• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-03-03 16:43:37 följande:
    Harembyxor! Bekvämt. Jobbar i förskola så jag använder den ofta. Bästa jobbyxorna då. ;) är v6, 5+5 enligt sista mensen. Men enligt äl så är jag i v.5, 4+4. Syns inget än och känns knappt.
    När jag jobbar använder jag mest träningsbyxor eftersom att mitt arbete är fysiskt och man rör sig mycket och då vill jag kunna vara rörlig :)

När har du bf enligt appen? :)
  • 9camilla9

Tror du jag kan ta cb digital imorn bitti?:)

Lilla Luna skrev 2016-03-03 12:23:46 följande:

Jag ser något svagt där. Hoppas!

• Emmissara

Min temp steg igen i morse, har aldrig haft såhär hög temp förutom när jag har varit sjuk, och jag känner mig absolut inte sjuk. 

går in på ÄL+13 imorgon. På ett sätt vill jag vänta och se om mensen kommer, men samtidigt så vill jag så gärna veta NU

• arh
    9camilla9 skrev 2016-03-03 18:47:26 följande:

När har du BIM? Är det precis nu här kring dagarna borde det inte vara något problem att ta ett digitalt test :)
  • Lilla Luna
    arh skrev 2016-03-03 17:14:36 följande:

När jag jobbar använder jag mest träningsbyxor eftersom att mitt arbete är fysiskt och man rör sig mycket och då vill jag kunna vara rörlig :)

När har du bf enligt appen? :)

Kattlådan har vi delat på tills nu, haha. Hoppas han håller rutinen uppe sen. ;)

Bf 5/11 om jag går efter äl. :)
  • Lilla Luna

Så, besök hos bm idag. Började med att vi missförstått varandra om platsen så jag fick köra rally till Sundsvall, men skulle ju ändå dit senare. :)

Vi gick igenom lite kost, vardagsmotion och såna saker. Mitt mående. Bokade in inskrivning i april. Pratade lite om KUB vilket vi får göra för 2500kr eftersom jag är under 35år. Dokumenterade min vikt och lite frågor om vart min familj bor, hur jag jobbar och sånt. Smågrejer. Lite info om vad som komma skall med kurser och sånt. Trevligt möte men nu återstår den långa väntan till inskrivning och sen till UL i v.18-20.

• obalanserad
    Lilla Luna skrev 2016-03-03 21:22:10 följande:

Så, besök hos bm idag. Började med att vi missförstått varandra om platsen så jag fick köra rally till Sundsvall, men skulle ju ändå dit senare. :)

Vi gick igenom lite kost, vardagsmotion och såna saker. Mitt mående. Bokade in inskrivning i april. Pratade lite om KUB vilket vi får göra för 2500kr eftersom jag är under 35år. Dokumenterade min vikt och lite frågor om vart min familj bor, hur jag jobbar och sånt. Smågrejer. Lite info om vad som komma skall med kurser och sånt. Trevligt möte men nu återstår den långa väntan till inskrivning och sen till UL i v.18-20.

Oj! Kub har vi gratis här i Stockholm, trodde det var gratis överallt
  • Lilla Luna
    9camilla9 skrev 2016-03-03 18:47:26 följande:

Jag vet inte. Jag hade nog avvaktat någon dag till. Just in case. :)
  • Lilla Luna
    obalanserad skrev 2016-03-03 23:41:39 följande:

Oj! Kub har vi gratis här i Stockholm, trodde det var gratis överallt

Hört att Sthlm och Gbg har gratis. Kostar på andra ställen om man är under 35år. Men då har det varot typ från 500-1500 inte 2500... känns lite väl dyrt. Ville göra KUB mest för att man får ett tidigt UL då. :/
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-03-04 06:53:41 följande:
    Hört att Sthlm och Gbg har gratis. Kostar på andra ställen om man är under 35år. Men då har det varot typ från 500-1500 inte 2500... känns lite väl dyrt. Ville göra KUB mest för att man får ett tidigt UL då. :/
    Sök dig till en privatklinik så behöver du nog inte betala så mycket. Här nere i skåne kostar ett vul tex 300kr & ett ul är väl lite dyrare :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar