novemberflikkan skrev 2016-06-02 22:27:39 följande:
Hej!
Roligt att hitta denna tråden, passar mig då jag och min sambo försöker skaffa en liten <3 Har läst igenom nästan alla sidor, och grattis till er alla som plussat!
Kan berätta lite om mig och våran "situation"
Jag är 21 år (född 95) och min sambo 22 år ( född 94) och har varit tillsammans i snart 7 år!
Vi bestämde oss i februari för att jag skulle sluta med mina ppiller och börja försöka.
Min mens har strulat fram och tillbaka sedan dess och har varit svårt att hålla koll på äl. Har använt mig av älstickor som har funkat men ändå så kan jag inte lita på dem till 100 % känner jag.
Jag har en app på mobilen och enligt min förra mens (som jag kände var den första RIKTIGA mensen sedan ppillerstopp) så skulle jag haft äl för 2 veckor sedan och igår hade jag BIM men ingen mens i sikte än. Jag tog ett ältest igår och har ALDRIG fått ett sånt positivt sträck innan, så jag hade lite hopp om att vara gravid men inget plus så långt ögat nådde det konstiga är att jag 4 dagar innan också fick pos på älstickorna..
Jag kan inte påstå att jag och min sambo har försökt fullt ut varje månad pga stress på jobbet och ibland finns inte lusten.
Tänker hela tiden att jag eller han kanske har oturen att bli ofrivilligt barnlösa eller att det kanske är något fel på mig ( då både min mamma och syster blir gravida bara man petar på dom). JAG VET att det låter fånigt att tänka så efter så kort tid men det känns som det där plusset aldrig kommer komma
Ursäkta för rörigt inlägg men behövde lätta mitt hjärta.
KRAM
Efter att jag slutade med ppiller hade jag regelbunden mens tre månader sen försvann den i ett år. Det var riktigt otäckt! När den sedan kom tillbaka var den så oregelbunden. Trodde jag känt av äl men inget plus och mensen kom 15 dagar sent. Månaden efter plussade vi. Men då har jag ingen vidare koll på äl. Fick positivt i tre dagar med olika stickor och sen tog de slut. Så, det var bara att hoppas på det bästa. Chansade på när bim var och fick då ett plus, först på kvällen.
Ta det lugnt, stressa inte. Stress kan göra att mensen håller sig undan. Men jag förstår tankarna om barnlöshet. Jag har haft dem jag också.