• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • arh
    jennalu00 skrev 2016-06-17 09:19:00 följande:

Vecka 15! :D Och jag spyr fortfarande.. Tur man inte visste om det i vecka 7-8 när jag låg i sängen och räknade ner dagarna till vecka 12 när man "ska" börja må bättre, haha! Men vad gör man inte för bebis i magen <3

Hoppas att du inte får som min kollega hon kräks fortfarande och äter två olika tabletter. Hon klev på havandeskapspenning idag och ska ha i augusti. Det är nog väldigt få som får som henne skulle jag tro. :)
  • Lilla Luna
    Jennymariaa skrev 2016-06-17 21:48:13 följande:

Åh! Vi har också köpt smile fast när den hette brio :)) dom var på bra pris nu när dem skulle utgå haha.. Sen har vi en happy också. Fick både nya för super pris! :D

Tycker de är så smidiga att manövrera. Så är de fina också. Sambon gillade den direkt. :)
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-06-18 08:20:47 följande:
    Tycker de är så smidiga att manövrera. Så är de fina också. Sambon gillade den direkt. :)
    Ja precis! Gillar den delen med bilstolen att man bara kan klicka fast :)
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-06-17 21:49:49 följande:
    Ja precis!! Men är super glad över vår pojke! <3

Spännande!! Du har inte haft några drömmar eller så??

Det förstår jag! <3

Jag har drömt både och. Ibland har jag drömt att jag fått en pojke och ibland har jag drömt att jag fått en flicka haha ;)

• jennalu00
    arh skrev 2016-06-17 23:19:54 följande:
    Hoppas att du inte får som min kollega hon kräks fortfarande och äter två olika tabletter. Hon klev på havandeskapspenning idag och ska ha i augusti. Det är nog väldigt få som får som henne skulle jag tro. :)
    Nej fy det hoppas jag verkligen inte :( Jag tar inga tabletter och började inte spy förrän vecka 9, sen hade jag två veckor spyfria och sedan började jag spy i vecka 12 igen, blä. Dock har jag bra och dåliga dagar, visa dagar spyr jag inte alls och andra är det spykalas haha.. Ändå upplever jag att illamåendet är MYCKET bättre än vad det var i vecka 7-8, och då spydde jag inte ens.. Men kunde inte få mig annat än nyponsoppa och knäckebröd, nu får jag i mig nästan som vanligt igen =) Så jag hoppas på en vändning även för spyattackerna
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-06-18 09:22:05 följande:

Det förstår jag! <3

Jag har drömt både och. Ibland har jag drömt att jag fått en pojke och ibland har jag drömt att jag fått en flicka haha ;)

Åh då blir det spännande o se :D
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-06-19 13:47:37 följande:
    Åh då blir det spännande o se :D
    Ja :D Tänker dock inte så mycket på könet, är mest så grymt nervös inför RUL efter mitt missfall. Vill inget annat än att få se en frisk bebis <3 
  • citronen95

Måste bara fråga om någon har känt som mig. Äl +10 idag och jag har börjat få så dålig smak i munnen, typ surt gammalt äpple haha svårt o förklara. Men denna smaken är så stark så ingen mat eller dryck smakar längre gott :( har aldrig haft så innan och hjälper inte att borsta tänderna och använda flux.. kan detta vara ett tecken på graviditet? Har hittills inte känt något annat!

• Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-06-19 17:12:53 följande:
    Ja :D Tänker dock inte så mycket på könet, är mest så grymt nervös inför RUL efter mitt missfall. Vill inget annat än att få se en frisk bebis <3 
    Det förstår jag men denna gången kommer allt gå vägen! <3
  • Jennymariaa
    citronen95 skrev 2016-06-19 21:33:58 följande:

Måste bara fråga om någon har känt som mig. Äl +10 idag och jag har börjat få så dålig smak i munnen, typ surt gammalt äpple haha svårt o förklara. Men denna smaken är så stark så ingen mat eller dryck smakar längre gott :( har aldrig haft så innan och hjälper inte att borsta tänderna och använda flux.. kan detta vara ett tecken på graviditet? Har hittills inte känt något annat!

I början av grav smakade allt sur mjölk för mig :p
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar