! Tusen tankar som snurrar i huvudet och jag känner mig så förvirrad. :)

Jag tänkte ta i söråker men jag bytte vc i måndags så jag har bokat i bosvedjans men dom hade ganska fullt så ska inte dit förrän 17e, så två veckor kvar :) hoppas att det gick bra, du får ju gärna skriva en liten sammanfattning av det som hon pratade om så man är lite förberedd. Följde din sambo med eller åkte du själv? :)
  • arh

Idag vecka 6. 5+3 har jag alltså fått köpa gravidbyxor, jag är så uppsvälld att jag ser ju ut att vara i vecka 17 eller nått, pinsamt.. Men jaja, jag har bara högmidjade byxor hemma och alla är så jävla obekväma att jag måste knäppa upp så fort jag sätter mig.. Jävligt bekväma var dom ju iallafall haha.

• Lilla Luna
    arh skrev 2016-03-03 15:37:26 följande:

Jag tänkte ta i söråker men jag bytte vc i måndags så jag har bokat i bosvedjans men dom hade ganska fullt så ska inte dit förrän 17e, så två veckor kvar :) hoppas att det gick bra, du får ju gärna skriva en liten sammanfattning av det som hon pratade om så man är lite förberedd. Följde din sambo med eller åkte du själv? :)

Åh, jag ville också ha söråker då jag är uppvuxen där. Men då sambon oftast har bilen fick jag ta dit där jag har gåbgavstånd. Drömmer liksom om att flytta tillbaka till söråker.

Kan sammanfatta separat då jag är hemma sen. Ska på valpkurs. ;) sambon följde inte med för han jobbar. Nämndes inget som egentligen var viktigt för han mer än att kattlådorna nu är hans ansvar. ;)
  • Lilla Luna
    arh skrev 2016-03-03 15:43:31 följande:

Idag vecka 6. 5+3 har jag alltså fått köpa gravidbyxor, jag är så uppsvälld att jag ser ju ut att vara i vecka 17 eller nått, pinsamt.. Men jaja, jag har bara högmidjade byxor hemma och alla är så jävla obekväma att jag måste knäppa upp så fort jag sätter mig.. Jävligt bekväma var dom ju iallafall haha.

Harembyxor! Bekvämt. Jobbar i förskola så jag använder den ofta. Bästa jobbyxorna då. ;) är v6, 5+5 enligt sista mensen. Men enligt äl så är jag i v.5, 4+4. Syns inget än och känns knappt.
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-03-03 16:35:46 följande:
    Åh, jag ville också ha söråker då jag är uppvuxen där. Men då sambon oftast har bilen fick jag ta dit där jag har gåbgavstånd. Drömmer liksom om att flytta tillbaka till söråker.

Kan sammanfatta separat då jag är hemma sen. Ska på valpkurs. ;) sambon följde inte med för han jobbar. Nämndes inget som egentligen var viktigt för han mer än att kattlådorna nu är hans ansvar. ;)
    Ja jag hade där när jag bodde i sörberge men samma som för dig så behöver jag ha min bm och vc där det är gångavstånd :) ja just det, kattlådan får man inte göra. Men det är väl på tiden att sambon börjar göra den när jag gjort den i 3 årstid :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar