Alkohol på julafton?
Hur gör ni på jul i er familj?? Dricker ni alkohol på julen?
Vi har olika traditioner här hemma och diskuterar det. Kommer bli ett rätt stort firande med släktingar i olika åldrar (från 2 till 86).
Hur gör ni på jul i er familj?? Dricker ni alkohol på julen?
Vi har olika traditioner här hemma och diskuterar det. Kommer bli ett rätt stort firande med släktingar i olika åldrar (från 2 till 86).
Ja
Ja, öl och snaps, glögg. Även annat till gottebordet.
Ja. Precis som vi ibland gör vilken annan dag som helst. Vi är nämligen av sorten som inte automatiskt likställer dricka alkohol med "supa sig dyngrak".
De jular vi firar med min familj så dricks det alkohol till maten, men firar vi med mannens familj så blir det lättöl, då hans pappa och hans sambo är alkoholister båda två.
Vi dricker alkohol på julafton, och på juldagen och på nyårsafton och på midsommarafton och lördagen den 5e september och torsdagen den 27 april. Stupfull har nog ingen blivit på i alla fall 10 år eller mer. Det var nog flera år sedan jag såg någon vuxen i vår familj ens lite lagom salongsberusad.
Nej, har aldrig gjort det.
Det beror helt på hur många vit jul-trådar som hinner komma under de närmaste veckorna. Blir det för många så tänker jag dricka något för att motverka i varje fall en person som tror att alkoholproblematik kan lösas genom att de som hanterar alkohol väl avstår en julöl eller en snaps.
De som vill brukar dricka öl eller vin. Ngn enstaka tar snaps helt efter tycke. Jag dricker inte alkohol alls (tycker inte om). Barnen är med och ingen verkar tycka att det är några problem. Är inte orolig att dem tar skada då alla kan uppföra sig trots lite vin.
Ja, det tycker jag är trevligt, så det gör jag/vi.
Japp. Julöl, snaps och glögg. Jag avstår dock snapsen, gillar inte spritsmaken.