• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • arh

Idag går jag in i Vecka 6 i min app så står det att embryot "lillabebis" som jag säger, att denna veckan börjar dens hjärta att slå av egen kraft som inte ens är större än ett vallmofrö. Det är jättehäftigt enligt mig att min lillabebis denna vecka blir levande :)

Jag mår iallafall jättebra, skrämmande bra, det känns som att det är för bra för att vara sant. I och med att det är så tidigt så är jag ju lite orolig att något ska bli fel men jag försöker inte tänka på det allt för mycket iallafall.

Dom enda symptomen jag har är uppsvälld mage och ömma bröst, inte mycket mer än så och jag hoppas att jag slipper illamåendet :)

• Önskan94

Spännande med massor av plus i gruppen! Själv går jag in i vecka 15 på fredag och har äntligen slutat må illa till och från :) Just nu känns det mest annorlunda i livmodern och jag märker att det händer saker. Längtar så till RUL 5/4 och vi vill bara veta vad pyret är för något så vi kan börja handla hem mer saker :)

• Lilla Luna
    arh skrev 2016-02-29 18:54:46 följande:

Ja precis, det är ju mest grått vitt och beige-liknande färger som är mest neutrala men samtidigt dom som jag iallafall tycker är finast :) Hoppas att han blir glad! Hoppas att det går bra för både dig och mig för då har vi ju bf så nära, och bor så nära varandra :)

Han stirradei lådan länge. Sen frågade han om det var på riktigt innan han började gråta. Tror han grät fyra gånger. Varje gång han såg kläderna.

Har tid för inskrivnining på mvc på torsdag. Allt blev helt plötsligt på riktigt.
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-29 21:17:20 följande:
    Han stirradei lådan länge. Sen frågade han om det var på riktigt innan han började gråta. Tror han grät fyra gånger. Varje gång han såg kläderna.

Har tid för inskrivnining på mvc på torsdag. Allt blev helt plötsligt på riktigt.
    Senare i veckan sa du ju ;) vad kul att han blev så glad. Jag bytte vc idag och ska kontakta barnmorskan imorgon för inskrivning :)
  • Lilla Luna
    arh skrev 2016-02-29 22:05:00 följande:

Senare i veckan sa du ju ;) vad kul att han blev så glad. Jag bytte vc idag och ska kontakta barnmorskan imorgon för inskrivning :)

Jag höll på att spricka och tog digitala efter att ha hållt mig 2h. Räcker med att jag höll tyst i några dagar. :)
  • Miniflicka93
    arh skrev 2016-02-26 18:16:03 följande:
    Behövde inte prova, plussade idag :)
    OMG!!! GRATTIS <3 <3 <3
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-29 22:12:01 följande:
    Jag höll på att spricka och tog digitala efter att ha hållt mig 2h. Räcker med att jag höll tyst i några dagar. :)
    Haha ja men det var rätt, bra start på veckan :)
  • arh
    Miniflicka93 skrev 2016-02-29 22:38:28 följande:
    OMG!!! GRATTIS <3 <3 <3
    Tack :) äntligen..
  • arh

Är det någon av er som kommit lite längre in i graviditeten som tränar? :)

• arh

Är det någon av er som kommit lite längre in i graviditeten som tränar? :)

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar