• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • primavolta
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-09 13:03:47 följande:
    Den 17e November hade jag äl enligt temperatur:)
    Och jag nån gång 17-19e tror jag..
  • pugsnotdrugs
    Sally Bally skrev 2015-12-09 15:51:46 följande:

Jag tänker lite.

Hur kommer de sej att när man går in och försöker räkna ut på olika sidor när beräknat BF är så skiljer de dagar fast man fyller i samma datum. Väldigt konstigt????

Mitt är beräknat till mellan 8-11 augusti.

Någon mer som också fått olika datum?

Jag får mellan 5-8 augusti, väldigt skumt. Tror BM sa runt 3-4e..
  • Emmi0306
    jonken skrev 2015-12-09 09:34:19 följande:

Åh vad skönt med tidigt ul! Vi har inskrivning först 11januari, känns som en evighet dit. Jag sover oxå dåligt, och idag ville illamåendet inte släppa efter frukost, så sjukskrev mig idag så jag ska få samla lite energi. Tack o lov att det snart är lite julledigt!! Men som du säger så får man försöka ta det som ett tecken på att det är någon som iaf mår bra där inne i magen :) har du hittat något som funkar att äta? Åh du får skriva sen hur undersökningen gick, håller tummarna för att det bara är "normala" gravsymptom!

Jag har också själva inskrivningen den 11/1! ^^ den 15/12 blir det ul hos fertilitetskliniken vi har gått hos och 16/12 information hos barnmorskan jag ska gå hos under graviditeten.

Jag har mått illa hela dagen och det jag har lyckats peta i mig är saltiner, skorpor och rostade mackor. Jag försökte äta lite pasta också. Drickväg så är det typ bara vatten och oboy som går ner. Vad funkar för dig?

Jag ska jobba imorgon och på fredag, vi får se hur det kommer att gå. >
  • Fidelisen

Hej hej.

Jag plussade i morse och har enligt min gravidapp bf 17 augusti.

Vi har en dotter på 19 månader ????

• Blixtlås

Får man vara med?

Har än så länge bf 7/8 (min födelsedag). Men ska på nytt vul om ett par veckor för att vara säker. Tog ut spiralen i början av november och hade ingen mens innan plusset så bm tyckte jag skulle gå och kolla hur långt jag är.

Nästa vecka är det inskrivning, ska bli spännande och göra om resan (har ett barn sedan innan) men samtidigt läskigt :-O

• Alltidväntarmanpånåt
    FruFrau skrev 2015-12-08 22:02:59 följande:

Imorgon får jag svar på om jag har utvecklat hypoterios pga graviditeten. Tog ett blodprov nr 2 idag på det så man ser att värdena är korrekta utifrån två test. Är det någon här som har erfarenhet av det? Jag bryr mig inte om JAG är sjuk blir sååååå orolig bara att barnet tar skada om jag inte får medicinering typ NU! Många autoimuna sjukdomar i min familj, mamma hypoterios, syster hypoterios och SLE och pappa som har psoriasis och jag har alopecia (som i sin tur kan ha ett samband med hypoterios). Jobbigt att det i princip är samma symtom som en graviditet, trötthet, frusen, hård i magen... Nån som varit med om liknande här?

Menar du hypotyreos (brist på sköldkörtelhormon)? Jag utvecklade det i min förra graviditet. Tog först ett prov som visade att tsh var 5,3 (skulle va mellan 0,2-4,2, och ja ett högt värde visar låg ämnesomsättning/hormonbrist). Tror det var omkring v 8, sedan ett nytt prov för att verkligen bekräfta. Vet inte vad det visade (har det inte uppskrivet) men det blev att jag från v 11 fick äta Levaxin. Jag va precis som du orolig för att jag fått det insatt försent och att bebisen skulle få neurologiska skador, men det behövde jag inte oroa mig för sa min bm. Tydligen kan bebisen roffa åt sig ganska mkt av det lilla som finns där i början så det blir mer jag som får tydligare symptom men om det skulle fortsatt utan behandling så skulle det finnas för lite även för bebisen för den behöver mer och mer eftersom den växer. Sedan fick jag ca va sjätte vecka under restenav graviditeten ta nya prover för att säkerställa rätt dos. Detta är ju snart fem år sedan och sedan dess har jag fortsatt knapra Levaxin. Ska ta nya tester på fre och se så det är ok värde även nu när jag är gravid igen. Nu känner jag mig inte alls orolig. Har aldrig riktigt haft några direkta symptom. Lite svårare att gå ner i vikt dock men har även pcos så vet inte riktigt vad som är boven i dramat. Tror jag läst någonstans att dessa oftast hör ihop men är inte säker på det.

Hoppas mitt svar lugnat dig något:)
  • Sally Bally

Ok. Men det är ju väldigt konstigt. Hur kan de skilja sej så många dagar? ????

Har alla ringt MVC? Jag har inte ringt än.

Plussade för 10 dagar sedan.

Har ett barn sen innan så tycker inte det är så där jätte akut än.

Sist slängde man sej på luren direkt ju ????

• sowe81
    er92 skrev 2015-12-09 14:55:12 följande:

Jag vill också hemskt gärna vara med i facebook gruppen :)

Om du skriver din mailadress kan jag lägga till dig.
  • Fidelisen
    Sally Bally skrev 2015-12-09 20:31:53 följande:

Ok. Men det är ju väldigt konstigt. Hur kan de skilja sej så många dagar? ????

Har alla ringt MVC? Jag har inte ringt än.

Plussade för 10 dagar sedan.

Har ett barn sen innan så tycker inte det är så där jätte akut än.

Sist slängde man sej på luren direkt ju ????

Jag har inte ringt. Ringde inte snabbt sist heller utan väntade många veckor.
Svar på tråden Augustibebis 2016