• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-03-21 19:28:06 följande:

Jag använde inte heller med dottern men känner att jag nog hade dragit nytta av det. Vart riktigt vältränad innan jag fick henne med KS och känner inte att jag återfick formen alls innan jag blev gravid igen. Detta trots träning. Träning av bukmuskulaturen ska man ändå undvika fram tills att magmusklerna har gått ihop igen så fram tills dess tror jag inte att det gör någon skada. Den tiden är ju dock väldigt individuell så som du säger beror det väl på vad man har för kroppstyp och hur kroppen återhämtar sig efter fl.

Denna gången tror jag att jag ska prova en. Kommer att ha en nyfödd och en hyfsat klängig 2-åring så det blir mycket lyftande för denna ryggen :/

Ja, du har ju rätt i att klängigt barn sen tidigare inte direkt hjälper ryggen att återhämta sig på ett bra sätt.. Samma som det inte hjälper mot foglossning nu under grav. :/ Jag får nog se hur det känns efter fl. Försvinner foglossningen och den går lika smidigt som förra gången ska jag nog vara fit for fight igen. Annars får jag kanske se på nåt bälte för att stödja upp jag med! :P
  • Snuttispluttis
    minMonchichi skrev 2016-03-22 07:34:10 följande:

Hej på er! Har äntligen varit på ul nu och fick se den lille <3 Så underbart då jag inte känner någon rörelse än (18+4)!

Men jag har en fråga till er...

En natt för två veckor sedan och nu i natt vaknade jag av att magen gjorde ont på höger sida tror jag det var, som kramper till och från. Inte så ont att jag ville gråta, men grimaserade och kunde definitivt inte sova mig igenom. Höll i sig till och från under 5-10 minuter och sen sov jag gott igen.

Är det sammandragningar eller vad tror ni som haft såna? Har ju inga problem i övrigt så är inte orolig, men nu när det hände en andra gång vill man ju veta vad det är ändå.

Tack på förhand

Tror det kan ha varit ett ligament som du sträckte/överansträngde eller bara växtvärk.

Jag fick liknande inatt. Låg på mage och när jag vände till sidan tog jag i för mycket med magen och fick världens smärta i höger ljumske. Så där som du beskriver, inte så jag grät eller trodde att nåt var galet, men grimaserade och fick ligga och jobba lite för att slappna av så det gick över.

Sammandragningar gör hela livmodern hård och spänd. Nu när den är lite större går det inte ta fel på om det är det :)

Jag tänker så här med magsmärtor. Om jag inte blöder var det nog ingen fara :)
  • Snuttispluttis
    Zarizen skrev 2016-03-22 12:47:32 följande:

Nu har vi varit på ultraljud var verkligen helt säkert på att det var en tjej men icke sa nicke, en liten sak stack upp så det blir en lillebror till storebror Liam här hemma men allt såg bra ut och BF är fortfarande 22/8. Han låg dock knasigt (upp och ner) först och vägrade vända på sig så bm fick trixa en hel del för att kunna se allt och bla könet

Roligt var det iaf så nu kan man börja köpa mer grejer när man vet könet :-3

Grattis till bra resultat på rul! Och skoj att ni såg könet! Skönt att inte bli flyttad heller. Måste vara sjukt frustrerande att bli tillbakaflyttad (även om det inte har hänt mig än).
  • skattenmust
    minMonchichi

Jag tror också att det du känner av är ligamenten, det gör jag fortfarande relativt ofta, när jag vänder mig i sängen, hostar till osv, det blir som en kramp som sakta men säkert släpper, helt ofarligt.

Grattis till er som varit på RUL och va skönt att allt ser bra ut, hehe helt underbara nyheter. 

Min lilla är helt sjövild idag, kan inte sluta att gå runt med ett leende, La mig att vila en stund och hade en jätte "rolig" dröm.
    Jag gick in i en bar, alla sitter med iskalla öl och vinglas, skrattar och tjoar...
    Jag kommer in, slår näven i bardisken och säjer, ge mig en STOR kall mjölk!!
    hahaha det blev helt tyst i baren och jag hinkade i mig mjölken, slog glasen i disken å vrålade till- Jag tar en till! HAHAHAHAAH

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-21 21:37:18 följande:

Mina sd släppte ganska så snabbt å var inte kraftiga och gjorde inte ont, men tur att jag fick en tid till bm igår iallafall, Jo saken är denna att mina 2 tidigare barn har jag med min x kille , min dotter träffar honom aldrig men min lille bor halva tiden var hos oss, VARJE vecka och då menar jag varje vecka när han kommer hem till oss så har han, LÖSS. jag får gå direkt från dagis där jag hämtar till apoteket och direkt hem , in i badrummet och behandla, samt slänga alla kläder, ytterkläder i tvättmaskin. NU ikväll så var måttet rågat då han kommer hem för 9 de gången med löss , jag rakade av honom håret. Så nu får det bli ett slut på det.  Jag fattar inte detta, hur i hela helvete kan detta vara möjligt??? Det är inte en behandling som ska vara fler gånger och inget dom små svinen blir immuna ifrån, utan han får det på nytt varje vecka hos sin far. Vansinne!! Sedan tyckte jag att det var konstigt, att han mailade mig och bad mig ta vår son en dag tidigare än vanligt idag, ja men det e klart jag får stå för kostnaden varje gång samt detta jävla tvättandet. Blev så jävla arg så jag bara skrek här hemma och min stacars man fick en skrapa han med när han försökte att lugna ner mig, fick lite sd men inga som gjorde ont eller höll i sig, måste lära mig att behärska humöret nu.

Usch fy vad besvärligt o ja irriterande med för den delen, man bör inte reta upp en gravid kvinna

Svårt att behärska sig ibland men försök att tänka positivt så du slipper massa sd
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-22 15:01:34 följande:
    Usch fy vad besvärligt o ja irriterande med för den delen, man bör inte reta upp en gravid kvinna

Svårt att behärska sig ibland men försök att tänka positivt så du slipper massa sd
    hahha näe jag läste en gång en pappatråd här på fl, jag skrek av skratt när en pppa skrev, Ta på hockeymundering och mata det gravida monstret, hahha det glömmer jag aldrig.

jo jag vet, måste försöka kontrollera mig...
  • Zarizen

Tack alla känns fortfarande lite overkligt!

Nu pågår namn letande för fullt!

• Emmasofiabe

Va kul att så många fått se bebisarna!

Det börjar närma sig för RUL här , en vecka kvar men börjar för första gången bli orolig, magen har blivit mindre och känner inte alls av några rörelser eller gravidsymptom utöver att jag kräkts lite och det gör jag aldrig annars...

Är så himla rädd att det ska vara något fel eller nej usch vill inte tänka negativt. Fick se bebisen på ett akut ultraljud men det var himla dålig bild för cirka 2 veckor sedan och då rörde den sig och hjärtat pumpade men ändå känns det som att det var så länge sen det kan ha hänt något..

Har drömt att min vän fick en dotter som dog och har drömt att min svågers dotter dog asså nej fyfan.. Det är inte kul just nu :(

Svar på tråden BF Augusti 2016