• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Lilla Luna

Blev flyttad från 28 okt till 9 nov igår på rul. Bråkstaken i magen var liten och ville inte all samarbeta så vi ska in igen 21a. Men 9 nov betyder äl 4-5 dagar innan jag testade positivt. Känns som ett missvisande datum, men men. Bebis kommer ju när bebis är redo. Jag vill och hoppas på att det blir tidigare och att det blir i oktober. Har så många som fyller år i början på november redan.

• novemberflikkan

Hej!
    Roligt att hitta denna tråden, passar mig då jag och min sambo försöker skaffa en liten <3 Har läst igenom nästan alla sidor, och grattis till er alla som plussat!
    Kan berätta lite om mig och våran "situation"

Jag är 21 år (född 95) och min sambo 22 år ( född 94) och har varit tillsammans i snart 7 år!
    Vi bestämde oss i februari för att jag skulle sluta med mina ppiller och börja försöka. 
    Min mens har strulat fram och tillbaka sedan dess och har varit svårt att hålla koll på äl. Har använt mig av älstickor som har funkat men ändå så kan jag inte lita på dem till 100 % känner jag. 
    Jag har en app på mobilen och enligt min förra mens (som jag kände var den första RIKTIGA mensen sedan ppillerstopp) så skulle jag haft äl för 2 veckor sedan och igår hade jag BIM men ingen mens i sikte än. Jag tog ett ältest igår och har ALDRIG fått ett sånt positivt sträck innan, så jag hade lite hopp om att vara gravid men inget plus så långt ögat nådde Rynkar på näsan det konstiga är att jag 4 dagar innan också fick pos på älstickorna..
    Jag kan inte påstå att jag och min sambo har försökt fullt ut varje månad pga stress på jobbet och ibland finns inte lusten. 
    Tänker hela tiden att jag eller han kanske har oturen att bli ofrivilligt barnlösa eller att det kanske är något fel på mig ( då både min mamma och syster blir gravida bara man petar på dom). JAG VET att det låter fånigt att tänka så efter så kort tid men det känns som det där plusset aldrig kommer kommaRynkar på näsan

Ursäkta för rörigt inlägg men behövde lätta mitt hjärta. 
    KRAM

• Lilla Luna
    novemberflikkan skrev 2016-06-02 22:27:39 följande:

Hej!

Roligt att hitta denna tråden, passar mig då jag och min sambo försöker skaffa en liten <3 Har läst igenom nästan alla sidor, och grattis till er alla som plussat!

Jag är 21 år (född 95) och min sambo 22 år ( född 94) och har varit tillsammans i snart 7 år!

Vi bestämde oss i februari för att jag skulle sluta med mina ppiller och börja försöka. 

Min mens har strulat fram och tillbaka sedan dess och har varit svårt att hålla koll på äl. Har använt mig av älstickor som har funkat men ändå så kan jag inte lita på dem till 100 % känner jag. 

Jag har en app på mobilen och enligt min förra mens (som jag kände var den första RIKTIGA mensen sedan ppillerstopp) så skulle jag haft äl för 2 veckor sedan och igår hade jag BIM men ingen mens i sikte än. Jag tog ett ältest igår och har ALDRIG fått ett sånt positivt sträck innan, så jag hade lite hopp om att vara gravid men inget plus så långt ögat nådde  det konstiga är att jag 4 dagar innan också fick pos på älstickorna..

Jag kan inte påstå att jag och min sambo har försökt fullt ut varje månad pga stress på jobbet och ibland finns inte lusten. 

Tänker hela tiden att jag eller han kanske har oturen att bli ofrivilligt barnlösa eller att det kanske är något fel på mig ( då både min mamma och syster blir gravida bara man petar på dom). JAG VET att det låter fånigt att tänka så efter så kort tid men det känns som det där plusset aldrig kommer komma

KRAM

Efter att jag slutade med ppiller hade jag regelbunden mens tre månader sen försvann den i ett år. Det var riktigt otäckt! När den sedan kom tillbaka var den så oregelbunden. Trodde jag känt av äl men inget plus och mensen kom 15 dagar sent. Månaden efter plussade vi. Men då har jag ingen vidare koll på äl. Fick positivt i tre dagar med olika stickor och sen tog de slut. Så, det var bara att hoppas på det bästa. Chansade på när bim var och fick då ett plus, först på kvällen.

Ta det lugnt, stressa inte. Stress kan göra att mensen håller sig undan. Men jag förstår tankarna om barnlöshet. Jag har haft dem jag också.
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-06-02 21:32:27 följande:

Blev flyttad från 28 okt till 9 nov igår på rul. Bråkstaken i magen var liten och ville inte all samarbeta så vi ska in igen 21a. Men 9 nov betyder äl 4-5 dagar innan jag testade positivt. Känns som ett missvisande datum, men men. Bebis kommer ju när bebis är redo. Jag vill och hoppas på att det blir tidigare och att det blir i oktober. Har så många som fyller år i början på november redan.

Hmm ja det är ju svårt att räkna ut det där.. Blir säkert ett nytt datum när ni kollar igen! Bara bebis vill komma någongång så är det väl okej haha :))
  • Jennymariaa
    novemberflikkan skrev 2016-06-02 22:27:39 följande:

Hej!

Jag har en app på mobilen och enligt min förra mens (som jag kände var den första RIKTIGA mensen sedan ppillerstopp) så skulle jag haft äl för 2 veckor sedan och igår hade jag BIM men ingen mens i sikte än. Jag tog ett ältest igår och har ALDRIG fått ett sånt positivt sträck innan, så jag hade lite hopp om att vara gravid men inget plus så långt ögat nådde Rynkar på näsan det konstiga är att jag 4 dagar innan också fick pos på älstickorna..
    Tänker hela tiden att jag eller han kanske har oturen att bli ofrivilligt barnlösa eller att det kanske är något fel på mig ( då både min mamma och syster blir gravida bara man petar på dom). JAG VET att det låter fånigt att tänka så efter så kort tid men det känns som det där plusset aldrig kommer kommaRynkar på näsan

KRAM

Välkommen! Många blir mer stressade utav äl stickorna.. Gör som vi gjorde, all the time ;) kan säga att när man väl blev gravid så var man så trött på sex haha
  • Lilla Luna
    Jennymariaa skrev 2016-06-03 11:50:12 följande:

Hmm ja det är ju svårt att räkna ut det där.. Blir säkert ett nytt datum när ni kollar igen! Bara bebis vill komma någongång så är det väl okej haha :))

De sa dock att de inte flyttar mer även om det visar annat nästa gång. Men tänker ändå fråga. För då kan vi själva räkna på det då. Bebis är så välkommen när han/hon kommer. :)
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-06-03 11:58:36 följande:
    De sa dock att de inte flyttar mer även om det visar annat nästa gång. Men tänker ändå fråga. För då kan vi själva räkna på det då. Bebis är så välkommen när han/hon kommer. :)
    Jaha men det är nog olika från län till län :))
  • novemberflikkan
    Jennymariaa skrev 2016-06-03 11:51:31 följande:

Välkommen! Många blir mer stressade utav äl stickorna.. Gör som vi gjorde, all the time ;) kan säga att när man väl blev gravid så var man så trött på sex haha

Hehe ja det är ju också en bra grej att göra, men kan bli svårt då lusten inte alltid finns, även om jag och min sambo är jätte kära och attraherade av varandra så är det mycket runt omkring ibland. Har bestämt mig för att fortsätta med äl stickorna eftersom kag inte har koll på äl alls..men inte stressa över att bli gravid NU eller tänka negativa saker.
  • Jennymariaa
    novemberflikkan skrev 2016-06-04 01:07:53 följande:
    Hehe ja det är ju också en bra grej att göra, men kan bli svårt då lusten inte alltid finns, även om jag och min sambo är jätte kära och attraherade av varandra så är det mycket runt omkring ibland. Har bestämt mig för att fortsätta med äl stickorna eftersom kag inte har koll på äl alls..men inte stressa över att bli gravid NU eller tänka negativa saker.
    Nä det är klart, man ska aldrig tvinga fram det :) hoppas ni får ert plus snart!
  • arh

Hej på er som är kvar här! Nu var det tusen år sedan jag var in här haha.. Idag var jag på rul och vi ska få oss en liten kille. Planerat den 2 November och imorgon går vi in i vecka 20 :)

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar