• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • jess06

Jag hade också den där "för bra att vara sant" känslan i början. Vi bestämde oss därför att göra tidigt UL i v.8 privat, rekommenderar det även om det kostar lite. Vi betalade 850kr i Malmö.

• Lilla Luna

Förstår känslan. Känner mig inte gravid så lite oro finns där. Fick sjuk mensvärk tidigare idag och tänkte direkt att det blev missfall.. Kanske är lättare andra graviditeten då man är mer erfaren?

Åh, ja! Min sambo tycker inte så mycket om shopping så han slipper gärna, så vore kul att gå med någon annan i samma sits. :)

arh skrev 2016-03-04 15:58:54 följande:

Ja absolut! Jag vill gärna träffas både innan och efter bebis, kanske shoppa lite och så :)

Ja jag vill också gärna göra tidigt ul och har ingen aning om vart jag ska vända mig. Jag är ju så orolig. Hade aldrig trott att jag skulle vara så här orolig men det är väl just för att jag mår så bra (att det känns som att det är för bra för att vara sant) och just för att det är så tidigt i graviditeten. :/

• Mia95
    Lilla Luna skrev 2016-03-04 20:44:52 följande:

Förstår känslan. Känner mig inte gravid så lite oro finns där. Fick sjuk mensvärk tidigare idag och tänkte direkt att det blev missfall.. Kanske är lättare andra graviditeten då man är mer erfaren?

Åh, ja! Min sambo tycker inte så mycket om shopping så han slipper gärna, så vore kul att gå med någon annan i samma sits. :)

Sorry för kapning här, var bara tvungen att flika in lite ^^ 

Det är absolut INTE lättare när man väntar nummer 2..är gravid i vecka 7 med nummer 2 nu och jag är så jääääääkla nojjig så det är inte sant!

Varje liten sak går man och känner efter och tror är mf, en normal dag för mig så går tankarna ungefär såhär: "åh herregud det gjorde ont, nu får jag mf...ne men det kanske inte blir mf iaf...fast ett ma blir det nog garanterat...eller utomkveds...eller tänk om jag inte ens är gravid?!?!?!" *springer till sambon och panikgråter* 

Såhär orolig var jag inte med min första, då var det liksom att när jag fick ett + så var det garanterat att jag skulle få ett barn, inte en tanke på att det kunde bli missfall eller något annat ^^ 

:) 

• Lilla Luna
    Mia95 skrev 2016-03-04 21:18:08 följande:

Sorry för kapning här, var bara tvungen att flika in lite ^^ 

Det är absolut INTE lättare när man väntar nummer 2..är gravid i vecka 7 med nummer 2 nu och jag är så jääääääkla nojjig så det är inte sant!

Varje liten sak går man och känner efter och tror är mf, en normal dag för mig så går tankarna ungefär såhär: "åh herregud det gjorde ont, nu får jag mf...ne men det kanske inte blir mf iaf...fast ett ma blir det nog garanterat...eller utomkveds...eller tänk om jag inte ens är gravid?!?!?!" *springer till sambon och panikgråter* 

Såhär orolig var jag inte med min första, då var det liksom att när jag fick ett + så var det garanterat att jag skulle få ett barn, inte en tanke på att det kunde bli missfall eller något annat ^^ 

:) 

Åh, jag hoppas inte det blir värre nästa gång. :o är nog nojig som det är. Kanske är för att man läst så mycket här inne?
  • Jennymariaa

Ni väntar barn, inte missfall! Det är inte hälsosamt att vara så orolig.händer det så händer det, inget man kan förhindra. NJUT tjejer istället <3

• arh

Vaknar upp, får för mig att det är måndag och tänker yes, jag har klarat mig till vecka 7. Inser att det är lördag och jag är kvar i vecka 6.. Vecka 6 har varit såååå seg :/ men nu är det bara idag och imorgon kvar av den här vecka och varje dag känns som en seger :)

• arh
    Emmissara skrev 2016-03-05 09:20:54 följande:

Vad tror ni? Är de en stegring från igår?

Definitivt tydligare än gårdagen :)
  • Emmissara
    arh skrev 2016-03-05 09:22:57 följande:
    Definitivt tydligare än gårdagen :)
    aa ja tycker de också, ååå :D börjar bli lite lugnare nu, och ja börjar tro på att ja faktiskt kan vara gravid
  • Lilla Luna
    arh skrev 2016-03-05 09:06:09 följande:

Vaknar upp, får för mig att det är måndag och tänker yes, jag har klarat mig till vecka 7. Inser att det är lördag och jag är kvar i vecka 6.. Vecka 6 har varit såååå seg :/ men nu är det bara idag och imorgon kvar av den här vecka och varje dag känns som en seger :)

Går jag efter sista mensen så är jag i v.7 nu. 6+0 idag. Vad tiden går segt!
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar