• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Jennymariaa
    arh skrev 2016-06-08 22:46:18 följande:

Hej på er som är kvar här! Nu var det tusen år sedan jag var in här haha.. Idag var jag på rul och vi ska få oss en liten kille. Planerat den 2 November och imorgon går vi in i vecka 20 :)

Åh grattis!! :)
  • citronen95

Hej på er! Jag är 20år (snart 21) och min sambo fyllde nyss 22 och vi har bestämt oss att försöka skaffa barn. Har ägglossning idag enligt clearblues digitala äl test men eftersom jag har så oregelbunden mens är det svårt att veta exakt när Bim är men enligt en app jag har så är det 5 juli :) Kul att följas åt här :)

• Jennymariaa
    citronen95 skrev 2016-06-09 18:35:03 följande:

Hej på er! Jag är 20år (snart 21) och min sambo fyllde nyss 22 och vi har bestämt oss att försöka skaffa barn. Har ägglossning idag enligt clearblues digitala äl test men eftersom jag har så oregelbunden mens är det svårt att veta exakt när Bim är men enligt en app jag har så är det 5 juli :) Kul att följas åt här :)

Välkommen & lycka till med bebisverkstaden :))
  • jess06

Jösses vad otålig jag börjar bli nu! 74 dagar till bf och dagarna går sååå sakta! Jag mår oförskämt bra också. Det är en kamp att hålla järnvärdet uppe, trots Niferex. Skolan tig slut i maj så jag går mest hemma och fixar i huset. Vad gör ni andra? :)

• Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-06-10 11:32:47 följande:

Jösses vad otålig jag börjar bli nu! 74 dagar till bf och dagarna går sååå sakta! Jag mår oförskämt bra också. Det är en kamp att hålla järnvärdet uppe, trots Niferex. Skolan tig slut i maj så jag går mest hemma och fixar i huset. Vad gör ni andra? :)

Helt galet ju att det börjar närma sig!! :))

Jag jobbar fortfarande men går på gravpenning den 7 juli så då slutar jag jobba. Så sköööööönt!! Nu är det riktigt tungt och klumpigt att få upp mina gamla från sängen :(
  • jess06
    Jennymariaa skrev 2016-06-10 16:06:24 följande:

Helt galet ju att det börjar närma sig!! :))

Jag jobbar fortfarande men går på gravpenning den 7 juli så då slutar jag jobba. Så sköööööönt!! Nu är det riktigt tungt och klumpigt att få upp mina gamla från sängen :(

Haha man blir verkligen inte smidigare i alla fall!
  • arh

Jag är inne i vecka 20 nu, jobbar och har mig. Har mått superbra ända sedan start (om man bortser från akutbesök och matförgiftning v.11 så) och hoppas att det håller i sig så.

Midsommar helgen kliver jag på 3 veckors semester och sedan jobbar jag på till slutet på augusti då tanken att jag ska gå hem :)
  • Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-06-10 17:22:06 följande:
    Haha man blir verkligen inte smidigare i alla fall!
    Det skulle jag inte vilja påstå haha :D
  • Lilla Luna

Vecka 19 nu, går in i vecka 20 på torsdag. 5 veckor kvar till semestern men nu börjar det bli lugnare på jobbet (förskola). Efter 3v semester börjar vi om med nya inskolningar och kaos. Vet inte hur länge jag ska jobba men med bf 9 nov så är min egen plan att jobba oktober ut. Mår superbra och har gjort det hela tiden. Massor med energi (så planerar lite agilitytävlingar i sommar med ena hunden). Har hundarna som sysselsättning all ledig tid,annars skulle jag nog klättra på väggarna.
  • jess06
    arh skrev 2016-06-10 18:40:03 följande:

Jag är inne i vecka 20 nu, jobbar och har mig. Har mått superbra ända sedan start (om man bortser från akutbesök och matförgiftning v.11 så) och hoppas att det håller i sig så.

Midsommar helgen kliver jag på 3 veckors semester och sedan jobbar jag på till slutet på augusti då tanken att jag ska gå hem :)

Skönt med semester och att du mår så bra :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar