• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-06-17 09:29:29 följande:
    Åh det går framåt!! Hoppas du slipper kräka snart <3
    Ja tiden går snabbt ändå :D Evighetsväntan på RUL dock känns det som haha... Vilken vecka är du i nu? =)
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-06-17 09:45:12 följande:
    Ja tiden går snabbt ändå :D Evighetsväntan på RUL dock känns det som haha... Vilken vecka är du i nu? =)
    När har ni rul? Ska ni ta reda på kön? :)) Jag är i 29 nu! Galet att det snart är v 30 lixom!
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-06-17 10:16:02 följande:
    När har ni rul? Ska ni ta reda på kön? :)) Jag är i 29 nu! Galet att det snart är v 30 lixom!

Vi har inte fått tid än, kollar efter brev i posten varje dag haha! Men här gör man inte RUL förrän 20 fullgångna veckor, så ca 6 veckor bort bör det vara.. Ja, det vill vi göra. Så hoppas bebben känner för att visa könet och att barnmorskan inte är en tjurig än som inte vill berätta ;) Inte för att det spelar någon roll men jag gillar att planera, känns lättare med inköp när man vet kön =)

Wow, inte långt kvar! Så spännande <3

• Lilla Luna
    Mia95 skrev 2016-06-15 15:40:12 följande:

Idag går vi in i vecka 21 med lillebror och jag mår oförskämt bra trots lite trötthet och värk i svank och höfter...så skönt! :) 

Börjar bli otålig nu, vill att tiden ska gå fortare! 

Har börjat handla liite smått men försöker att inte gå bananas...hur gör ni andra? När vill ni ha allt färdigt? 

Vad har ni alla för inköpslista? Det är så härligt att se andras när man är så insnöad på sin egen, toppen med lite inspo och så lätt att glömma något ^^

Vecka 20 (19+1) nu och har köpt en del kläder. Köper i omgångar. Valt spjälsäng som vi lagt undan pengar till och kikat på vagn. Vill ha allt klart senast början på oktober, bf 9 nov. Kollat igenom kläder mamma sparat och kläder från min brorsdotter. Men har massor kvar att fixa. Ska på ullared i augusti och shoppa till bebis. :)
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-06-17 11:14:38 följande:

Vi har inte fått tid än, kollar efter brev i posten varje dag haha! Men här gör man inte RUL förrän 20 fullgångna veckor, så ca 6 veckor bort bör det vara.. Ja, det vill vi göra. Så hoppas bebben känner för att visa könet och att barnmorskan inte är en tjurig än som inte vill berätta ;) Inte för att det spelar någon roll men jag gillar att planera, känns lättare med inköp när man vet kön =)

Wow, inte långt kvar! Så spännande <3

Sex veckor går snabbt! Ja så kände vi med. Sen hade vi så mycket "press" från familjen att det skulle vara en flicka då det bara är pojkar änsålänge :p blev nästan så man trodde stenhårt att det var en flicka för alla tjatade om det. Hade inte kunnat gå nio månader & tro och sen kommer det ut en pojke. Så för oss var det så skönt att veta! Förbereda sig själv och familjen haha
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-06-17 11:49:32 följande:
    Vecka 20 (19+1) nu och har köpt en del kläder. Köper i omgångar. Valt spjälsäng som vi lagt undan pengar till och kikat på vagn. Vill ha allt klart senast början på oktober, bf 9 nov. Kollat igenom kläder mamma sparat och kläder från min brorsdotter. Men har massor kvar att fixa. Ska på ullared i augusti och shoppa till bebis. :)
    Vilken vagn har ni kollat på? :)
  • Lilla Luna
    Jennymariaa skrev 2016-06-17 16:13:38 följande:

Vilken vagn har ni kollat på? :)

Britax smile II. Den ligger på bäst i test listan och blir väldigt liten då man fäller ihop den. Viktigt för oss som ska få plats med både vagn och två hundar bak i bilen. Provlastade den i förra bilen och den gick en på ena sidan och hundarna på andra. Köpt ny bil nu med samma lastutrymme eller något större. :)
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-06-17 16:12:45 följande:
    Sex veckor går snabbt! Ja så kände vi med. Sen hade vi så mycket "press" från familjen att det skulle vara en flicka då det bara är pojkar änsålänge :p blev nästan så man trodde stenhårt att det var en flicka för alla tjatade om det. Hade inte kunnat gå nio månader & tro och sen kommer det ut en pojke. Så för oss var det så skönt att veta! Förbereda sig själv och familjen haha

Förstår det. I såna tillfällen när man tror starkt på det ena könet tror jag man kan hamna i liten av en sorg om det visar sig vara det andra könet sedan på förlossningen. Man bygger ju så snabbt upp en bild. Bättre att få bearbeta såna känslor innan barnet föds isf =)

I vår släkt är det tvärtom, nästan bara flickor. Jag tror på att det är en liten flicka i magen, men det är nog mest pga den anledningen att det i stort sätt bara föds flickor i vår släkt haha

• Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-06-17 18:41:04 följande:
    Britax smile II. Den ligger på bäst i test listan och blir väldigt liten då man fäller ihop den. Viktigt för oss som ska få plats med både vagn och två hundar bak i bilen. Provlastade den i förra bilen och den gick en på ena sidan och hundarna på andra. Köpt ny bil nu med samma lastutrymme eller något större. :)
    Åh! Vi har också köpt smile fast när den hette brio :)) dom var på bra pris nu när dem skulle utgå haha.. Sen har vi en happy också. Fick både nya för super pris! :D
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-06-17 19:00:35 följande:

Förstår det. I såna tillfällen när man tror starkt på det ena könet tror jag man kan hamna i liten av en sorg om det visar sig vara det andra könet sedan på förlossningen. Man bygger ju så snabbt upp en bild. Bättre att få bearbeta såna känslor innan barnet föds isf =)

I vår släkt är det tvärtom, nästan bara flickor. Jag tror på att det är en liten flicka i magen, men det är nog mest pga den anledningen att det i stort sätt bara föds flickor i vår släkt haha

Ja precis!! Men är super glad över vår pojke! <3

Spännande!! Du har inte haft några drömmar eller så??
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar