• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • FruFrau

Imorgon får jag svar på om jag har utvecklat hypoterios pga graviditeten. Tog ett blodprov nr 2 idag på det så man ser att värdena är korrekta utifrån två test. Är det någon här som har erfarenhet av det? Jag bryr mig inte om JAG är sjuk blir sååååå orolig bara att barnet tar skada om jag inte får medicinering typ NU! Många autoimuna sjukdomar i min familj, mamma hypoterios, syster hypoterios och SLE och pappa som har psoriasis och jag har alopecia (som i sin tur kan ha ett samband med hypoterios). Jobbigt att det i princip är samma symtom som en graviditet, trötthet, frusen, hård i magen... Nån som varit med om liknande här?

• Sommarmalva
    primavolta skrev 2015-12-07 22:25:54 följande:
    Härligt med illamående ;) jag blir typ liiite glad varje gång jag känner av det :)

Åhh såå typiskt! Måste varit jättejobbigt med barnen hemma, visste de om det?
    Klokt tänkt kring kub!

Mitt mf var typ som mens, vaknade med mensvärk och blödde. Blödde 6 dagar och sen typ klart... Är väldigt tacksam för att det gick smidigt!

Har du bokat inskrivning?
    Nu börjar jag bli mer o mer illamående. Riktigt jobbigt på morgnarna, hanterbart under dagen. Plus att jag är jättetrött!
    Ja barnen visste ju att jag var gravid så kändes hemskt att berätta för dom. Samtidigt ville jag vara väldigt noga att berätta att det är kroppens sätt att ta hand om det som inte skulle kunnat leva. Nu längtar jag efter att berätta igen, att det kanske blir ett syskon trots allt.

Ja jag ringde bm igår och bokade tid för inskrivning, fick tid nästa vecka har du ringt?

Jag går in i vecka 7 i morgon tror jag. Känns så skönt att byta vecka! Se att veckorna går liksom. Känns lite drygt nu...
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-08 22:21:18 följande:
    Nu börjar jag bli mer o mer illamående. Riktigt jobbigt på morgnarna, hanterbart under dagen. Plus att jag är jättetrött!
    Ja barnen visste ju att jag var gravid så kändes hemskt att berätta för dom. Samtidigt ville jag vara väldigt noga att berätta att det är kroppens sätt att ta hand om det som inte skulle kunnat leva. Nu längtar jag efter att berätta igen, att det kanske blir ett syskon trots allt.

Ja jag ringde bm igår och bokade tid för inskrivning, fick tid nästa vecka har du ringt?

Jag går in i vecka 7 i morgon tror jag. Känns så skönt att byta vecka! Se att veckorna går liksom. Känns lite drygt nu...
    Mer symtom låter ju ändå väldigt lovande, däremot inte lika roligt med ett jobbigt illamående kan jag tänka.. Är ofta illamående på morgonen och innan lunch/middag. På kvällen är det bättre konstigt nog. Har haft mer symtom kvällstid med mina tidigare graviditeter.

Barn ät ju ändå ofta bra på att ta sånt där plus att det kanske är svårt att greppa iaf för de yngre.. Bra att du var så konkret! När tänker du berätta den här gången? Jag längtar supermycket, men vet inte när man ska våga.. Vet ju inte ens om de kommer förstå, de är ju så små än.

Wow, redan v 7! Har du tagit fler gravtester för att se att det håller i sig? Jag har veckobyte på söndagar :)
    Jag ringde idag, fick tid 23/12. Hon tyckte jag skulle komma innan jul för att man inte helt kunde veta grav.längden pga missfallet. Sa inte att jag vetat en vecka, hoppas på att de vill göra ett tidigt ultraljud..hoppas kan man ju alltid :)
  • Emmi0306
    jonken skrev 2015-12-08 21:12:23 följande:

Ingen mer som är illamående? För mig kom det krypandes lite i slutet av förra veckan och har blivit mer och mer för varje dag. Nu börjar det bli riktigt outhärdligt, framförallt på morgonen, men även när det gått typ mer än en timme sedan jag ätit. Så försöker att småäta lite hela tiden, fast jag inte är sugen på någonting. Väldigt trött är jag oxå. Jag hoppas det inte kommer vara såhär i 8 månader till!!

