• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • jess06
    Lilla Luna skrev 2016-06-12 21:21:49 följande:

Vecka 19 nu, går in i vecka 20 på torsdag. 5 veckor kvar till semestern men nu börjar det bli lugnare på jobbet (förskola). Efter 3v semester börjar vi om med nya inskolningar och kaos. Vet inte hur länge jag ska jobba men med bf 9 nov så är min egen plan att jobba oktober ut. Mår superbra och har gjort det hela tiden. Massor med energi (så planerar lite agilitytävlingar i sommar med ena hunden). Har hundarna som sysselsättning all ledig tid,annars skulle jag nog klättra på väggarna.

Underbart med dessa djur! Jag har häst men har inte ridit alls under grav. I början mådde jag så dåligt så då klarade jag det inte, nu vågar jag inte eftersom hon är busig av sig, börjar sakna ridningen väldigt mycket nu!!
  • Jennymariaa

Hade idag mitt första samtal med förlossningen... Fick förvärkar igår som pågick i en timme & när jag vaknade imorse så kände jag mig så konstig. Fick order att åka hem från jobbet och vila.

Så här ligger jag nu o känner mig orolig fast hon sa att det inte är någon fara just nu. Kommer dom tillbaka så skulle jag klocka dom & ringa tillbaka. Känner inget nu mer än ryggvärk typ. Haft två sammandragningar sen jag kom hem. Fy vad drygt detta är, man blir helt knäpp i huvudet & tänker för mycket haha. Behövde bara prata av mig lite

• jess06
    Jennymariaa skrev 2016-06-14 12:18:05 följande:

Hade idag mitt första samtal med förlossningen... Fick förvärkar igår som pågick i en timme & när jag vaknade imorse så kände jag mig så konstig. Fick order att åka hem från jobbet och vila.

Så här ligger jag nu o känner mig orolig fast hon sa att det inte är någon fara just nu. Kommer dom tillbaka så skulle jag klocka dom & ringa tillbaka. Känner inget nu mer än ryggvärk typ. Haft två sammandragningar sen jag kom hem. Fy vad drygt detta är, man blir helt knäpp i huvudet & tänker för mycket haha. Behövde bara prata av mig lite

Åh vad jobbigt, det är ju lite tidigt :(. Jag har börjat få väldigt mycket sd nu, det gör inte ont men är obehagligt tycker jag. Hoppas förvärkarna lugnar sig! :)
  • Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-06-15 08:56:25 följande:
    Åh vad jobbigt, det är ju lite tidigt :(. Jag har börjat få väldigt mycket sd nu, det gör inte ont men är obehagligt tycker jag. Hoppas förvärkarna lugnar sig! :)
    Ja jag tycker det med!! Men har inte känt något speciellt sen sist så vi får hoppas det var en engångs händelse. Så får det komma tillbaka om några veckor! :))

Javisst är dem obehagliga!!! Men det är bara vila vila vila som gällde om man fick för många sammandragningar under en timme sa hon!
  • Mia95

Idag går vi in i vecka 21 med lillebror och jag mår oförskämt bra trots lite trötthet och värk i svank och höfter...så skönt! :) 

Börjar bli otålig nu, vill att tiden ska gå fortare! 

Har börjat handla liite smått men försöker att inte gå bananas...hur gör ni andra? När vill ni ha allt färdigt? 

Vad har ni alla för inköpslista? Det är så härligt att se andras när man är så insnöad på sin egen, toppen med lite inspo och så lätt att glömma något ^^

• jess06
    Jennymariaa skrev 2016-06-15 10:17:33 följande:

Ja jag tycker det med!! Men har inte känt något speciellt sen sist så vi får hoppas det var en engångs händelse. Så får det komma tillbaka om några veckor! :))

Javisst är dem obehagliga!!! Men det är bara vila vila vila som gällde om man fick för många sammandragningar under en timme sa hon!

Jag är sååå trött på detta vilandet, blir tokig. Jag mår ganska bra i kroppen bortsett från att den kräver mer sömn nu, men måste ju ändå vila pga sd :(. Jag vet inte vad jag ska fördriva tiden med
  • Jennymariaa
    Mia95 skrev 2016-06-15 15:40:12 följande:

Idag går vi in i vecka 21 med lillebror och jag mår oförskämt bra trots lite trötthet och värk i svank och höfter...så skönt! :) 

Börjar bli otålig nu, vill att tiden ska gå fortare! 

Har börjat handla liite smått men försöker att inte gå bananas...hur gör ni andra? När vill ni ha allt färdigt? 

Vad har ni alla för inköpslista? Det är så härligt att se andras när man är så insnöad på sin egen, toppen med lite inspo och så lätt att glömma något ^^

Tiden stod lite still där för mig med tills man kom över v.25 då började det rulla på igen! :))

Vi åkte till ullared efter rul o där tyckte jag vi fick med allt det nödvändiga lixom. Jag har inte ens koll på vad som är kvar att köpa haha. Tänkte gå igenom det när jag går på ledighet. Men är glad att vi började köpa tidigt för veckorna går snabbt!

Blöjor & så tänkte jag köpa när det är en månad kvar
  • Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-06-15 20:40:17 följande:
    Jag är sååå trött på detta vilandet, blir tokig. Jag mår ganska bra i kroppen bortsett från att den kräver mer sömn nu, men måste ju ändå vila pga sd :(. Jag vet inte vad jag ska fördriva tiden med
    Jag förstår det!! Sen kommer vi längta till att få vila haha :))
  • jennalu00

Vecka 15! :D Och jag spyr fortfarande.. Tur man inte visste om det i vecka 7-8 när jag låg i sängen och räknade ner dagarna till vecka 12 när man "ska" börja må bättre, haha! Men vad gör man inte för bebis i magen <3

• Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-06-17 09:19:00 följande:

Vecka 15! :D Och jag spyr fortfarande.. Tur man inte visste om det i vecka 7-8 när jag låg i sängen och räknade ner dagarna till vecka 12 när man "ska" börja må bättre, haha! Men vad gör man inte för bebis i magen <3

Åh det går framåt!! Hoppas du slipper kräka snart <3
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar