• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hazel Grace

Min BM sa i början också att det bara är för mammans skull. Bebisen tar inte skada av det. Jag personligen får ont i livmodern (antar jag att det är) när jag lyfter mycket och tungt och det började kännas ganska tidigt. Har fått lite annorlunda uppgifter på jobbet pga detta.

Jag upplever att jag inte växer längre och att magen till och med börjar dra sig tillbaka. Känner mig knappt gravid längre och det suger. Vet inte om jag gått upp i vikt för vågen hemma är trasig men jag kan inte se eller känna att jag har gått upp minsta lilla, snarare tvärtom. Åh nu börjar dom där hjärnspökena igen! Fan jag vill göra mitt ul NU och se hur det ser ut. Två veckor kvar. Fan. Så segt!

• skattenmust
    Hazel Grace skrev 2016-03-24 16:56:56 följande:

Min BM sa i början också att det bara är för mammans skull. Bebisen tar inte skada av det. Jag personligen får ont i livmodern (antar jag att det är) när jag lyfter mycket och tungt och det började kännas ganska tidigt. Har fått lite annorlunda uppgifter på jobbet pga detta.

Jag upplever att jag inte växer längre och att magen till och med börjar dra sig tillbaka. Känner mig knappt gravid längre och det suger. Vet inte om jag gått upp i vikt för vågen hemma är trasig men jag kan inte se eller känna att jag har gått upp minsta lilla, snarare tvärtom. Åh nu börjar dom där hjärnspökena igen! Fan jag vill göra mitt ul NU och se hur det ser ut. Två veckor kvar. Fan. Så segt!

aaa tack den där känslan aså, jag har varit superkänslig idag, och känner mig inte det minsta gravid, är dessutom så uppe i varv  så jag hinner knappt känna lillan heller, men tack å lov så har jag gjort det vid något tillfälle idag. Tycker åxå att min mage står stilla, fast jag e ganska så stor, men rätt vad det är så smäller det väl på, dock så har jag gått upp 8.5 kg.
    Mitt Rul är den 7 april och på något sätt så känns det som en milstolpe, för då tillhör man plötsligt förlossningen :) Om man vill söka akut vill säja.
    Jag kan för övrigt inte fatta för något i världen hur mn man kan vilja ha fler barn, jag är som en drake när jag är gravid...hemskt...
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-03-24 14:19:02 följande:

Oki, min har börjar synas lite mer nu, haha tom så mannen frågade- Är det hår?? hahahahah

Jag älskar mina barn och jag älskar att vara gravid, det är himla mysigt, Men jag tror inte att jag är en sådan person som mår så bra av att vara det av någon anledning, har gråtit hela dan nu och känner mig värdelös, jag vill bara kunna slappna av och njuta, men såå händer det saker i vardagen, bussen bromsar in snabbt å hårt, mina barn kivas, man halkar osv- jag får nippran!!!

Allt jag vill är att få njuta av min gravidtet, men jag blir en drake och är mest orolig över saker som händer i vardagen....

Pratade med mvc idag ang lyft och det är bara för mammans skull, fogar, bäcken osv som man ska undvika det.

Jag trodde jag skulle ÄLSKA att vara gravid, har verkligen sett fram emot det så länge jag velat ha ett barn till! Men oj, oj, oj vad jag hade fel! Detta är verkligen inte jag! Men tror jag skulle känt lite annorlunda om jag mått bättre än jag gör.

Jobbigt med ditt humör/känslor! Jag är ganska lugn faktiskt där och inte alls känslig eller så. Tycker jag iaf! Min sambo kanske inte håller med mig
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-24 18:15:03 följande:
    Jag trodde jag skulle ÄLSKA att vara gravid, har verkligen sett fram emot det så länge jag velat ha ett barn till! Men oj, oj, oj vad jag hade fel! Detta är verkligen inte jag! Men tror jag skulle känt lite annorlunda om jag mått bättre än jag gör.

Jobbigt med ditt humör/känslor! Jag är ganska lugn faktiskt där och inte alls känslig eller så. Tycker jag iaf! Min sambo kanske inte håller med mig
    Ja samma här, aså jag älskar ju att vara gravid när det känns bra, men så får jag mina dippar där jag känner att det inte är för mig, samtidigt som jag så gärna vill.
    Tallrikar har flugit, tårar sprutar och jag känner mig enormt frustrerad. Jag har ju levt ensam sedan jag var 15 år och är van att fixa allt själv, helt plötsligt så känner jag mig helt handlingsförlamad, så skitjobbigt.
    hahaha skönt för dig att vara lugn, i wish..., haha hmm, ja frågan är vad din sambo tycker , haha
    Kan fortfarande inte fatta det att min man vill ha fler, när jag mitt i gråtattacken snyftar fram, jag kan inte äta vad jag vill, jag kan inte lyfta tungt, jag hatar att åka buss och trängas med människor, jag är ständigt orolig för lillan...jag får utbrott, känner inte igen mig själv, ändå så sa han mitt i allt, jag älskar dig så mycket och vill gärna ha en till sedan, hahaha han måtte blivit galen!!
  • yrjamten

Angående lyft så tror jag att man får känna efter i kroppen själv hur mycket man klarar! Enligt min barnmorska är det ingen fara för barnet men det kan ju bli för mycket och man kan skada ryggen som är extra känslig. Sen som andra har skrivit att det kan framkalla sammandragningar och säkert skynda på ev foglossning..??

Själv lyfter jag sjukt mycket på jobbet. Blir säkert sammanlagt ett par hundra kilo om dagen så man slår ihop alla lyft! Än så länge går det helt okej. Kan få jätteont i ligamenten men det försvinner när jag vilar! Måste tänka på att lyft rätt bara! Är i vecka 21 nu och hoppas kunna jobba på ett bra tag till! :)

• Kela1981

I ämnet humörsvängningar så blir jag galet pedantisk när jag är gravid.
    Synd att jag har en man som är slarvigheten personifierad ha ha ha och ovanpå det en 1,5 åring som städar när hon känner för det.
    Kan blir helt galen för riktigt rubbade saker; typ att sambon matat dottern ur en nappflaska där han kombinerat delarna från olika flaskor så det typ är en blå flaska med en gul ovandel.
    Jag menar ärligt; vad spelar det för roll?!?
    Däremot så inbillar jag mig att jag är duktig på att inte agera på det.
    Men som någon annan sa innan så har sambon säkert en annan syn på den saken ;)

Glad påsk på er allihop <3

• Serah
    skattenmust skrev 2016-03-24 09:04:04 följande:

Någon annan som fått sin hormonrand? Äntligen syns min :)

Både ja och nej haha. Min hormonrand från trean är fortfarande svagt synlig. Den han inte gå bort helt. Får se om det blir kraftigare snart. Hade en lång ganska kraftig rand med trean :p

Hazel grace: jag känner så igen nig i det du skriver! Det enda som gör att jag känner mig gravid är väl typ min trötthet. Och en liten mage. Men om den växer känner jag mig osäker på.

Har hu inte känt mycket fosterrörelser heller. Det jag känt, var det ens rörelser? Har inte känt nåt på flera dagar heller... Vill också ha ul nu! Jag vill försäkra mig om att allt är bra där inne! Två evighetslånga veckor kvar... :( har inte berättat för mina närmaste att jag ens är gravid heller. Och vet inte om jag vill göra det förrän jag vet helt säker på att liten där inne mår bra... det finns även andra skäl till att jag inte berättar.
  • skattenmust
    yrjamten skrev 2016-03-24 19:55:41 följande:

Angående lyft så tror jag att man får känna efter i kroppen själv hur mycket man klarar! Enligt min barnmorska är det ingen fara för barnet men det kan ju bli för mycket och man kan skada ryggen som är extra känslig. Sen som andra har skrivit att det kan framkalla sammandragningar och säkert skynda på ev foglossning..??

