Alkohol på julafton?
Hur gör ni på jul i er familj?? Dricker ni alkohol på julen?
Vi har olika traditioner här hemma och diskuterar det. Kommer bli ett rätt stort firande med släktingar i olika åldrar (från 2 till 86).
Vi har olika traditioner här hemma och diskuterar det. Kommer bli ett rätt stort firande med släktingar i olika åldrar (från 2 till 86).
Det kommer att serveras alkohol, men jag kommer inte att dricka något annat än vatten.
Tycker inte om glögg, snaps, öl eller vin till maten så då står jag över helt.
Övriga gäster som inte kör kommer förmodligen ta en välkomstglögg vid 12-tiden. En eller två snapsar till maten. Kommer inte ihåg om det serveras vin eller om det bara är öl till maten.
Sedan blir det kanske en whisky eller gin och tonic fram emot kl 20-21.
Ingen har någonsin varit överförfriskad. Tycker inte ens att någon varit märkbart påverkad.
De som vill dricker glögg till Kalle Anka, öl och snaps till maten och vin på kvällen. Jag kan nog känna av det lite, men ingen blir otrevlig eller beter sig olämpligt.
En glögg eller en julöl är väl helt okej ..
Har någon i sällskapet problem med alkohol bör inte alkohol serveras. Däremot är julöl och snaps till julmaten väldigt gott. Och ett glas vin på kvällen eller GT. Barn bör aldrig se sina föräldrar fulla men att servera alkoholhaltiga drycker är en annan sak. Barn ska vara i fokus på julafton och inte behöva ta hand om sina föräldrar eller se dem bete sig konstigt.
Ja. Glögg till fikat och öl till maten.
Har någon i sällskapet problem med alkohol bör inte alkohol serveras.
Vi har vinglögg, öl och snaps till maten för de som önskar.
O
.....sen finns det även alkoholfri glögg
....
Har någon i sällskapet problem med alkohol bör inte alkohol serveras. Däremot är julöl och snaps till julmaten väldigt gott. Och ett glas vin på kvällen eller GT. Barn bör aldrig se sina föräldrar fulla men att servera alkoholhaltiga drycker är en annan sak. Barn ska vara i fokus på julafton och inte behöva ta hand om sina föräldrar eller se dem bete sig konstigt.