• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • primavolta
    Ronille skrev 2015-12-09 13:30:46 följande:

[quote=76097946][quote-nick]primavolta skrev 2015-12-09 11:39:12 följande:[/quote-nick]Grattis och välkommen. Fick också mf 1/11 och är nu gravid igen. Bf enl app 6/8 men skulle på 8-9/8 om jag räknar själv :) vilkrn v var du när du fick mf?

Jag tog ett digitalt i fredagd och då stod det gravid 1-2, undra om man ska oroa sig om du fick 3+... Får testa igen till helgen!

Mår du som förra gången eller mer symtom?[/quote

]

Jag var i vecka 7 då. Du då?

Jag mår nog mer illa än förra gången. Och känne mig större. Vet inte om det är för att jag har ätit mer:).

Folk har kommenterat att jag ser gravid ut. Känns alldeles för tidigt för det nu :)

Är nog ingen fara.

V 6+0 skedde mitt mf.

Jag känner också mer (tror jag iaf) än förra. Har en bättre känsla också men man nojar ju sjukt mycket ändå. Brösten ilar, illamående, molvärk, trött..

Nä hoppas inte, men tar ett digitalt till helgen tror jag :)
  • primavolta
    Sally Bally skrev 2015-12-09 20:31:53 följande:

Ok. Men det är ju väldigt konstigt. Hur kan de skilja sej så många dagar? ????

Har alla ringt MVC? Jag har inte ringt än.

Plussade för 10 dagar sedan.

Har ett barn sen innan så tycker inte det är så där jätte akut än.

Sist slängde man sej på luren direkt ju ????

Jag ringde efter en vecka mycket för att vara säker på att få bli inskriven på Södra BB här i Sthlm där det lätt kan bli fullt...
  • laila88

Hej hej! Skulle vilja hänga på här.

Testade positivt i helgen och tog ett med veckoindikator i veckan för skojskull som visade 2-3 :). Enligt beräkningar ska bf vara 14/8 så är i vecka 5 nu. Har två barn sedan innan varav ena är 10 år och andra bara 8 månader :) så går allt som det ska kommer tredje väldigt tätt inpå :)

Hittills har jag illamående och växtvärk. Växtvärken lockar ju fram lite negativa tankar så det är lite jobbigt. Skulle så himla gärna göra tidigt ul så man får se att det är nån där inne :D men här får man nog bara göra det om det finns en skälig anledning till det. Men gäller väl bara att hålla tummarna.

• primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-09 21:37:57 följande:
    Denna graviditet är som de andra som gått bra. Illamående dagarna igenom men värst på morgonen. Förra grav. Var tvärtom att det smög sig på under dagen och jag kände på mig hela tiden att nåt var annorlunda den gången. Vet inte om kroppen visste... Nu har även brösten börjat ömma! Yippei! Ju fler symptom desto bättre

Tror att jag berättar för barnen snart ändå eftersom jag mår dåligt. Nu vet de ju med att det kan gå fel. Men känner att det kanske skulle vara mysigt att hoppas tillsammans med dem? För de skulle märka på mig ändå om jag fick missfall. Tänkte om jag skulle berätta för mina föräldrar och syskon på julafton. Vi bor 8 mil från varandra så är ju kul att berätta när vi ses. Och att även de vet sen IFALL det blir missfall. Vill ha med familjen liksom.
    Kanske att din 4 åring skulle förstå? Fast där är det kanske svårare att förklara ett ev. Missfall.... Men visst är det svårt! Man vill ju bara berätta på en gång liksom.

Nej jag har inte tagit flera test. Hade nog gjort ifall jag hade hemma men använde mitt sista vid plusset. Har du testat flera? Hormonet finns ju även kvar efter ett missfall så det visar ju inget egentligen.

Jo men jag skulle tro de gör vul. Hur ska de annars kunna avgöra vilken vecka du är i? Vad härligt isåfall! Önskar jag fick göra ett. Men får vänta till kub i vecka 3.

Idag har jag fått dricka kaffe mot min vilja på jobbet bara för att dölja illamående och halsbränna fick jag på köpet hur gör du på jobbet? Lyckas du dölja?
    Åhh vad bra med illamående, ömma bröst och inte minst en bra känsla :) jag välkomnar också mer symtom. Blir typ jätteglad när jag blir illamående haha..

Ja det blir ju svårt att inget säga om du mår dåligt, annars undrar de väl över det?! Vilken fin julklapp till din familj :)
    Jag tror jag väntar med barnen tills vidare och berättar om jag börjar må dåligt eller när jag gjort nåt slags ultraljud!

Jag ska testa digitalt i helgen igen. Fick 1-2 senast och vill se att det blivit nån skillnad. Efter mitt mf blev det helt blankt väldigt snabbt så tänker att det kaaanske skulle kunna visa nåt. Men kanske mest för att ha nåt att göra....

Jag dricker en kopp på morgonen på jobbet. Är sjuksköterska på en avd där vi ger cytostatika till en del patienter. Så det sprider sig rätt fort när de märker att man inte handhar cytostatika längre..då fattar alla direkt. Både pos och neg, inte så kul få jag fick mitt mf att ALLA visste på jobbet, men de är gulliga och stöttande! Vad jobbar du med?

