• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Emmissara

Tack :D Haha aa verkligen, va lite i förnekelse innan men när de kom upp gravid så började ja storgråta och skaka

Önskan94 skrev 2016-03-06 11:39:44 följande:

Åh grattis! Det är så häftigt att få det svart på vitt! :)

• Emmissara

Tack :D jag är på ÄL+15, jag har illamående, yrsel och lite ont i brösten men inget ja märker av direkt. Sen har jag känt en illande känsla i tjejmagen ibland aldrig känt så innan. Jag har använt mig av NC så har även haft en temp som har varit jättehög den senaste veckan, ännu en gång tack!

jennalu00 skrev 2016-03-06 11:48:22 följande:

Måste också fråga, vilken dag är du på? =) Och vad har du för symtom? Lycka till! (Hoppade in i tråden nu så har inte sån stor koll!)

• arh
    obalanserad skrev 2016-03-07 00:49:43 följande:

Här kom mensen igår så bara försöka igen nästa ägglossning :/

Aj då, bättre lycka nästa månad :)
  • Lilla Luna

Fick smått panik inatt... efter att ha gått ut med valpen så ramlade jag i trappan ute som är helt täckt av snö. Slog mig på vänster sida av kroppen, tog mig upp och ramlade framåt men lyckades ta emot med händerna. Tänkte ändå på liten i magen. När jag skulle sova strax efter fick jag sjukt ont, mensvärk liksom. Tänkte att nu får jag missfall, även fast jag inte slog just magen. Det var nog bara växtvärk. Men oron, kan det försvinna lite?

• arh
    Lilla Luna skrev 2016-03-07 06:59:51 följande:

Fick smått panik inatt... efter att ha gått ut med valpen så ramlade jag i trappan ute som är helt täckt av snö. Slog mig på vänster sida av kroppen, tog mig upp och ramlade framåt men lyckades ta emot med händerna. Tänkte ändå på liten i magen. När jag skulle sova strax efter fick jag sjukt ont, mensvärk liksom. Tänkte att nu får jag missfall, även fast jag inte slog just magen. Det var nog bara växtvärk. Men oron, kan det försvinna lite?

Ramlade också igårkväll när jag jobbade.. På rätt ner på benen i stentrappa. Ja, sjukt klantigt. Vart också orolig men jag tror inte det är någon fara så länge man inte får något slag i magen :)
  • Lilla Luna
    arh skrev 2016-03-07 11:01:26 följande:

Ramlade också igårkväll när jag jobbade.. På rätt ner på benen i stentrappa. Ja, sjukt klantigt. Vart också orolig men jag tror inte det är någon fara så länge man inte får något slag i magen :)

Känner mig helt mör i kroppen idag.. är yngst på jobbet (utom barnen då) och vi skämtar om att jag börjar bli till åren för jag är så virrig nu, trött och svettas och fryser om vart annat. Så är jag stel idag.
  • Villhaenliten

Bim+7 idag. Mina "symptom" (ömmande bröstvårtor mm) som hade försvunnit kom tillbaka igår kväll, idag har har pyttelite bruna flytningar (oro?!). Ska ta ett test idag så får vi se. Men vad tror ni? Om man utgår från mina återkommande symptom samt bruna flytningar?

• arh
    Villhaenliten skrev 2016-03-07 14:25:26 följande:

Bim+7 idag. Mina "symptom" (ömmande bröstvårtor mm) som hade försvunnit kom tillbaka igår kväll, idag har har pyttelite bruna flytningar (oro?!). Ska ta ett test idag så får vi se. Men vad tror ni? Om man utgår från mina återkommande symptom samt bruna flytningar?

Bruna flytningar brukar vara gammalt blod, så förmodligen fick du det nu, några dagar efter att ägget fäste, jag är rätt säker på att du gravid :)
  • arh

ÄNTLIGEN vecka 7. Vecka 6 tog 1000 år..
    Brösten ömmar fortfarande.
    Lite lätta humörsvängningar.
    Svårt att äta emellanåt, känns som att allt bara växer i munnen.

Men jag mår jättebra, inget illamående tack och lov :) och peppar peppar att jag slipper

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar