• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • längtadgraviditet

Hejhej !????

Är inte inne här så ofta så går gärna med i hemligagruppen på fb.

Madde_92_10@hotmail.com

Väntar andra barnet med bf 8 Augusti.

Har en dotter som är född Oktober 2014

Detta var inte alls våra planer men herrejisses så spännande det ska bli! ???? känns så overkligt att de kommer ett litet syskon till lilla A.

• längtadgraviditet

Hejhej !????

Är inte inne här så ofta så går gärna med i hemligagruppen på fb.

Madde_92_10@hotmail.com

Väntar andra barnet med bf 8 Augusti.

Har en dotter som är född Oktober 2014

Detta var inte alls våra planer men herrejisses så spännande det ska bli! ???? känns så overkligt att de kommer ett litet syskon till lilla A.

• Sally Bally
    Fidelisen skrev 2015-12-09 20:44:10 följande:
    Jag har inte ringt. Ringde inte snabbt sist heller utan väntade många veckor.
    okej! Ja, jag kommer nog vänta ett tag nu känner jag. Mest om man känner sej orolig m.m men de gör jag inte...
  • Sommarmalva
    primavolta skrev 2015-12-08 23:13:02 följande:
    Mer symtom låter ju ändå väldigt lovande, däremot inte lika roligt med ett jobbigt illamående kan jag tänka.. Är ofta illamående på morgonen och innan lunch/middag. På kvällen är det bättre konstigt nog. Har haft mer symtom kvällstid med mina tidigare graviditeter.

Barn ät ju ändå ofta bra på att ta sånt där plus att det kanske är svårt att greppa iaf för de yngre.. Bra att du var så konkret! När tänker du berätta den här gången? Jag längtar supermycket, men vet inte när man ska våga.. Vet ju inte ens om de kommer förstå, de är ju så små än.

Wow, redan v 7! Har du tagit fler gravtester för att se att det håller i sig? Jag har veckobyte på söndagar :)
    Jag ringde idag, fick tid 23/12. Hon tyckte jag skulle komma innan jul för att man inte helt kunde veta grav.längden pga missfallet. Sa inte att jag vetat en vecka, hoppas på att de vill göra ett tidigt ultraljud..hoppas kan man ju alltid :)
    Denna graviditet är som de andra som gått bra. Illamående dagarna igenom men värst på morgonen. Förra grav. Var tvärtom att det smög sig på under dagen och jag kände på mig hela tiden att nåt var annorlunda den gången. Vet inte om kroppen visste... Nu har även brösten börjat ömma! Yippei! Ju fler symptom desto bättre

Tror att jag berättar för barnen snart ändå eftersom jag mår dåligt. Nu vet de ju med att det kan gå fel. Men känner att det kanske skulle vara mysigt att hoppas tillsammans med dem? För de skulle märka på mig ändå om jag fick missfall. Tänkte om jag skulle berätta för mina föräldrar och syskon på julafton. Vi bor 8 mil från varandra så är ju kul att berätta när vi ses. Och att även de vet sen IFALL det blir missfall. Vill ha med familjen liksom.
    Kanske att din 4 åring skulle förstå? Fast där är det kanske svårare att förklara ett ev. Missfall.... Men visst är det svårt! Man vill ju bara berätta på en gång liksom.

Nej jag har inte tagit flera test. Hade nog gjort ifall jag hade hemma men använde mitt sista vid plusset. Har du testat flera? Hormonet finns ju även kvar efter ett missfall så det visar ju inget egentligen.

Jo men jag skulle tro de gör vul. Hur ska de annars kunna avgöra vilken vecka du är i? Vad härligt isåfall! Önskar jag fick göra ett. Men får vänta till kub i vecka 3.

Idag har jag fått dricka kaffe mot min vilja på jobbet bara för att dölja illamående och halsbränna fick jag på köpet hur gör du på jobbet? Lyckas du dölja?
  • rutigsvans
    FruFrau skrev 2015-12-08 22:02:59 följande:

Imorgon får jag svar på om jag har utvecklat hypoterios pga graviditeten. Tog ett blodprov nr 2 idag på det så man ser att värdena är korrekta utifrån två test. Är det någon här som har erfarenhet av det? Jag bryr mig inte om JAG är sjuk blir sååååå orolig bara att barnet tar skada om jag inte får medicinering typ NU! Många autoimuna sjukdomar i min familj, mamma hypoterios, syster hypoterios och SLE och pappa som har psoriasis och jag har alopecia (som i sin tur kan ha ett samband med hypoterios). Jobbigt att det i princip är samma symtom som en graviditet, trötthet, frusen, hård i magen... Nån som varit med om liknande här?

fick också lämna ett nytt prov för det igår för det första var förhöjt, är så himla nervös för att det ska vara så :(

hur går det för dig? fick du nått svar?

• hallonpajj

Får man vara med här? :)

Fick veta förra måndagen och enligt mina beräkningar borde bebisen komma runt 7 augusti. Vi ska ha första möte med bm nästa torsdag, hoppas det börjar kännas mer verkligt då.

• Lillyfil

Hej jag har för 2 år sedan varit gravid med ett barn med kromosom fel,
    Down syndrom
    Jag valde att avbryta graviditeten.
    Jag har ett barn på 6 år som inte har en extra kromosom.

Och i lång tid har jag varit så rädd för att bli gravid för att chansen kanske är större och jag kan inte klara att ta den beslutning och leka Gud igen!
    Ingen människa ska behöva stå och besluta om att låta sitt barn leva eller dö.
    Samma dag som jag fick reda på att mitt barn var down så dog min morfar, som står mig väldigt nära :(
    Jag är en stark människa men jag kan bara inte klara av en omgång igen..

Nu är jag iallafall gravid och ska till kub i slutet av januari vill jag tro.
    Någon som vet om chansen är stor att jag ska få ett barn mer mer down syndrom?
    Please jag har googlat lite och kan se att det är 1% större chans att få det igen om man fått det förr.
    Någon som har lite mer kunskap om detta?

• ninawest
    Fidelisen skrev 2015-12-09 19:09:05 följande:

Hej hej.

Jag plussade i morse och har enligt min gravidapp bf 17 augusti.

Vi har en dotter på 19 månader ????

Grattis till plusset!
    Var inte du med i gruppen bf april 2014? Känner igen ditt namn :)
Svar på tråden Augustibebis 2016