Ja hoppas verkligen på ultraljud!!! :)
  • Blomsterbitch
    I am Annahoj skrev 2015-12-09 09:21:42 följande:
    Jag måste ha din mailadress som är kopplad till ditt FB-konto, skicka den så kan jag bjuda in dig :)
    Jag skulle också vilja gå med i gruppen. moa087@hotmail.com =)
  • FruFrau
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-09 19:22:26 följande:

Menar du hypotyreos (brist på sköldkörtelhormon)? Jag utvecklade det i min förra graviditet. Tog först ett prov som visade att tsh var 5,3 (skulle va mellan 0,2-4,2, och ja ett högt värde visar låg ämnesomsättning/hormonbrist). Tror det var omkring v 8, sedan ett nytt prov för att verkligen bekräfta. Vet inte vad det visade (har det inte uppskrivet) men det blev att jag från v 11 fick äta Levaxin. Jag va precis som du orolig för att jag fått det insatt försent och att bebisen skulle få neurologiska skador, men det behövde jag inte oroa mig för sa min bm. Tydligen kan bebisen roffa åt sig ganska mkt av det lilla som finns där i början så det blir mer jag som får tydligare symptom men om det skulle fortsatt utan behandling så skulle det finnas för lite även för bebisen för den behöver mer och mer eftersom den växer. Sedan fick jag ca va sjätte vecka under restenav graviditeten ta nya prover för att säkerställa rätt dos. Detta är ju snart fem år sedan och sedan dess har jag fortsatt knapra Levaxin. Ska ta nya tester på fre och se så det är ok värde även nu när jag är gravid igen. Nu känner jag mig inte alls orolig. Har aldrig riktigt haft några direkta symptom. Lite svårare att gå ner i vikt dock men har även pcos så vet inte riktigt vad som är boven i dramat. Tror jag läst någonstans att dessa oftast hör ihop men är inte säker på det.

Hoppas mitt svar lugnat dig något:)

rutigsvans skrev 2015-12-09 22:15:38 följande:

fick också lämna ett nytt prov för det igår för det första var förhöjt, är så himla nervös för att det ska vara så :(

hur går det för dig? fick du nått svar?

Åh! Tack för ditt svar! Jag tog första provet 30 nov. En vecka senare fick jag supersunkig information att jag måste lämna ett till så fort jag kunde. Gick dit i förrgår. Sen har jag ringt och terroriserat 1177, barnmorskemottagningen, telefonsvarare, vårdcentralen och alla jag kan komma på för jag får ingen att prata med!!!! Hade verkligen nästan en panikattack igår. (Min mamma förlorade ett barn i vecka 14 pga obehandlad hypoterios, men hon var väääääääldigt sjuk. Nått år senare var mamma fortfarande obehandlad och hennes hjärta slutade slå då o då så hon var väldigt nära att gå bort när jag var 9 år så får jättedåligt minen av allt det här.) Tillslut fick jag tag på en okänd barnmorska som sa att mitt THS låg på 5,4. Jag fick en telefontid hos en läkare nu på måndag och jag hoppas att jag kan få medicinering då direkt. Både enligt vårdgivarguiden.se och en sjuksyster på 1177 så påverkas barnet på en gång men hon sa att min barnmorska kan ha bedömt att mina värden inte är så höga att det är en akut situation. Men också som du sa Alltidväntarmanpånågt: att det nog är min kropp som mår extra dåligt nu, men att bebisen som är så liten får det lilla den behöver. Sköldkörteln är ju inte helt död, den är ANSTRÄNGD och kan fortfarande producera hormonet som bebisen behöver. Är i vecka 6+1 och hoppas jag får medicin så snart som möjligt. Jag vet att jag har gjort allt jag kan o ringt till alla jag kan ringa till, mer kan jag inte göra så ska försöka hitta nån glädje nu över helgen och inte stressa... Symtom som lika gärna skulle kunna ha med graviditeten att göra: sjuk trött, går o lägger mig innan 9 varje kväll och sover minst en timme middag varje dag. Magen blir hårdare för varje dag, vaknar av tarmsmärtor de senaste nätterna, oro och lite ont i lederna... Väldigt diffusa symtom. Hoppas det går bra för dig också rutigsvans, skriv gärna sen vad du fick för värde på provet!! Jag känner av tydliga graviditetstecken samtidigt så känner mig lite lugnare av det :)
  • sofie.sv89

hej! Hoppar in här :) plussade igår morse!! beräknad bf 16/8. Vi väntar nu vårt första barn :) är fortfarande i chock men jätteglad!!!

• Fidelisen
    ninawest skrev 2015-12-09 22:40:36 följande:

Grattis till plusset!

Var inte du med i gruppen bf april 2014? Känner igen ditt namn :)

Det var jag. Lillan kom den 1 maj
  • Fidelisen
    laila88 skrev 2015-12-09 23:22:13 följande:

Hej hej! Skulle vilja hänga på här.

Testade positivt i helgen och tog ett med veckoindikator i veckan för skojskull som visade 2-3 :). Enligt beräkningar ska bf vara 14/8 så är i vecka 5 nu. Har två barn sedan innan varav ena är 10 år och andra bara 8 månader :) så går allt som det ska kommer tredje väldigt tätt inpå :)

Hittills har jag illamående och växtvärk. Växtvärken lockar ju fram lite negativa tankar så det är lite jobbigt. Skulle så himla gärna göra tidigt ul så man får se att det är nån där inne :D men här får man nog bara göra det om det finns en skälig anledning till det. Men gäller väl bara att hålla tummarna.

Jag tror att det är växtvärt jag har också och som du skriver så lockar den fram negativa tankar. Skulle haft min mens idag och det känns hela tiden som att den kommer.
  • GrukanGrace

Är nu i v 5:3, i morgon kl 8 skall vi ta 4:e blodprovet för att se hur mitt HCG utvecklats. Det ser inte bra ut såhär långt dubblas var fjärde dag bara.

Efter flera år av försök och MF är jag inte så hoppfull. Så har du en tumme över så håll den gärna. Får svar vid kl 11 i morgon.

Kram och grattis alla plussare!

Svar på tråden Augustibebis 2016