• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • 19Jen91
    lenaerik86 skrev 2015-12-09 13:03:46 följande:

Kul! Vilken mvc går du på?

I min hemkommun, två mil norr om Stockholm .

Jag är lite missnöjd däremot med min bm. Hon är så.. extrem och rak. Trångsynt! Hon sa att livsstilen (i matväg speciellt) man har som gravid måste man även ha när barnet kommit, annars får barnet inte en bra barndom...?!

Och, jag har ett ganska trasigt förflutet med en del trauman osv. Och detta frågade hon om, mycket. Som om min förmåga att vara förälder eller gravid påverkas av hur min relation till mina föräldrar är, eller hur många behandlingar jag fått på institutioner och psykiatriska mottagningar. (Jag märker att det låter värre än det är!)

Jag hade velat ta kontakt med min bm om jag mådde dåligt. Inte berätta allt i förhand om bli dömd. Jag kände mig som en skidålig människa när hon satt där och kladdade ner allt och ba "mmmm det här ska jag skriva in i journalen så förbereder vi en kurator....."

Min sambo säger att vi ska byta barnmorska. Men jag vet inte, alla kanske gör den bakgrundskollen och är sådär stränga?
  • lenaerik86
    Sally Bally skrev 2015-12-09 20:31:53 följande:

Ok. Men det är ju väldigt konstigt. Hur kan de skilja sej så många dagar? ????

Har alla ringt MVC? Jag har inte ringt än.

Plussade för 10 dagar sedan.

Har ett barn sen innan så tycker inte det är så där jätte akut än.

Sist slängde man sej på luren direkt ju ????

Haha samma här :) plussade för 3 v sen och tänkte nog inte ringa förrän jag varit på privat ul i v 9
  • lenaerik86
    19Jen91 skrev 2015-12-10 08:01:08 följande:
    I min hemkommun, två mil norr om Stockholm .

Jag är lite missnöjd däremot med min bm. Hon är så.. extrem och rak. Trångsynt! Hon sa att livsstilen (i matväg speciellt) man har som gravid måste man även ha när barnet kommit, annars får barnet inte en bra barndom...?!

Och, jag har ett ganska trasigt förflutet med en del trauman osv. Och detta frågade hon om, mycket. Som om min förmåga att vara förälder eller gravid påverkas av hur min relation till mina föräldrar är, eller hur många behandlingar jag fått på institutioner och psykiatriska mottagningar. (Jag märker att det låter värre än det är!)

Jag hade velat ta kontakt med min bm om jag mådde dåligt. Inte berätta allt i förhand om bli dömd. Jag kände mig som en skidålig människa när hon satt där och kladdade ner allt och ba "mmmm det här ska jag skriva in i journalen så förbereder vi en kurator....."

Min sambo säger att vi ska byta barnmorska. Men jag vet inte, alla kanske gör den bakgrundskollen och är sådär stränga?
    Byt! Man ska gå dit en hel del och då vill man ha någon som man trivs med
  • Raggsockan

Hej! 
    Har också plussat. Har en liten på 8 månader så kom lite chockartat ändå. Många frågor om kroppen orkar osv, och känns som jag precis kommit över förra förlossningen :P

Hade ni en hemlig facebookgrupp? går gärna med där isf :)  

• 19Jen91
    lenaerik86 skrev 2015-12-10 08:19:57 följande:

Känns som man skulle byta mottagning helt då? Alla papper cirkulerar ju på samma ställe om man bara byter personal?
  • EmelieB91

Hej hej!
    Plussade idag och är beräknad 17/8Skrattande Jag är 24 år och har en son som fyller 2 år nu i januari. Det tog sig på första försöket och jag är så otroligt lycklig över vår växande familjHjärta och mageGravid

• anynumos

Hej tjejer

Plussade i förrgår. 4 försöket efter MA I v.11. Olidligt spännande och mer oro denna gång. Vågar inte riktigt vara glad än.

Lycka till allesammans och roligt att få följas åt tillsammans på denna resa =)

• primavolta
    lenaerik86 skrev 2015-12-10 08:19:57 följande:
    Håller med, låter ju knäppt att prata om sånt på en inskrivning.. Gör vad du känner är bäst för dig!
  • primavolta
    19Jen91 skrev 2015-12-10 08:57:55 följande:
    Känns som man skulle byta mottagning helt då? Alla papper cirkulerar ju på samma ställe om man bara byter personal?
    Ja fast nån annan BM kanske tar det på ett annat sätt och inte fokuserar på det... Som sagt DU ska må bra inte de!
  • sowe81
    längtadgraviditet skrev 2015-12-09 20:54:38 följande:

Hejhej !????

Är inte inne här så ofta så går gärna med i hemligagruppen på fb.

Madde_92_10@hotmail.com

Väntar andra barnet med bf 8 Augusti.

Har en dotter som är född Oktober 2014

Detta var inte alls våra planer men herrejisses så spännande det ska bli! ???? känns så overkligt att de kommer ett litet syskon till lilla A.

Du har fått en inbjudan, kolla din mail!
Svar på tråden Augustibebis 2016