Jag mår också jätteilla. Jag började må illa väldigt tidigt men de tre senaste dagarna har blivit värre (är på 6+2 nu). Jag mår typ illa dygnet runt, absolut värst är det på morgonen, kvällen och natten så jag sover väldigt dåligt. :-P magen är sjukt uppsvälld och trots att jag inte får i mig så mycket så har jag redan gått upp nästan 2kg. >< mjukisbyxor och gravbyxor är mina bästa kompisar just nu för dem trycker inte på magen. :-P varje gång något sitter åt på magen så vill jag typ spy! XD men jag är glad för symtomen trots att det är jobbigt eftersom jag då vet att det är något som växer där inne. Jag ska dock på ul nästa vecka så då ska jag passa på att kolla att jag inte har fått någon tidig typ gravsjukdom såsom gravdiab eller dylikt eftersom jag har gått upp så mycket i vikt osv. jag hoppas också att illamåendet släpper! ^^
  • Ronille

Hej hoppas det är okej att jag hoppar in här :)?

Fick missfall den 2 November. Och blev gravid på engång. Så hann inte få någon mens emellan. Så om man räknar från ms som senaste mensen har jag beräknad den 9 augusti. Plussade för nån dag sedan och då stod det gravid 3+

Mår jätte illa och känner mig uppsvälld.

Kan inte riktigt glädjas än för är rädd att det händer något. Så längtar till vecka 12.

Har ett barn sedan tidigare

• Angdev
    I am Annahoj skrev 2015-12-08 20:48:03 följande:
    Mammabertil, du är inbjuden. 
    Angdev, PM'a mig :)
    Vet inte om du sett mitt PM men gör en liten påminnelse :)
  • I am Annahoj
    Angdev skrev 2015-12-09 09:12:19 följande:
    Vet inte om du sett mitt PM men gör en liten påminnelse :)
    Jag måste ha din mailadress som är kopplad till ditt FB-konto, skicka den så kan jag bjuda in dig :)

• jonken
    Emmi0306 skrev 2015-12-09 07:05:36 följande:
    Jag mår också jätteilla. Jag började må illa väldigt tidigt men de tre senaste dagarna har blivit värre (är på 6+2 nu). Jag mår typ illa dygnet runt, absolut värst är det på morgonen, kvällen och natten så jag sover väldigt dåligt. :-P magen är sjukt uppsvälld och trots att jag inte får i mig så mycket så har jag redan gått upp nästan 2kg. >< mjukisbyxor och gravbyxor är mina bästa kompisar just nu för dem trycker inte på magen. :-P varje gång något sitter åt på magen så vill jag typ spy! XD men jag är glad för symtomen trots att det är jobbigt eftersom jag då vet att det är något som växer där inne. Jag ska dock på ul nästa vecka så då ska jag passa på att kolla att jag inte har fått någon tidig typ gravsjukdom såsom gravdiab eller dylikt eftersom jag har gått upp så mycket i vikt osv. jag hoppas också att illamåendet släpper! ^^
    Åh vad skönt med tidigt ul! Vi har inskrivning först 11januari, känns som en evighet dit. Jag sover oxå dåligt, och idag ville illamåendet inte släppa efter frukost, så sjukskrev mig idag så jag ska få samla lite energi. Tack o lov att det snart är lite julledigt!! Men som du säger så får man försöka ta det som ett tecken på att det är någon som iaf mår bra där inne i magen :) har du hittat något som funkar att äta? Åh du får skriva sen hur undersökningen gick, håller tummarna för att det bara är "normala" gravsymptom!
  • Sally Bally

Hej alla! Kommer in lite sent kanske? ????????

Hade varit kul o följa fler som ska ha barn i Augusti.

Hur många är ni här? ????

• primavolta
    Ronille skrev 2015-12-09 08:22:45 följande:

Hej hoppas det är okej att jag hoppar in här :)?

Fick missfall den 2 November. Och blev gravid på engång. Så hann inte få någon mens emellan. Så om man räknar från ms som senaste mensen har jag beräknad den 9 augusti. Plussade för nån dag sedan och då stod det gravid 3+

Mår jätte illa och känner mig uppsvälld.

Kan inte riktigt glädjas än för är rädd att det händer något. Så längtar till vecka 12.

Har ett barn sedan tidigare

Grattis och välkommen. Fick också mf 1/11 och är nu gravid igen. Bf enl app 6/8 men skulle på 8-9/8 om jag räknar själv :) vilkrn v var du när du fick mf?
    Jag tog ett digitalt i fredagd och då stod det gravid 1-2, undra om man ska oroa sig om du fick 3+... Får testa igen till helgen!

Mår du som förra gången eller mer symtom?
Svar på tråden Augustibebis 2016