Augustibebis 2016
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
[quote=76097946][quote-nick]primavolta skrev 2015-12-09 11:39:12 följande:[/quote-nick]Grattis och välkommen. Fick också mf 1/11 och är nu gravid igen. Bf enl app 6/8 men skulle på 8-9/8 om jag räknar själv :) vilkrn v var du när du fick mf?
Jag tog ett digitalt i fredagd och då stod det gravid 1-2, undra om man ska oroa sig om du fick 3+... Får testa igen till helgen!
Mår du som förra gången eller mer symtom?[/quote
]
Jag var i vecka 7 då. Du då?
Jag mår nog mer illa än förra gången. Och känne mig större. Vet inte om det är för att jag har ätit mer:).
Folk har kommenterat att jag ser gravid ut. Känns alldeles för tidigt för det nu :)
Är nog ingen fara.
Ok. Men det är ju väldigt konstigt. Hur kan de skilja sej så många dagar? ????
Har alla ringt MVC? Jag har inte ringt än.
Plussade för 10 dagar sedan.
Har ett barn sen innan så tycker inte det är så där jätte akut än.
Sist slängde man sej på luren direkt ju ????
Hej hej! Skulle vilja hänga på här.
Testade positivt i helgen och tog ett med veckoindikator i veckan för skojskull som visade 2-3 :). Enligt beräkningar ska bf vara 14/8 så är i vecka 5 nu. Har två barn sedan innan varav ena är 10 år och andra bara 8 månader :) så går allt som det ska kommer tredje väldigt tätt inpå :)
Hittills har jag illamående och växtvärk. Växtvärken lockar ju fram lite negativa tankar så det är lite jobbigt. Skulle så himla gärna göra tidigt ul så man får se att det är nån där inne :D men här får man nog bara göra det om det finns en skälig anledning till det. Men gäller väl bara att hålla tummarna.
Menar du hypotyreos (brist på sköldkörtelhormon)? Jag utvecklade det i min förra graviditet. Tog först ett prov som visade att tsh var 5,3 (skulle va mellan 0,2-4,2, och ja ett högt värde visar låg ämnesomsättning/hormonbrist). Tror det var omkring v 8, sedan ett nytt prov för att verkligen bekräfta. Vet inte vad det visade (har det inte uppskrivet) men det blev att jag från v 11 fick äta Levaxin. Jag va precis som du orolig för att jag fått det insatt försent och att bebisen skulle få neurologiska skador, men det behövde jag inte oroa mig för sa min bm. Tydligen kan bebisen roffa åt sig ganska mkt av det lilla som finns där i början så det blir mer jag som får tydligare symptom men om det skulle fortsatt utan behandling så skulle det finnas för lite även för bebisen för den behöver mer och mer eftersom den växer. Sedan fick jag ca va sjätte vecka under restenav graviditeten ta nya prover för att säkerställa rätt dos. Detta är ju snart fem år sedan och sedan dess har jag fortsatt knapra Levaxin. Ska ta nya tester på fre och se så det är ok värde även nu när jag är gravid igen. Nu känner jag mig inte alls orolig. Har aldrig riktigt haft några direkta symptom. Lite svårare att gå ner i vikt dock men har även pcos så vet inte riktigt vad som är boven i dramat. Tror jag läst någonstans att dessa oftast hör ihop men är inte säker på det.
Hoppas mitt svar lugnat dig något:)
fick också lämna ett nytt prov för det igår för det första var förhöjt, är så himla nervös för att det ska vara så :(
hur går det för dig? fick du nått svar?
hej! Hoppar in här :) plussade igår morse!! beräknad bf 16/8. Vi väntar nu vårt första barn :) är fortfarande i chock men jätteglad!!!
Grattis till plusset!
Var inte du med i gruppen bf april 2014? Känner igen ditt namn :)
Hej hej! Skulle vilja hänga på här.
Testade positivt i helgen och tog ett med veckoindikator i veckan för skojskull som visade 2-3 :). Enligt beräkningar ska bf vara 14/8 så är i vecka 5 nu. Har två barn sedan innan varav ena är 10 år och andra bara 8 månader :) så går allt som det ska kommer tredje väldigt tätt inpå :)
Hittills har jag illamående och växtvärk. Växtvärken lockar ju fram lite negativa tankar så det är lite jobbigt. Skulle så himla gärna göra tidigt ul så man får se att det är nån där inne :D men här får man nog bara göra det om det finns en skälig anledning till det. Men gäller väl bara att hålla tummarna.
Är nu i v 5:3, i morgon kl 8 skall vi ta 4:e blodprovet för att se hur mitt HCG utvecklats. Det ser inte bra ut såhär långt dubblas var fjärde dag bara.
Efter flera år av försök och MF är jag inte så hoppfull. Så har du en tumme över så håll den gärna. Får svar vid kl 11 i morgon.
Kram och grattis alla plussare!