• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Serah

Grattis till lyckade rul!! Längtar så otroligt mycket dit själv! :)

Nu har jag gått in i v 18 (17+1) och kag kan knappt känna några rörelser än. Gah! Blir tokig av oro! Känns så jobbigt att bm inte lyssnar på en att man vill lyssna på bebisens hjärta! Det verkar ju bara vara här som det är så också!!

Måste bara fråga. Igår kväll hände en ganska otäck sak. Jag skulle gå upp till lillen som vaknat vid 22 och det bara stack som nålar i livmodern! Det gick över när jag satt eller låg ner. Men så fort jag bar lillen eller ställde mig upp så kom stickningarna tillbaka. Och så tog det en stund för stickningarna att försvinna när jag lade mig ner andra gången. Har ni fått så? Vad beror det på? Kan inte minnas att jag fått så förut med några av de andra barnen :(

• Serah

Och nu över 1000 inlägg! Roligt att det är så aktivt här inne! :D

Jag läser allt ni skriver men skriver sällan då jag knappt har tid att skriva. Får försöka bättra mig på den punkten ;)

• Serah

Ringde bm mottagningen för att fråga om stickningarna men de ringer inte upp förrän efter 13. Lång väntan :(

• Zarizen
    Serah skrev 2016-03-23 08:59:25 följande:

Grattis till lyckade rul!! Längtar så otroligt mycket dit själv! :)

Nu har jag gått in i v 18 (17+1) och kag kan knappt känna några rörelser än. Gah! Blir tokig av oro! Känns så jobbigt att bm inte lyssnar på en att man vill lyssna på bebisens hjärta! Det verkar ju bara vara här som det är så också!!

Måste bara fråga. Igår kväll hände en ganska otäck sak. Jag skulle gå upp till lillen som vaknat vid 22 och det bara stack som nålar i livmodern! Det gick över när jag satt eller låg ner. Men så fort jag bar lillen eller ställde mig upp så kom stickningarna tillbaka. Och så tog det en stund för stickningarna att försvinna när jag lade mig ner andra gången. Har ni fått så? Vad beror det på? Kan inte minnas att jag fått så förut med några av de andra barnen :(

Jag fick i söndags "kramp" i nedre delen av magen efter att ha suttit på huk ca 5min. Gjorde riktigt ont när jag ställde mig upp sen och tog nån minut innan det gick över. Vet inte vad det berodde på men det måste varit lägesänändringen. Tror inte det är någon fara för dig!
  • Zarizen

Jag har gått upp +4kg. Men antar att jag även tappat en del muskler då jag inte tränar som innan. Hoppas inte att vikten sticker iväg alltför mycket andra halvan av graviditeten bara! Snart halvvägs

• Serah
    Zarizen skrev 2016-03-23 11:01:16 följande:

Jag fick i söndags "kramp" i nedre delen av magen efter att ha suttit på huk ca 5min. Gjorde riktigt ont när jag ställde mig upp sen och tog nån minut innan det gick över. Vet inte vad det berodde på men det måste varit lägesänändringen. Tror inte det är någon fara för dig!

Aj det lät inte roligt alls :(

Kansle det inte är nån fara. Visserligen hade jag varit lite arg/irriterad under dagen plus att jag fick bära mycket på minstingen emellanåt. Men där på kvällen tog jag det bara lugnt och degade i en stol :p tills han vaknade då
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-03-23 11:20:35 följande:
    Aj det lät inte roligt alls :(

Kansle det inte är nån fara. Visserligen hade jag varit lite arg/irriterad under dagen plus att jag fick bära mycket på minstingen emellanåt. Men där på kvällen tog jag det bara lugnt och degade i en stol :p tills han vaknade då
    Jag kan nästan uppleva att magen låser sig i vissa lägen,sedan när man vänder sig om i sängen eller dyl så kan det kännas så eller mer krampliknande, tror dock det är ligamenten.
    Serah skrev 2016-03-23 09:52:38 följande:

Ringde bm mottagningen för att fråga om stickningarna men de ringer inte upp förrän efter 13. Lång väntan :(

Fick du svar ang stickningarna?

Ett tips till alla förstoppade, ät vita bönor, ...jag fick springa från bussen och hem, så nog faan hade det effekt, hahaha se till att hålla er hemma om ni ska äta det för att få fart på magen ;)
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-03-23 16:35:50 följande:

Jag kan nästan uppleva att magen låser sig i vissa lägen,sedan när man vänder sig om i sängen eller dyl så kan det kännas så eller mer krampliknande, tror dock det är ligamenten.Fick du svar ang stickningarna?

Ett tips till alla förstoppade, ät vita bönor, ...jag fick springa från bussen och hem, så nog faan hade det effekt, hahaha se till att hålla er hemma om ni ska äta det för att få fart på magen ;)

Ligamenten har jag känt. Det gör också ont. Men det kändes inte på det här viset. Det var som om någon stack flera nålar runt hela området där livmodern är. Riktigt otäckt.

Fick inget direkt svar av bm :( inget att kolla upp tyckte hon heller. Och nära till rul var det också enligt henne (bullshit! Haha, evigheter ju! Speciellt när man knappt känner nåt och man är orolig). Hob trodde det var pga att jag "chockade" magen av att först ta det lugnt och sen bära lillen. Så hon tyckte jag skulle vara försiktig med bärandet. Jo tjena... Han vägrar leka på golvet när jag lagar mat, stolen är rena pinan då också. Så enda jag kan göra är att lyfta upp honom och ha honom på höften när jag rör om i grytorna. :/

Haha kam tänka mig att bönor hjälper! Vågar man ens prova det efter det du skrev? Haha låter riskabelt
  • Serah

Just ja! En sak jag tänkt fråga men glömmer hela tiden.

Tar ni folsyra?

Jag glömde totalt bort det i början. Eftersom detta är en liten hoppsan så hade jag ingen tanke på att äta det från början. Bm påminde mig om det när jag ringde i v 9. Haha. Så bättre sent än aldrig? Står så olika på alla ställen. Vissa säger att man ska sluta vid v 12, andra vid v 17-18 och andra att det är bra att äta graviditeten ut då man får i sig så lite folsyra ändå i vår mat... Såå jaa jag fortsätter väl

• Kela1981
    Serah skrev 2016-03-23 19:38:44 följande:

Just ja! En sak jag tänkt fråga men glömmer hela tiden.

Tar ni folsyra?

Jag glömde totalt bort det i början. Eftersom detta är en liten hoppsan så hade jag ingen tanke på att äta det från början. Bm påminde mig om det när jag ringde i v 9. Haha. Så bättre sent än aldrig? Står så olika på alla ställen. Vissa säger att man ska sluta vid v 12, andra vid v 17-18 och andra att det är bra att äta graviditeten ut då man får i sig så lite folsyra ändå i vår mat... Såå jaa jag fortsätter väl

Jag åt till vecka 12 och sen slutade jag. Det var dom direktiven jag fick av min bm. Med dottern var jag jätteslarvig och tog kanske hälften av vad jag borde men det gick bra ändå :)
    Det kan väl inte skada att fortsätta tänker jag.
Svar på tråden BF Augusti 2016