• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Jennymariaa
    Önskan94 skrev 2016-06-22 11:06:59 följande:
    Åh imorgon går jag in i v 31! Och idag har 75% av graviditeten gått och har bara 70 dagar kvar. Galet att vi snart får träffa våra små bebisar! Nu längtar jag ihjäl mig!
    Galet!!! Samtidigt som tiden går snabbt & så gör den ändå inte det. Men man får låta bli att tänka o längta så mycket <3

Har du koll på alla prylar o så eller du har mycket kvar att handla? :)
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-06-22 11:43:35 följande:

Galet!!! Samtidigt som tiden går snabbt & så gör den ändå inte det. Men man får låta bli att tänka o längta så mycket <3

Har du koll på alla prylar o så eller du har mycket kvar att handla? :)

Nä jag håller med om att tiden går långsamt ibland, speciellt nu när man bara går hemma.. Vi har nog det mesta som behövs i början och det som är nödvändigt just då men vi behöver vissa småsaker. Hur är det själv? Har ni allt eller hur planerar ni?:)
  • Jennymariaa
    Önskan94 skrev 2016-06-22 12:25:04 följande:
    Nä jag håller med om att tiden går långsamt ibland, speciellt nu när man bara går hemma.. Vi har nog det mesta som behövs i början och det som är nödvändigt just då men vi behöver vissa småsaker. Hur är det själv? Har ni allt eller hur planerar ni?:)
    Ja jag känner nog att det mesta är klart. Småsaker kvar som kissskydd till vaggan & såklart blöjor o så. Man kommer säkert på mer sen men samtidigt vill jag inte behöva tänka på det första tiden. Snart får man väl börja skriva upp det man tänker för minnet börjar svika ibland haha :)
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-06-22 14:10:25 följande:

Here we go! Halva graviditeten gjord. Andra halvan kvar! Heja heja!

Wiho!! Det är en härlig känsla!! :))
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-06-22 21:47:39 följande:

Ja jag känner nog att det mesta är klart. Småsaker kvar som kissskydd till vaggan & såklart blöjor o så. Man kommer säkert på mer sen men samtidigt vill jag inte behöva tänka på det första tiden. Snart får man väl börja skriva upp det man tänker för minnet börjar svika ibland haha :)

Haha jag känner detsamma! Varje gång vi ska iväg och handla så glömmer jag minst 1 sak.. Haha! Vad skönt att ha allt klart! :)
  • Jennymariaa
    Önskan94 skrev 2016-06-23 06:45:39 följande:
    Haha jag känner detsamma! Varje gång vi ska iväg och handla så glömmer jag minst 1 sak.. Haha! Vad skönt att ha allt klart! :)
    Gravidminnet är inte att leka med haha!! Sen kommer man ju få komplettera efter spädis tiden med allt vad det innebär men för ankomsten känns det okej tror jag hahaha.
  • arh
    Jennymariaa skrev 2016-06-22 09:56:35 följande:

Idag går jag in i vecka 30! <3 känns helt sjukt, bara 10 veckor kvar

Åhh snart är det dags :)
  • arh

Idag är vecka 22 och bebis är fortfarande lugnare än vad han varit men det är ju säkert bara för att han ligger och sparkar mot ryggen min, inte kul. Tankarna går i högvarv fast än att jag känner lite smått till och från. Idag ska jag iallafall köpa en hjärtmonitor dobbler eller vad det kallas som jag kan ha för oros dagar. Jag vill inte använda den för mycket men jag tror att det kan vara bra att använda den såna dagar som den här. För så länge hjärtat slår är jag nöjd :)

• Jennymariaa
    arh skrev 2016-06-23 10:48:37 följande:

Idag är vecka 22 och bebis är fortfarande lugnare än vad han varit men det är ju säkert bara för att han ligger och sparkar mot ryggen min, inte kul. Tankarna går i högvarv fast än att jag känner lite smått till och från. Idag ska jag iallafall köpa en hjärtmonitor dobbler eller vad det kallas som jag kan ha för oros dagar. Jag vill inte använda den för mycket men jag tror att det kan vara bra att använda den såna dagar som den här. För så länge hjärtat slår är jag nöjd :)

Har du moderkaka fram eller bak?
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar