• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-07 08:54:37 följande:
    Det här med kub. Min bm sa att de tittar främst efter Downs syndrom och det har jag inga problem med att få ett barn som har. Det skulle bli lika älskat som de andra fastän med lite mer jobb
    Ja missfall i vecka 13 var hemskt! Hade haft små brunaktiga blödningar någon vecka men det kan man ju ha. Dagen innan blev det som en mens och missfallsdagen kom jag inte ens från toaletten . Typiskt var att det var studiedag och alla ungar hemma men sambon på jobbet...ditt tidiga missfall, blev det som en mens? Eller hur var det? Jag tänkte jag skulle berätta för barnen när ett missfall skulle märkas. Ingen ide att berätta redan och få missfall som de inte märker av. Ett sent märker de ju av och måste ändå få veta vad som hänt, tänker jag... Nu börjar jag må mer o mer illa på morgnarna. Både välkommet och inte...
    Härligt med illamående ;) jag blir typ liiite glad varje gång jag känner av det :)

Åhh såå typiskt! Måste varit jättejobbigt med barnen hemma, visste de om det?
    Klokt tänkt kring kub!

Mitt mf var typ som mens, vaknade med mensvärk och blödde. Blödde 6 dagar och sen typ klart... Är väldigt tacksam för att det gick smidigt!

Har du bokat inskrivning?
  • primavolta
    primavolta skrev 2015-12-07 20:18:13 följande:
    Jag ska ringa imorgon, är då v 6+2. Tänker att det är lika bra att ha det gjort och det är roligt att ha en tid att se fram mot :)
    Inte 6+2 utan 5+2 :)
  • GrukanGrace

Tack. Vi har också försökt ett tag, 7 ivf och nu 4:e på naturligt vis med immunsupport.

Ja vi fortsätter att hoppas lite till. Nivån är låg men ok men takten är för långsam tror jag. Men vi får se. Tack för hjälpen! Kram

Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-07 21:42:38 följande:

Jag vill först säga att jag kan ingenting om det här men efter tre års försök, 6 mån hormonbehandling och ett ivf utan befruktning så blev vi tillslut gravida spontant. Jätteroligt men är superorolig att nåt ska gå fel och googlar på allt. Inklusive utomkved. Om man googlar på hcg tabell så får man fram att 5 veckor efter mens (där jag tänker att du är så ska hcg ligga på 19-7340 och där befinner ju du dig så ge inte upp än...

• Cupcake01
    Jag ringde bm dagen efter jag plussade, dvs förra tisdagen. Fick en tid den 5 jan och jag längtar sååå. Det blir jobbigt över jul och bara gå och vänta på det där besöket. Det känns inte riktigt definitivt förrän man varit där.. 
  • Lnorden

Hej!

Jag plussade igår, 4+3. Fick ett supertidigt missfall försök 1 och är nu gravid 1 månad senare???? Jag ringde bm igår och har fått en tid på tisdag. Beräknad 11/8.

Jag känner en så länge endast av ömma bröst, mår annars som vanligt:)

• Lnorden
    Lnorden skrev 2015-12-08 10:31:03 följande:

Hej!

Jag plussade igår, 4+3. Fick ett supertidigt missfall försök 1 och är nu gravid 1 månad senare???? Jag ringde bm igår och har fått en tid på tisdag. Beräknad 11/8.

Jag känner en så länge endast av ömma bröst, mår annars som vanligt:)

. ska såklart vara en glad gubbe, inte ????
  • lenaerik86

Har ni mycket symptom redan? Jag har mått illa några gånger och blir lätt yr så jag försöker äta minst var 3e timme. Är även väldigt trött men med en 1åring är ju sömnen lite lätt lidande redan haha. Har även fått mjölk redan, inget som läcker än som tur är, var ju iofs bara 2 mån sen jag slutade amma så inte så konstigt kanske. Har även lite ljusbruna flytningar ibland men jag försöker att inte oroa mig, blödde en hel del sist och det gick ju bra :)

• Cupcake01
    lenaerik86 skrev 2015-12-08 10:38:20 följande:

Har ni mycket symptom redan? Jag har mått illa några gånger och blir lätt yr så jag försöker äta minst var 3e timme. Är även väldigt trött men med en 1åring är ju sömnen lite lätt lidande redan haha. Har även fått mjölk redan, inget som läcker än som tur är, var ju iofs bara 2 mån sen jag slutade amma så inte så konstigt kanske. Har även lite ljusbruna flytningar ibland men jag försöker att inte oroa mig, blödde en hel del sist och det gick ju bra :)

Jag kan känna mig litelite illamående när det börjar närma sig lunchdags.. Ömma bröstvårtor också. Och så tröttheten förstås. Jag har också en liten hemma (2 år) så tröttheten kan ju även bero på det :)
    Jag känner dock att mitt tålamod är nere på en 0. Blir jätteirriterad på sonen vad han än gör och så får jag jättedåligt samvete efter och måste krama och pussa på honom direkt efter ;)
  • Angdev

Jag pillade lite med listan, hoppas det e ok :)

BF AUGUSTI 2016

1/8 
    lenaerik86, 2:a barnet
    ninawest, 2:a barnet
    NiHa, 1:a barnet
    melissa8601, 1:a barnet
    IcenLeia
    Nardil, 2:a barnet
    Alltidväntarmanpånåt, 2:a barnet
    kricke, 1.a barnet
    Blomsterbitch, 1:a barnet

2/8 
    Nessling, 1:a barnet
    HJohannesson, 1:a barnet
    Asofieh, 1:a barnet
    Yennie88, 1:a barnet
    pd1984, 1:a barnet
    Paulas mamma, 3:e barnet
    Emmi0306, 1:a barnet
    Linisela
    Tahmina
    Lullisen, 2:a barnet

3/8
    widann, 1:a barnet
    Sommarmalva, 4:e barnet
    Tildas Mamma 01, 3:e barnet
    jonken, 1:a barnet

4/8
    grodan26, 1:a barnet
    MDKE, 2:a barnet
    Skroenan

5/8 
    Fröjd, 2:a barnet
    Lia87, 2:a barnet
    sommarblomma1, 3:e barnet
    Emibjn, 1:a barnet
    Mliizz
    Milli_1
    Sopnali, 1:a barnet
    Grodkvinnan
    Myran87, 1:a barnet

6/8 
    Drömmer om tre, 3:e barnet
    Fjonkis, 2:a barnet
    Styx, 4:e barnet
    annelif87, 2:a barnet
    nathaliiee, 2:a barnet
    primavolta, 3:e barnet
    anlili, 2:a barnet
    Myran76, 2:a barnet
    Marie1184, 2:a barnet

7/8 
    Girl25, 2:a barnet
    Annojj, 2:a barnet
    SS_2
    Helni, 1:a barnet
    Paulinha85
    Jentho, 2:a barnet

8/8 
    förstabarnet, 1:a barnet
    GrukanGrace, 2:a barnet
    pugsnotdrugs, 1:a barnet
    Caliin, 3:e barnet

9/7
    Mellanstadieläraren
    sowe81, 2:a barnet
    19Jen91, 1:a barnet
    FruFrau, 1:a barnet
    Katten86, 2:a barnet
    Lillan090815, 3:e barnet

10/8 
    Lajkie, 4:e barnet
    I am Annahoj
    yellowledbetter, 1:a barnet
    paron, 3.e barnet

11/8
    Johannie
    Lnorden

12/8
    Smultrontjejen
    1996
    Sanna1986, 2.a barnet

15/8  

Angdev, 2:a barnet

20/8
    Mammabertil, 4:e barnet

OKLART BF

jenwa
    Spartacus, 4:e barnet
    Flizan91, 1:a barnet
    Cupcake01, 2:a barnet
    Bonusmorsan
    rutigsvans, 2.a barnet
    juni2009, 2:a barnet
    Evelinab, 1:a barnet
    Cliin, 3.e barnet
    BeckaRebecka

• förstabarnet
    lenaerik86 skrev 2015-12-08 10:38:20 följande:

Jag har inga symtom alls utom molvärk i olika mängd som kommer och går. Borde väl vara tacksam, men är mest orolig.
Svar på tråden Augustibebis 2016