• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Jennymariaa
    Miniflicka93 skrev 2016-06-02 01:32:44 följande:

Jösses vad tiden flyger iväg :o 57 dagar kvar till bf och har knappt hunnit fatta det! I juli är hon beräknad att komma och kan inte fatta att jag snart gått hela 9 månader... plussade igår ju? Eller? Haha. Värmen har verkligen börjat ta kål på mig! Vad gör ni andra preggos nu i denna otroliga värme bölja för att överleva!? xD Ska till havet i morgon o får se om sambon får släpa hem mig där ifrån sen hahahahaha

Jobbar hahahhaa. Riktig ångest, längtar tills gravpenning börjar! Bara 36 dagar kvar sen kanske jag överlever i värmen haha
  • Önskan94
    Miniflicka93 skrev 2016-06-02 01:32:44 följande:

Jösses vad tiden flyger iväg :o 57 dagar kvar till bf och har knappt hunnit fatta det! I juli är hon beräknad att komma och kan inte fatta att jag snart gått hela 9 månader... plussade igår ju? Eller? Haha. Värmen har verkligen börjat ta kål på mig! Vad gör ni andra preggos nu i denna otroliga värme bölja för att överleva!? xD Ska till havet i morgon o får se om sambon får släpa hem mig där ifrån sen hahahahaha

Haha jag ligger halvnaken i soffan med fläkten på högsta läget! Tar examen imorgon så är ledig fram till bf :)
  • Emmissara
    Lilla Luna skrev 2016-06-02 12:18:34 följande:

Perfekt att jag valde fel bild.. med personnummer och allt. Smartast!

Jag är inte säker, men jag tror att man kan anmäla bilden för att få bort den. Kanske är smart att testa iaf?

och sen ångände att du fick den 9e istället, har du någon aning om du har bak eller framlutad livmoder? Fostret kan se mindre ut i vissa lägen. 

• jess06

82 dagar till bf.. Tiden har visserligen gått fort men nu känns det som varje dag är en vecka. Nu är jag ledig till bf och jag har ingen aning om vad jag ska göra på dagarna :(.

• Lilla Luna
    Emmissara skrev 2016-06-02 12:25:10 följande:

Jag är inte säker, men jag tror att man kan anmäla bilden för att få bort den. Kanske är smart att testa iaf?

och sen ångände att du fick den 9e istället, har du någon aning om du har bak eller framlutad livmoder? Fostret kan se mindre ut i vissa lägen. 

Ingen aning om livmodern. Men bebis samarbetade inte alls och var lite svårmätt. Men vi får se när han/hon vill kika ut. :)
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-06-02 12:13:51 följande:

Varför blir bilden upp och ner när den är rättvänd i telefon?

Jag ser ingen bild alls eller ens något inlägg haha
  • Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-06-02 13:22:09 följande:

82 dagar till bf.. Tiden har visserligen gått fort men nu känns det som varje dag är en vecka. Nu är jag ledig till bf och jag har ingen aning om vad jag ska göra på dagarna :(.

Förstår känslan men du får försöka njuta av tiden som är kvar. Lätt att säga men svårare att göra haha :))
  • Lilla Luna
    Jennymariaa skrev 2016-06-02 21:27:39 följande:

Jag ser ingen bild alls eller ens något inlägg haha

Jag tog bort det. Ska lägga upp igen. :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar