• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Emmissara

Vad tror ni om detta? Testet är inte ett ett sånt "tidigt test" som man kan köpa utan ett "vanligt". Jag ser dock ett till rosa streck utan att anstränga mig. är på ÄL+13 

• Emmissara
    Lilla Luna skrev 2016-03-04 06:53:41 följande:
    Hört att Sthlm och Gbg har gratis. Kostar på andra ställen om man är under 35år. Men då har det varot typ från 500-1500 inte 2500... känns lite väl dyrt. Ville göra KUB mest för att man får ett tidigt UL då. :/
    Oj va dyrt, verkar ju lite konstigt faktiskt
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-03-03 21:18:00 följande:
    Kattlådan har vi delat på tills nu, haha. Hoppas han håller rutinen uppe sen. ;)

Bf 5/11 om jag går efter äl. :)
    Okej enligt min app så har jag bf 30/10 :)
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-03-03 21:22:10 följande:

Så, besök hos bm idag. Började med att vi missförstått varandra om platsen så jag fick köra rally till Sundsvall, men skulle ju ändå dit senare. :)

Vi gick igenom lite kost, vardagsmotion och såna saker. Mitt mående. Bokade in inskrivning i april. Pratade lite om KUB vilket vi får göra för 2500kr eftersom jag är under 35år. Dokumenterade min vikt och lite frågor om vart min familj bor, hur jag jobbar och sånt. Smågrejer. Lite info om vad som komma skall med kurser och sånt. Trevligt möte men nu återstår den långa väntan till inskrivning och sen till UL i v.18-20.

Ja visst är det så att timrå har samarbete med din barnmorska i stan eller vad dom heter? Men då kanske det inte är så nödvändigt att sambon följer med egentligen, han jobbar ju den dagen jag ska iväg.

Ja det är så jäkla länge till vecka 18, jag vill göra tidigt ul men jag vet inte vart man kan vända sig :/
  • jess06
    Emmissara skrev 2016-03-04 09:03:45 följande:

Vad tror ni om detta? Testet är inte ett ett sånt "tidigt test" som man kan köpa utan ett "vanligt". Jag ser dock ett till rosa streck utan att anstränga mig. är på ÄL+13 

Det ser positivt ut, ta ett nytt om några dagar.
  • Emmissara
    jess06 skrev 2016-03-04 11:12:12 följande:
    Det ser positivt ut, ta ett nytt om några dagar.
    aa ska ta ett nytt om några dagar, hoppas innerligt att det är positivt
  • Lilla Luna

Bättre att han är med de andra gångerna kanske, typ vid ul och sånt. :) ja, går hos Din barnmorska. Funderar på om man kan boka in tidigt ul någon annanstans? Frågade om man kunde bokat ett sånt och betala men det gick inte.. Vet inte vilka privata möjligheter som finns här.

Enligt bm har jag bo 28/10 så vi ligger ju nära varandra! Vi måste ses något framöver och jämföra symptom och prata bebis. :) förvånar mig inte om liten vill komma ut tidigare, jag och mina syskon är alla födda tidigt, allt från 1v tidigt till 1mån.

arh skrev 2016-03-04 10:40:50 följande:

Ja visst är det så att timrå har samarbete med din barnmorska i stan eller vad dom heter? Men då kanske det inte är så nödvändigt att sambon följer med egentligen, han jobbar ju den dagen jag ska iväg.

Ja det är så jäkla länge till vecka 18, jag vill göra tidigt ul men jag vet inte vart man kan vända sig :/

• Lilla Luna

Jag ser ett rosa streck, tror absolut det är positivt! :) testa igen om någon dag så ska du se att det syns tydligare. :)

Emmissara skrev 2016-03-04 09:03:45 följande:

• Lilla Luna

Jag vet inte vart jag ska vända mig... :/

Jennymariaa skrev 2016-03-04 08:29:26 följande:

Sök dig till en privatklinik så behöver du nog inte betala så mycket. Här nere i skåne kostar ett vul tex 300kr & ett ul är väl lite dyrare :)

• arh
    Lilla Luna skrev 2016-03-04 12:07:51 följande:

Bättre att han är med de andra gångerna kanske, typ vid ul och sånt. :) ja, går hos Din barnmorska. Funderar på om man kan boka in tidigt ul någon annanstans? Frågade om man kunde bokat ett sånt och betala men det gick inte.. Vet inte vilka privata möjligheter som finns här.

Enligt bm har jag bo 28/10 så vi ligger ju nära varandra! Vi måste ses något framöver och jämföra symptom och prata bebis. :) förvånar mig inte om liten vill komma ut tidigare, jag och mina syskon är alla födda tidigt, allt från 1v tidigt till 1mån.

Ja absolut! Jag vill gärna träffas både innan och efter bebis, kanske shoppa lite och så :)

Ja jag vill också gärna göra tidigt ul och har ingen aning om vart jag ska vända mig. Jag är ju så orolig. Hade aldrig trott att jag skulle vara så här orolig men det är väl just för att jag mår så bra (att det känns som att det är för bra för att vara sant) och just för att det är så tidigt i graviditeten. :/
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar