Anton Chigurh skrev 2018-04-22 05:38:52 följande:
Ahhh, men eftersom det är, enligt dig Bill, är en ökad befolkningsökning som är nyckeln till bättre välfärd i Svea Rike. Så är det ju enkelt!
Ta in 350,000 invandrare årligen, minst, så har vi en hyfsad befolkningsökning. Iaf sett på lite sikt. Och välfärden är räddad.
Du borde bli politiker.
Bill.......!
Eller nåt.
Ha en bra dag.
Mvh //Anton
Anton, jag har aldrig påstått att befolkningsökning är nyckeln till bättre välfärd i Svea Rike. Det är synnerligen fult av dig att hitta på saker som jag inte har sagt. Om du vill fabulera på Familjeliv så var snäll och dra inte in mig i dina lögner.
Jag inser självklart att en stark befolkningsökning kan vara utmanande för vissa delar av välfärden. Befolkningsökningen är däremot positiv för tjänstepensionssystemet (som är den viktigaste pensionen för de flesta av oss).
Befolkningsökningen leder till att arbetskraften ökar (p.g.a. att det t.ex. behövs fler pedagoger i skolan, mer vårdpersonal i vården, fler poliser, mer personal i detaljhandeln med personal i livsmedelssektorn o.s.v.) och en större arbetskraft stärker det svenska tjänstepensionssystemet som är beroende av att arbetskraften kan finansiera en allt större grupp pensionärer.
Ha nu en bra dag Anton..