• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-21 20:20:53 följande:

Så var raseri utbrottet fakta ...IGEN, nu e jag fullkomligt rasande, och jupp jag får sd av det!!!!

Oj det låter inte bra, vad händer?

Vet hur jävliga o hur mycket betydelse sd kan ha i slutet iaf
  • Anonym (Nael12)
    Nmg skrev 2016-03-21 20:32:32 följande:

Ska man ha den typ nån vecka efter förlossningen?

Tog på mig den 3 dagar efter fl i någon timme sedan ökade jag tiden för varje gång. Men även det är ju inviduellt. Tycker den va värd att ha iaf :) sen när man går på powerwalks med vagnen och har den på sig så känner man vekligen värmen och de e helt blött av svett när man tar av sig den så den punkt bränner på magen. På mig va de så iaf.
  • Nmg

Det

Låter ju jättebra!ska verkligen införskaffa en sån. Jag håller redan på och planerar träning efter förlossningen. Haha. Jag har aldrig varit en träningsfantast men jag tänker mig typ powerwalks med vagnen och kanske zumba.

Anonym (Nael12) skrev 2016-03-21 20:47:09 följande:

Tog på mig den 3 dagar efter fl i någon timme sedan ökade jag tiden för varje gång. Men även det är ju inviduellt. Tycker den va värd att ha iaf :) sen när man går på powerwalks med vagnen och har den på sig så känner man vekligen värmen och de e helt blött av svett när man tar av sig den så den punkt bränner på magen. På mig va de så iaf.

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-21 20:32:02 följande:

Oj vad har hänt då?

Mika86 skrev 2016-03-21 20:40:34 följande:
    Oj det låter inte bra, vad händer?

Vet hur jävliga o hur mycket betydelse sd kan ha i slutet iaf
    Mina sd släppte ganska så snabbt å var inte kraftiga och gjorde inte ont, men tur att jag fick en tid till bm igår iallafall, Jo saken är denna att mina 2 tidigare barn har jag med min x kille , min dotter träffar honom aldrig men min lille bor halva tiden var hos oss, VARJE vecka och då menar jag varje vecka när han kommer hem till oss så har han, LÖSS. jag får gå direkt från dagis där jag hämtar till apoteket och direkt hem , in i badrummet och behandla, samt slänga alla kläder, ytterkläder i tvättmaskin. NU ikväll så var måttet rågat då han kommer hem för 9 de gången med löss , jag rakade av honom håret. Så nu får det bli ett slut på det.  Jag fattar inte detta, hur i hela helvete kan detta vara möjligt??? Det är inte en behandling som ska vara fler gånger och inget dom små svinen blir immuna ifrån, utan han får det på nytt varje vecka hos sin far. Vansinne!! Sedan tyckte jag att det var konstigt, att han mailade mig och bad mig ta vår son en dag tidigare än vanligt idag, ja men det e klart jag får stå för kostnaden varje gång samt detta jävla tvättandet. Blev så jävla arg så jag bara skrek här hemma och min stacars man fick en skrapa han med när han försökte att lugna ner mig, fick lite sd men inga som gjorde ont eller höll i sig, måste lära mig att behärska humöret nu.

• minMonchichi

Hej på er! Har äntligen varit på ul nu och fick se den lille <3 Så underbart då jag inte känner någon rörelse än (18+4)!

Men jag har en fråga till er...

En natt för två veckor sedan och nu i natt vaknade jag av att magen gjorde ont på höger sida tror jag det var, som kramper till och från. Inte så ont att jag ville gråta, men grimaserade och kunde definitivt inte sova mig igenom. Höll i sig till och från under 5-10 minuter och sen sov jag gott igen.

Är det sammandragningar eller vad tror ni som haft såna? Har ju inga problem i övrigt så är inte orolig, men nu när det hände en andra gång vill man ju veta vad det är ändå.