Själv lyfter jag sjukt mycket på jobbet. Blir säkert sammanlagt ett par hundra kilo om dagen så man slår ihop alla lyft! Än så länge går det helt okej. Kan få jätteont i ligamenten men det försvinner när jag vilar! Måste tänka på att lyft rätt bara! Är i vecka 21 nu och hoppas kunna jobba på ett bra tag till! :)

mja näee, bm sa idag att det kan inte sätta igång en förlossning men att kvinnans egen kropp kan ta skada...
    Kela1981 skrev 2016-03-24 20:08:54 följande:

I ämnet humörsvängningar så blir jag galet pedantisk när jag är gravid.
    Synd att jag har en man som är slarvigheten personifierad ha ha ha och ovanpå det en 1,5 åring som städar när hon känner för det.
    Kan blir helt galen för riktigt rubbade saker; typ att sambon matat dottern ur en nappflaska där han kombinerat delarna från olika flaskor så det typ är en blå flaska med en gul ovandel.
    Jag menar ärligt; vad spelar det för roll?!?
    Däremot så inbillar jag mig att jag är duktig på att inte agera på det.
    Men som någon annan sa innan så har sambon säkert en annan syn på den saken ;)

Glad påsk på er allihop <3

haha jag ÄR riktigt pedant, men min man är likadan så det funkar bra, däremot så skulle jag åxå störa mig på att blanda flaskorna sådär, e la någon fix ide eller nåt, hahaha
    Tack och Glad påsk önskar jag dig med :)
    Serah skrev 2016-03-24 20:09:07 följande:
    Både ja och nej haha. Min hormonrand från trean är fortfarande svagt synlig. Den han inte gå bort helt. Får se om det blir kraftigare snart. Hade en lång ganska kraftig rand med trean :p

Hazel grace: jag känner så igen nig i det du skriver! Det enda som gör att jag känner mig gravid är väl typ min trötthet. Och en liten mage. Men om den växer känner jag mig osäker på.

Har hu inte känt mycket fosterrörelser heller. Det jag känt, var det ens rörelser? Har inte känt nåt på flera dagar heller... Vill också ha ul nu! Jag vill försäkra mig om att allt är bra där inne! Två evighetslånga veckor kvar... :( har inte berättat för mina närmaste att jag ens är gravid heller. Och vet inte om jag vill göra det förrän jag vet helt säker på att liten där inne mår bra... det finns även andra skäl till att jag inte berättar.
    hehe okey, ja med min dotter så stannade min rand vid naveln, medans den med sonen gick rakt upp mellan boobsen, Men det försvann sedan helt efter förlossningen, ja en tid efter, men du har ju en så liten än :) 
    det sista dagarna så har jag inte känt min lilla så mycket heller, antar att hon vilar upp sig för nästa race, men man vill ju känna lite varje dag. Jag tänkte inte heller berätta först , men klarade bara inte av att vara tyst, hahaha 
    Vilket datum har du Rul, tror det är nära mitt, den 7 de ?
  • Serah

Jag har den 6e så du har rätt att det är nära :)

Min hormonrand gick nog lite upp över naveln men inte lika kraftigt som den nedre delen.

Är verkligen deppig nu. Nere och less. Skulle kunna sätta mig i ett hörn och bara lipa... Redan gråtit en två ggr idag. Så himla känslig. Känner mig lite smått irriterad också.

Tycker deg är mysigt att vara gravid jag med. Om man bortser från oron som kommer ständigt, och att jag vid mina graviditeter varit så lättirriterad och arg. Hehe. Men annars! Förutom allt det där så är det ju mysigt :p

Barnen är magsjuka också. Måste meddela mina föräldrar det. Var planerat att åka till pappa på lördag. Blir ju inte av. Och han är ganska trög så han fattar ju inte att vi inte vill komma när vi är sjuka. Vill inte smitta ner mina syskon och deras barn. De får helt enkelt fira utan oss denna påsk.

• Nmg

Hur mår ni i kroppen? Är i v 17+6 nu ich senaste dagarna har benen kännts som stenar ibland.? Jag jobbar på kontor så jag sitter

nästan hela dagarna och då såg jag värsta strumpranden på vaden på kvällen. Är det vanligt att känna sig " svälld" nu? Idag var jg ute och åt så jag satt still lite för länge det började krypa i benen så när jag kom hem la jag mig i soffan och la upp benen på en kudde. Lär man börja med stödstrumpor nu? Blir man inte beroende av dem? Jag är rädd att jag måste ha de varje dag då?

Svar på tråden BF Augusti 2016