Tack på förhand

• Nmg

Även fast det inte är barnens fel så förstår jag att man blir less nör det är löss. Det är ju inte mysigt precis. Hoppad det känns böttre idag!

skattenmust skrev 2016-03-21 21:37:18 följande:

Mina sd släppte ganska så snabbt å var inte kraftiga och gjorde inte ont, men tur att jag fick en tid till bm igår iallafall, Jo saken är denna att mina 2 tidigare barn har jag med min x kille , min dotter träffar honom aldrig men min lille bor halva tiden var hos oss, VARJE vecka och då menar jag varje vecka när han kommer hem till oss så har han, LÖSS. jag får gå direkt från dagis där jag hämtar till apoteket och direkt hem , in i badrummet och behandla, samt slänga alla kläder, ytterkläder i tvättmaskin. NU ikväll så var måttet rågat då han kommer hem för 9 de gången med löss , jag rakade av honom håret. Så nu får det bli ett slut på det.  Jag fattar inte detta, hur i hela helvete kan detta vara möjligt??? Det är inte en behandling som ska vara fler gånger och inget dom små svinen blir immuna ifrån, utan han får det på nytt varje vecka hos sin far. Vansinne!! Sedan tyckte jag att det var konstigt, att han mailade mig och bad mig ta vår son en dag tidigare än vanligt idag, ja men det e klart jag får stå för kostnaden varje gång samt detta jävla tvättandet. Blev så jävla arg så jag bara skrek här hemma och min stacars man fick en skrapa han med när han försökte att lugna ner mig, fick lite sd men inga som gjorde ont eller höll i sig, måste lära mig att behärska humöret nu.

• Emmasofiabe
    minMonchichi skrev 2016-03-22 07:34:10 följande:

Hej på er! Har äntligen varit på ul nu och fick se den lille <3 Så underbart då jag inte känner någon rörelse än (18+4)!

Men jag har en fråga till er...

En natt för två veckor sedan och nu i natt vaknade jag av att magen gjorde ont på höger sida tror jag det var, som kramper till och från. Inte så ont att jag ville gråta, men grimaserade och kunde definitivt inte sova mig igenom. Höll i sig till och från under 5-10 minuter och sen sov jag gott igen.

Är det sammandragningar eller vad tror ni som haft såna? Har ju inga problem i övrigt så är inte orolig, men nu när det hände en andra gång vill man ju veta vad det är ändå.

Tack på förhand

Jag hade liknande fast det höll i sig i några timmar under natten och sen åkte jag till akuten men dom hittade ingenting dom tror det var en sån vanlig cysta som sprack
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-22 08:14:14 följande:

Även fast det inte är barnens fel så förstår jag att man blir less nör det är löss. Det är ju inte mysigt precis. Hoppad det känns böttre idag!

Nej självklart så är det inte min gulleplutts fel, Men hans far behandlar honom aldrig och det är hos honom han alltid får lössen. DET gör mig rasande, men nu snaggade jag hans hår igår så nu lär det inte bli så lätt att få dom igen ;)
    Och tack så mkt, det känns bättre idag. Kom just hem från mvc, var nära på att få ett rejält bryt, skulle bara dit och lyssna på hjärtat....hon fann inget hjärtljud och tryckte hårade å hårdare, till slut fick jag ont på riktigt och sa till henne, näe men nu trycker du för hårt, jag får ont. Hon sa- ja jag trycker hårt för jag hittar det inte, men jag ska hämta en annan bm snart om jag inte hittar hennes hjärtljud. Paniken i min mans ögon och i mitt eget hjärta... Men då hittade hon lillen som blev uppenbart störd av det hela och flyttade på sig. Men så hårt som hon tryckte så undrar jag om inte ett blåmärke är att förvänta sig, hon sa själv, ja jag trycker hårt men den lilla ligger så skyddad där inne. Men jag   min man var hlt eniga om att ALDRIG gå till en annan bm än den jag har ordinarie, denna var bara just idag för att min vanliga var upptagen. Jag kan inte fatta att min man vill ha fler barn när jag e så orolig å jobbig hela tiden. Nu ska man nojja för att hon tryckte dopplern så hårt ....
  • Zarizen

Nu har vi varit på ultraljud var verkligen helt säkert på att det var en tjej men icke sa nicke, en liten sak stack upp så det blir en lillebror till storebror Liam här hemma men allt såg bra ut och BF är fortfarande 22/8. Han låg dock knasigt (upp och ner) först och vägrade vända på sig så bm fick trixa en hel del för att kunna se allt och bla könet

Roligt var det iaf så nu kan man börja köpa mer grejer när man vet könet :-3

Svar på tråden BF Augusti 2016